Dnes je 14. augusta 2018, meniny má a zajtra

Various – Zvieratká z Paneláku

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 21.08.2011

Zvieratká z Paneláku sú detský projekt, ktorý vznikol v dielni renomovaného textára Vlada Krausza.
Various – Zvieratká z Paneláku

Zvieratká z Paneláku sú detský projekt, ktorý vznikol v dielni renomovaného textára Vlada Krausza. Okrem textov je Vlado Krausz aj autorom hudby. Väčšina pesničiek je o zvieratkách a je napísaná hravým a vtipným štýlom. Producentom projektu je Richard Müller a pesničky sú naspievané známymi hercami zo seriálu Panelák v duetoch s deťmi. Digipack verzia obsahuje omaľovánku a 1€ z každého predaného kusu putuje na nadáciu TV JOJ, ktorá je spolu s vydavateľstvom Universal Music podpísaná pod týmto detským hudobným projektom.
Lori (Richard Müller / Lotka Krauszová)

Od čias Zlatej brány a fenomenálnych detských projektov Petra Nagya (či už s dospelými kolegami, alebo so samotnými deťmi) som mal pocit, že detské projekty strácajú jednoducho zmysel a sú iba produktmi ľahkého zisku. Po spomínanej ére som totiž z detských pesničkových albumov vytratilo nadšenie. A navyše chýbal ten pocit úprimnosti a radosti, že to autori myslia úprimne a pri nahrávaní nepočujú iba cinkot peňazí. A mal som pocit, že takýto nefalšovaný detský projekt sa už ani neobjaví. A predsa...

Kde bolo, tam bolo, po dlhom a dlhom čase a niekde v strede zemegule, či skôr v strede Európy narodil detský projekt, ktorý ma jednoducho baví. Vlado Krausz ma ani náhodou neprekvapil svojimi textami, pretože je to bravúrny textár „dospelých kapiel“ a je celkom pochopiteľné, že aj jeho potenciál pre detského poslucháča bude skvelý. Vlado sa aj v prípade detských pesničiek dokázal vyhrať so slovami a hlavne si uvedomil, že deti potrebujú ľahkosť, veselosť, zábavu, jednoduchosť a nebudú sa v zásade rýpať v tom, či sa všetko dokonale rýmuje, alebo nie. Vlado mal ako textár moju absolútnu dôveru a nesklamal. Krausz ma skôr prekvapil tým, že sa v tucte pesničiek predstavuje ako autor hudby, čiže pre mňa v úlohe úplne novej, ktorej sa zhostil s ľahkosťou detského vnímania a jednoduchosti a presne namieril tam, kam ho chce detský poslucháč mať.

A séria príjemných prekvapení pokračuje ďalej. Rišo Müller ako producent detského projektu? Budete sa diviť, ale Müllera som si stotožnil s detským poslucháčom v momente keď naspieval a nadaboval postavičku krokodíla v Disneyho animovanej rozprávke Princezná a žabiak a takýto detský projekt, na ktorom sa zároveň v dvoch pesničkách predstavuje aj ako spevák, je iba vyvrcholením.

O a potom sú tú ešte speváci – herci. Verím, že deti, ktorým je tento projekt určený nesledujú Panelák, pretože pre túto vekovú kategóriu je asi trochu šteklivý. Zdá sa však, že medzi hercami sa našli aj naozaj kvalitný speváci. Samozrejme, nehovorím o Helene Krajčiovej, ktorá je fantastická speváčka, či Mirke Partlovej, alebo Zuzane Haasovej, ktoré majú so spevom veľa skúseností. Prekvapením sú skôr Ján Koleník, Diana Mórová, či Alexander Bárta, od ktorých by som nečakal spevácky výkon hodný verejného publikovania, nieto niečo tak príjemne prekvapivé, ako sa im podarilo predviesť v týchto detských skladbách. Klobúk dolu. Teším sa z toho, že mám pri Zvieratkách z Paneláku pocit, že je to naozaj detský projekt pre detského poslucháča. V podstate ma zaskočila iba jedna vec a to text o vážkach, ktoré túžia po párení.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2011

01. Lori (Richard Müller / Lotka Krauszová)
02. Slimák (Kristína Turjanová / Stelka Zubáková)