Dnes je 24. januára 2019, meniny má a zajtra

Various – XVIII. album Supraphonu

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 25.07.2012

Viac ako trištvrte hodinová skladačka najväčších tanečných hitov, ktoré sa urodili vo vydavateľstve Supraphon v roku 1979.
Various – XVIII. album Supraphonu

O albume: Viac ako trištvrte hodinová skladačka najväčších tanečných hitov, ktoré sa urodili vo vydavateľstve Supraphon v roku 1979. Na albume nie sú jednotlivo, ale spojené do vydareného mixu.

Priznám sa, že k digitálnemu obchodu Supraphonu pristupujem s rešpektom a nadšením. Striehnem na každú vydanú novinku a teším sa najmä z vecí, ktoré vychádzali v osemdesiatych rokoch a (ne)dostupné sú stále iba na starých platniach. Ich digitálne sprístupnenie je častokrát sviatkom a verím, že nielen pre mňa. Keď som medzi novinkami objavil tri tzv. Albumy Supraphonu, opantal taký ten zvláštny pocit ešte niečoho viac, než je klasické nadšenie. K dispozícii je dvojka a trojka, čo je polovica rokov šesťdesiatych, ale aj osemnástka, čo je rok 1979 a uznávam, že drvivá väčšina tých skladieb zmixovaných na tomto albume patrila medzi hrané hity v rokoch osemdesiatych a v podstate sú žiadané až dodnes. Výnimočnosť týchto albumov (niečo podobné vychádzalo aj v slovenskom Opuse a bolo to dostupné v regulárnom predaji) spočívala v tom, že nešlo o klasický výber, kde je poukladaných niekoľko skladieb s prestávkami za sebou. Toto boli v podstate dobové maxisingle, tzv. veľké platne, na ktorých oboch stranách však bola v podstate iba jediná pesnička, aj keď pri konečnom zúčtovaní ste tam tých skladieb našli cez tri desiatky. Žiaľ, práve pri tejto osemnástke chýba kompletný zoznam. Pesničky teda boli zmixované do veľkého megamixu. Spomínaný XVIII. album Supraphonu má podtitul „Taneční hudba“ a žiaľ netuším, či sa v danom roku objavil ešte ďalší výber s iným špecifickým zameraním. Jedno však viem, že ak by postupne v digitálnej podobe vyšli aj ostatné albumy Supraphonu, bol by to naozaj pre mnohých sviatok. Osobne som si túto skladačku vložil do prehrávača v aute a bola to šialená jazda. Drvivú väčšinu tých skladieb som si pamätal z detstva a nechal som sa bez problémov strhnúť. Viem si predstaviť, že toto znie na každej skvelej párty tridsiatnikov. Tých 2 x 24 minút, v ktorých zaznejú mená ako Karel Gott, Jana Kratochvílová, Eva Pilarová, Jiří Korn, Hana Zagorová, Jiří Schellinger, Věra Špinarová, Helena Vondráčková, Václav Neckář, Karel Zich, Marie Rottrová, Naďa Urbánková, Pavel Bobek, Jitka Zelenková, Lešek Semelka, kapela Katapult, ale zaznejú aj zvuky saxofónu Félixa Slováčka je jednoducho unikátom, ktorý napríklad môžete s rovesníkmi využiť aj na kvíz „Hádaj, kto spieva“! Z môjho pohľadu bol napokon rok 1979 hudobne veľmi plodný a pre domácu hudobnú scénu naozaj prínosný, pričom bol skvelým odrazovým mostíkom pre roky osemdesiate, ktoré po tomto hudobnom dejstve nasledujú.

Ako si kúpiť XVIII. album Supraphonu:

Tento výber vydavateľstvo Supraphon (spolu s viac ako 3 000 ďalšími titulmi zo svojho archívu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Na rozdiel od iných obchodov s hudbou získate v Supraphone kompletný album, vrátane pôvodného obalu. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. K stiahnutiu v tomto formáte dostávate skladby vo formáte mp3 automaticky k tomu. Otestovali sme supraphonline.cz a z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že ide o veľmi jednoduché, zrozumiteľné a rýchle sťahovanie s množstvom spôsobov platenia, od prevodu v banke, až po platbu platobnou kartou, čo uľahčuje sťahovanie zahraničným kupujúcim. Stiahnuté skladby si môžete napáliť na CD a pre zberateľov je tu tak možnosť vytvoriť si archív v CD kvalite a s titulmi, ktoré bežne nie sú na trhu. Tento titul kúpiš výlučne v digitálne podobe na www.supraphonline.cz Vydavateľstvo: Supraphon (sprístupnené v roku 2012) Linky: SUPRAPHONLINE