Dnes je 24. augusta 2019, meniny má a zajtra

Various - Vůně jehličí

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 19.12.2012

Celkom 22 pesničiek je zostavou zahraničných i domácich skladieb k asi vôbec najobľúbenejším sviatkom roka sa výborne hodiacich.
Various - Vůně jehličí

Vítaná reedícia klasického vianočného albumu zo supraphonského katalógu. Po prekonaní licenčných problémov s právami na jednu z piesní vyšla Vůně jehličí konečne v kompletnej podobe, navyše samotným kapelníkom Hybšom doplnená o ďalšie vhodné songy s jeho orchestrom a skvelými speváckymi hosťami. Celkom 22 pesničiek je zostavou zahraničných i domácich skladieb k asi vôbec najobľúbenejším sviatkom roka sa výborne hodiacich.

Angloamerické, nemecké, talianske, ruské alebo české ľudové aj „umelé“, ale aj oveľa staršie námety sú prepojené typickými aranžmánmi a zvukom Hybšovho orchestra, ku zdaru veci potom prispela séria spevákov a spievajúcich hercov: Naďa Urbánková, Pavel Bartoň, Milan Drobný alebo Iveta Bartošová, ale aj Jana Hlaváčová, Rudolf Hrušínský, Luděk Munzar a Viktor Preiss vytvorili v onom roku 1988 špeciálnu spevácko - hereckú partiu, naozaj nádherne oslavujúcu čas adventný a vianočný. V sedem piesňovom bonuse sa k nim pridali ešte Helena Vondráčková, Waldemar Matuška a Karel Gott, teda vo výsledku zostava mimoriadne atraktívne. Hybšova Vůně jehličí: dokonalý vianočný evergreen.
Naďa Urbánková - Vůně jehličí

V digitálnom obchode s hudbou supraphonline.cz je veľa vianočných titulov, po ktorých môže poslucháč siahnuť. Je ich veľmi veľa rozdelených do rôznych žánrov, aby si každý našiel to svoje. Keď som sa však rozhodoval, v globále po ktorom vianočnom albume v tomto predvianočnom čase siahnuť, nemusel som dlho váhať. Vůně jehličí prináša neuveriteľnú kombináciu klasickej orchestrálnosti pána Václava Hybša a jeho zostavy hudobníkov, vianočnú klasiku a komerčnú i veľmi atraktívnu zostavu spevákov, či spievajúcich hercov v netradičných polohách. Jednoducho album, ktorý jednoznačne musí nadchnúť každého priaznivca klasickej vianočnej hudby.

Celkové hodnotenie albumu: 10/10
Dostupný v digitálnom obchode SUPRAPHONLINE.CZ (katalóg Supraphon)

Various – Santa Superstar (vianočný singlový bonus)

Keďže sa na Vianoce všetci obdarúvajú, aj Supraphon pripravil vo svojom digitálnom obchode jedno vianočne prekvapenie a nám nedá nepredstaviť ho. V ponuke je vianočný singel Santa Superstar, ktorý ponúka dve pesničky z muzikálu Janka Ledeckého Vánoční zázrak aneb Sliby se maj plnit o Vánocích, respektíve jeho obnoveného uvedenia z tohto roku.
Janek Ledecký - Santa Superstar

Hodnotenie singlu:

Digitálny singel prináša dve nahrávky, titulnú skladbu Santa Superstar, ktorú napísal Janek Ledecký a naspievali ju rockerky Gabriela Gunčíková a Marta Jandová. Autor ňou nepochybne rozšíril svoj vianočný repertoár, ktorý je v prípade Ledeckého naozaj obsiahly. Netvrdím, že by sa zrodil nejaký zásadný hit, ale aspoň pre zaujímavosť a doplnenie si diskografie Janka Ledeckého ako autora to nie je zlé. Čo sa týka speváckeho spojenia, Gabriela Gunčíková vysoko hlasovo prevyšuje Martu Jandovú, ktorá sa pri Gunčíkovej temperamente stráca.

Na tomto singli je však oveľa zaujímavejšia tá druhá skladba. Pre mnohých asi v takto širokospekrálnej sólovej premiére (bez svojej kapely) sa v nej ako autor hudby i textu, ale tiež ako spevák predstavuje Ledeckého syn Jonáš a pesnička It´s Christmas 2012 je dokonalou ukážkou toho, že jablko nepadlo ďaleko od stromu a Jonáš pobral talent po svojom otcovi. Je jednoducho skvelý a po tejto jedinej skladbe mám obrovskú chuť na ´=další album. Toto pokračovanie rodinnej tradície mi vôbec nie je proti srsti. Jonášov vianočný song jednoznačne za plný počet bodov.

Celkové hodnotenie albumu: 8/10
Dostupný v digitálnom obchode SUPRAPHONLINE.CZ (katalóg Popron Music)

Ako si kúpiť albumy:

Oba tituly sú dostupné prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Na rozdiel od iných obchodov s hudbou získate v Supraphone kompletný album, vrátane pôvodného obalu. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. K stiahnutiu v tomto formáte dostávate skladby vo formáte mp3 automaticky k tomu. Digitálny obchod neustále zväčšuje nielen svoju ponuku, ale aj komfort pre nakupujúcich. Novinkou je zadná strana obalu a booklet, ktoré si kupujúci sťahuje rovno so zakúpeným albumom. Ďalšou novinkou je, že ukážku každej skladby na supraphonline.cz si môžete vypočuť 2x po pol minúte.