Dnes je 21. júna 2018, meniny má a zajtra

Various – The Essential

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 20.03.2011

Edícia The Essential nemá nijako presne stanovené pravidlá – čo do obsahu a najmä poštu skladieb.
Various – The Essential

Na začiatku nového roka sa na trh vrátila obľúbená hudobná edícia The Essential vydavateľstva Sony Music, ktorá tento raz neprináša iba výbery hitov nových interpretov, ale v reedíciách vydáva aj mimoriadne úspešné tituly edície, ktoré už boli vypredané, avšak stále bol medzi nimi medzi fanúšikmi záujem. Na svoje si prídu nielen fanúšikovia klasického popu, ale doslova všetkých žánrov, keďže v jarnej várke ja objavili výberové albumy interpretov ako Joe Satriani, Dolly Parton, Kenny G, Michael Jackson, Whitney Houston, Cash/Nelson/Jennings, Lake & Palmer Emerson, John Denver, Mariah Carey, The Byrds, či Tony Bennett, alebo Alice In Chains – naozaj skvelý záber.

Edícia The Essential nemá nijako presne stanovené pravidlá – čo do obsahu a najmä poštu skladieb. Napríklad výberovka Michaela Jacksona prináša 38 hitov, u Dolly Parton sa ich nazbieralo o jeden menej, Mariah Carey si musela vystačiť s necelou tridsiatkou a Whitney Houston si toho v katalógu Sony Music užila najviac. Skladačky The Essential tak vychádzajú na dvoch CD a ak by sme hľadali čo majú spoločné, okrem značky, teda názvu a vydavateľstva, tak ich bezpochyby spája úprava titulnej fotografie a bookletu. Titulné fotografie sú spracované naozaj edične, sú čiernobiele, dobové a použité písmo je jednotné, pričom sa striedajú pri rôznych interpretoch rôzne farby písma. Booklet má osem strán, ale je rozkladací, nie knižka, jeho prednú časť tvoria fotografie, zadnú časť potom zoznam skladieb vybraných na oba albumy a autorské a dobové informácie o nich. A ešte jednu vec má táto skladačka spoločnú – pesničky (nech ich je už koľkokoľvek) sú radené podľa doby, kedy vyšli, teda chronologicky, od najstarších, po najnovšie.

My sme mali k dispozícii štyri albumy z tejto jarnej kolekcie The Essential. Dolly Parton tu mapuje svoju produkciu od roku 1967 až po rok 2001, Mariah Carey zas desať veľmi úspešných rokov od roku 1990 do 2000, Whitney Houston má na The Essential najväčšie hity svojej kariéry od roku 1985 do roku 1990, pričom Whitney je jediná, ktorej edičný album The Essential vytŕča z davu a ide v podstate o skôr vydaný dvojalbum jej najväčších hitov, z ktorého je použitý aj booklet – je knižný, farebný a len titulná fotografia bola vymenená, no a The Essential Michaela Jacksona zas sleduje úspechy kráľa popu od roku 1969, do roku 2001. Aj tu prichádzame teda k ešte jednému poznatku. V prípade, že ide o reedície albumov, tie vychádzajú v pôvodnej verzii, bez doplnenia nových hitov. Aj keď je pravda, že nie vždy je taká možnosť. The Essential je unikátna skladačka vydavateľstva Sony Music, ktoré jej prostredníctvom predstavuje najväčšie triumfy zo svojho katalógu, najväčšie hity, najlepších spevákov, ktoré vo svojom katalógu má.

Vydavateľstvo: Sony Music, 2011
Linky: SONY MUSIC, SUPERSHOP