Dnes je 20. septembra 2017, meniny má a zajtra

Various – Naše láska ztrácí L

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 25.01.2012

Sampler Naše láska ztrácí L vyšiel ako LP platňa v roku 1986 a prostredníctvom tuctu vtedy celkom nových skladieb predstavoval novinky interpretov, ktorí v tej dobe pôsobili s Orchestrom Karla Vágnera.
Various – Naše láska ztrácí L

Sampler Naše láska ztrácí L vyšiel ako LP platňa v roku 1986 a prostredníctvom tuctu vtedy celkom nových skladieb predstavoval novinky interpretov, ktorí v tej dobe pôsobili s Orchestrom Karla Vágnera. Medzi skladbami na albume sa objavilo hneď niekoľko hitov.
Linda Finková a Pavel Noha - Nálada je výborná

Podobné skladačky boli v osemdesiatych rokoch obľúbeným artiklom a to hneď z viacerých dôvodov. Na českej hudobnej scéne pôsobila trojica silných autorov a producentov (Vágner, Janeček, Štaidl), ktorí mali vo svojich „stajniach“ vždy niekoľkých interpretov, s ktorými spolupracovali. Z takejto spolupráce sa rodilo množstvo hudobného materiálu, ktorý sa nejakým spôsobom potreboval dostať medzi ľudí. A nie každému z tých interpretov sa podarilo vydať vždy celý album. A tak vznikali takéto sample, ktoré prinášali horúce novinky daného obdobia a väčšina z tých piesní sa napokon už nikdy neobjavila na žiadnej veľkej platni /pri troche šťastia sa objavili na samostatných singloch). Poslucháč sa tak prostredníctvom takýchto skladačiek dostal k celkom novému, inde nedostupnému materiálu, ktorý však veselo rotoval v rádiu, či zábavných televíznych programoch.

Sampler Naše láska ztrácí L je absolútne výnimočná a pre fanúšikov domácej tvorby priniesla niekoľko skvelých momentov. Platňa vznikla v čase, keď už nefungovalo duo Kotvald – Hložek a Orchester Karla Vágnera bol ochudobnený o jeden z ťahákov. Stanislav Hložek sa pokúšal o vlastnú sólovú kariéru, prípadne spieval duety s Hanou Zagorovou. Karel Vágner sa však v tom čase pokúsil o nové duo, ktoré by nahradilo Kotvalda s Hložkom, tento raz žensko – mužské. Jedným z kameňov orchestru sa tak stala dvojica Linda Finková a Pavel Noha.
Pavel Noha a Linda Finková - Dáňa

A to sú presne tí interpreti, ktorí sa nikdy nedočkali regulárneho celého albumu, ale na ich hity Nálada je výborná, Jen pár věrtelů a niekoľko ďalších, si fanúšikovia československého popu spomínajú dodnes. Dve spomenuté skladby sa objavili aj na tejto skladačke a boli to presne tie skladby, ktoré sa donekonečna omieľali v rádiu a v televízii. A dodnes sa mi nepodarilo zistiť, kto v skladbe Jen pár věrtelů robil tie „čokovské“ vokály v druhej polovici piesni. Okrem troch spoločných skladieb sa na albume predstavuje Pavel Noha aj v sólovej skladbe Dana, čo je dnes vlastne zberateľská rarita. Pavel Noha neskôr vydal ako jediný zo spomínaného dua album so sestrou Lenkou, avšak to už bez Orchestru Karla Vágnera. Jedinečná Linda Finková sólový album (bohužiaľ) nikdy nevydala, za to ju však možno počuť na množstve albumov českých interpretov ako vokalistku a uchytila sa aj v českých muzikáloch, kde naozaj exceluje. Na albume má Finková sólovú skladbu nazvanú Kluk.
Linda Finková a Pavel Noha - Jen pár věrtelů

Vráťme sa však k zvyšku albumu, ktorý je dnes už raritou. Celá kompilácia je pomenovaná po nádhernej balade Hany Zagorovej. Legenda album aj otvára skladbou Psáno láskou a v jeho závere sa predstavuje v spoločnom a v tom čase veľmi úspešnom duete so Stanislavom Hložkom Velikánský umění. Hložek sa predstavuje aj v sólovom hite Lásko má, adieu. Na albume v jednej orchestrálnej skladbe hosťoval aj Felix Slováček. Piesne nevyšli na iných albumoch a aj vďaka nim je dostupnosť tohto albumu v súčasnosti v digitálnej podobe veľmi zaujímavá. Dovolím si tvrdiť, že nielen na svoju dobu, ale aj dnes ide o mimoriadne dielo, ktoré si zaslúži pozornosť. Zvlášť poukazujúc na silu skladieb, ktoré pretrvali (na rozdiel od súčasnej produkcie) do dnes.
Jizda Felix Slovacek (Hana Zagorova)

Ako si kúpiť album Naše láska ztrácí L:

Sampler s pesničkami interpretov, ktorých v roku 1986 zastrešoval Orchester Karla Vágnera nevyšiel ako CD, ale vydavateľstvo Supraphon ho (spolu s 2 500 ďalšími titulmi zo svojho archívu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Na rozdiel od iných obchodov s hudbou (hudbu, ktorú si kúpite u mobilného operátora si nemôžete nahrať na CD, v medzinárodnom koncerne sú zas medzinárodné ceny a keď si porovnáte ceny albumov, ktoré sú dostupné na supraphonline.cz a iných obchodoch, zistíte, že Supraphon ich často ponúka aj za polovičné ceny) získate v Supraphone kompletný album, vrátane pôvodného obalu. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. K stiahnutiu v tomto formáte dostávate skladby vo formáte mp3 automaticky k tomu.

Tento titul kúpiš výlučne v digitálne podobe na www.supraphonline.cz.

Vydavateľstvo: Supraphon (sprístupnené v roku 2011)

01. Psáno láskou