Dnes je 08. augusta 2020, meniny má a zajtra

Various – Kouzelné Vánoce (online album)

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 12.12.2012

Ak na Štedrý večer nie ste priamo nastavení tak, že každý rok musí znieť to isté a radi hľadáte niečo iné a pritom vám nevadí, že to nebude práve slovenské, odporúčam tento album.

Hviezdne osobnosti populárnej hudby - Lucie Bílá a Karel Gott - a hviezdy prvej veľkosti z oblasti vážnej hudby - harfistka Kateřina Englichová, huslista Pavel Šporcl a organista Jaroslav Tůma sa spojili so svetovo vysoko ceneným chlapčenským zborom Boni Pueri, aby pod vedením dirigenta Pavla Horáka zažiarili na exkluzívnej vianočný nahrávke najkrajších kolied a najslávnejších melódií. Citlivé aranžmány jednotlivých skladieb prispievajú k navodeniu rozprávkovej atmosféry vianočného času. Nechajte sa unášať leskom vianočných tónov...

Ak na Štedrý večer nie ste priamo nastavení tak, že každý rok musí znieť to isté a radi hľadáte niečo iné a pritom vám nevadí, že to nebude práve slovenské, odporúčam tento album. Nahrávka vyšla ako klasické CD ešte v roku 2002, odvtedy je jednou z najžiadanejších vianočných nahrávok vydavateľstva Supraphon a v súčasnosti je zároveň dostupná v digitálnom obchode s hudbou tohto vydavateľstva za veľmi prijateľnú cenu.

V čom spočíva jej kúzlo a nadčasovosť? Nadčasovosť je pri vianočných nahrávkach vcelku samozrejmá vec, keďže Vianoce sú obdobím, v ktorom sa po klasických vianočných nahrávkach vždy siahne. Ide o klasiku, ktorá je v každom prevedení vždy vítaným hudobným artiklom. Ani v tomto prípade to nie je inak. Zvlášť, ak ide o nahrávku, ktorá má svoje osobité čaro.

Supraphonu sa totiž podarilo na jednu nahrávku, prostredníctvom dvadsiatich vianočných skladieb, spojiť dohromady svet populárnej hudby so svetom hudby vážnej. Je jasné, že v dnešnej dobe to nie je nič nezvyčajné, ale nie každá takto nakombinovaná nahrávka sa vydarí. V tomto prípade však možno hovoriť o jednoznačne vydarenej práci, s ktorou bude poslucháč nadmieru spokojný.
Lucie Bílá & Boni Pueri - Pie Jesu

Na albume sa totiž stretla najuznávanejšia spevácka dvojica populárnej hudby v Československu, maestro Karel Gott a pani speváčka Lucie Bílá. Obaja majú s vianočnými nahrávkami dostatok skúseností a ich výber na túto kompiláciu bol zrejme celkom prirodzenou cestou. Na upresnenie dodávam, že jednotliví umelci sa nestretávajú v jednotlivých skladbách, ale vystupujú sólovo, takže ide skôr o kompiláciu vianočných songov. V každom prípade je však spojenie populárnej hudby a klasiky vďačným materiálom.

Navyše Gott i Bílá na tejto nahrávke iba dokazujú svoje kvality, čo znamená, že nie sú iba interpretmi popových songov, ale hravo si zadajú i s tak špecifickým materiálom, akým nepochybne je vianočná klasika. Ich spevácke výkony popretkávané hudobným umení huslistu Pavla Šporcla, či harfistky Kateřiny Englichovej a napokon fenomenálne kúsky chlapčenského zboru Boni Pueri robia z tejto nahrávky nádhernú nadčasovú klasiku, ktorá sa v čase vianočnom rozozvučí pod nejedným stromčekom.

Album Kouzelné Vánoce vydavateľstvo Supraphon (spolu s viac ako 3 000 ďalšími titulmi zo svojho archívu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Na rozdiel od iných obchodov s hudbou získate v Supraphone kompletný album, vrátane pôvodného obalu. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. K stiahnutiu v tomto formáte dostávate skladby vo formáte mp3 automaticky k tomu. Digitálny obchod neustále zväčšuje nielen svoju ponuku, ale aj komfort pre nakupujúcich. Novinkou je zadná strana obalu a booklet, ktoré si kupujúci sťahuje rovno so zakúpeným albumom. Ďalšou novinkou je, že ukážku každej skladby na supraphonline.cz si môžete vypočuť 2x po pol minúte.

Vydavateľstvo Supraphon

01. Štědrej večer nastal
02. Panis angelicus