Dnes je 09. marca 2021, meniny má a zajtra

Various – Italská premiéra

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 07.03.2012

Kompilácia osemnástich talianskych šlágrov v podaní elity československej pop music.
Various – Italská premiéra

Kompilácia osemnástich talianskych šlágrov v podaní elity československej pop music. Zaujímavé je, že drvivá väčšina umelcov, ktorí sa na tejto skladačke vyskytujú je s veľkými úspechmi dodnes v kurze a mnohé z tých piesní, ktoré sa objavili v roku 1984 na tejto skladačke si ich poslucháči dodnes žiadajú na koncertoch. Dnes už jednoznačne rarita je dostupná online.
Jitka Zelenková - Když se narodíme

Je leto, niektorého z rokov osemdesiatych. Myslím, že prvá polovica. Je horúco a na dovolenky bez rodičov ešte ani nemyslím. S radosťou sa s nimi vraciam, tak ako každý rok do okolia Banskej Štiavnice, kde u známych trávime dva týždne leta. Je horúco. A dodnes si pamätám, na čo som sa tešil najviac. Na ten klasický hrací automat, v ktorom ste si za dve koruny pustili song z ponuky, mašina si vybrala vinylový singel, na ktorý sa spustila ihla a hralo sa. Prečo si na to spomínam tak intenzívne? V to leto som do toho stroja nahádzal drobných za priehrštia a dokola som točil Davidovu „colu“. Tá spomienka sa mi objavila v hlave v momente, keď som si na skladačke Italská premiéra dostal práve k tejto piesni. Davidov hit Colu, pijeme colu nahraný v roku 1983 znie na tomto výbere najkvalitnejšie a dokonca stále moderne. Bavíme sa o tej najpôvodnejšej verzii, nie o tých diskotékových a novodobých napodobenín, ale o tej najpôvodnejšej verzii. Nádherné spomienky a fakt, že tie nahrávky neboli až tak zlé po technickej stránke, pretože práve táto pieseň predstihne technicky aj mnohé súčasné nahrávky.
Hana Zagorová a orchestr Karla Vágnera - Málokdo ví

Stačí sa jedným okom pozrieť na zoznam piesní tejto kompilácie a je jasné, aká západná hudba u nás v osemdesiatych rokoch prevládala. Talianski autori mali jednoducho zelenú a ich chytľavé melódie sa hodili aj našim spevákom. Toto je iba vzorka toho, čo vzniklo na podklade talianskych hitov. Spevnosť talianskych melódií sa zjavne hodila aj českým textárom, ktorí do chytľavých skladieb dokázali napísať mnohokrát šokujúce, ale vo väčšine prípadov vcelku zrozumiteľné texty. A v podstate sa na týchto songoch uchytila celá elita českého textárskeho neba: Krečmar, Pergner, Machek, Borovec, ale aj samotná Hana Zagorová. A to sme v podstate iba na začiatku tohto obsiahleho albumu.
Pavel Roth - Krásnější než růže

Pravdu povediac, zo zostavy umelcov, ktorých piesne sa nachádzajú na tomto albumu sa z povedomia poslucháčov postupne vytratili iba Milan Dyk a Pavel Roth. Zvyšok umelcov funguje dodnes a aj skladby na tejto skladačke patria k tým, ktoré si poslucháči žiadajú na koncertoch. Sila plnokrvného talianskeho popu sa jednoznačne odrazila aj v tvorbe našich umelcov, ktorým talianske skladby priniesli nezabudnuteľné hity. Toto je rarita, pre niekoho detstvo, pre niekoho mladosť, v každom prípade skvelá ukážka toho, ako vyzeral český pop v polovici osemdesiatych rokov. Z pohľadu odkazu minulosti pre mňa plný zásah.
Petra Janů - Moje malá premiera

Ako si kúpiť album Italská premiéra:

Skladačku talianskych šlágrov v podobe cover verzií od českých umelcov vydavateľstvo Supraphon (spolu s 2 500 ďalšími titulmi zo svojho archívu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Na rozdiel od iných obchodov s hudbou získate v Supraphone kompletný album, vrátane pôvodného obalu. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. K stiahnutiu v tomto formáte dostávate skladby vo formáte mp3 automaticky k tomu.
Michal David - Colu, pijeme colu

Helena Vondráčková a Jiří Korn - Slunce

Vydavateľstvo: Supraphon (sprístupnené v roku 2011)