Dnes je 01. novembra 2020, meniny má a zajtra

Tomáš Bezdeda – Bronzový (prerod v muža)

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 19.08.2014

Z môjho pohľadu je totiž BezdedovBronzový album to najlepšie, čo doteraz urobil. Tých trinásť (dobre, dvanásť, ten vianočný prvoplánový gýč si mohol odpustiť) sa mu dá uveriť jedna pekne za druhou.

Tak akosi mi nejde do hlavy, že je to už desať rokov od prvej SuperStar. Čas letí neúprosne. Myslím, že takému Tomášovi Bezdedovi je to napokon úplne jedno a vydanie jeho najnovšieho albumu nemá s týmto výročím absolútne nič spoločné.

Podľa najnovších aktivít žilinského speváka, je to tento sympatický mladík momentálne Bronzový. Názov albumu jednoznačne vychádza z toho, že je to Tomášov tretí album. V nejakom rozhovore spevák síce ešte spomínal ďalšie dôvody, ale priznám sa, že si ich už príliš nepamätám. A v podstate sú mi ukradnuté rovnako, ako Tomášovi výročie jeho úspechov v talentovej súťaži.

Pre mňa je totiž rozhodujúci obsah a po vypočutí si Bezdedovho aktuálneho albumu usudzujem, že je pre mňa jednoducho zlatý a dodávam, že z úplne iných dôvodov, než u dorastajúcich dievčat, aj keď si dovolím tvrdiť, že čarovnému nekonečnému úsmevu žilinského chlapca už nepodliehajú iba násťročné baby so zapaľujúcimi sa lýtkami, ale aj ich staršie sestry.

Z môjho pohľadu je totiž Bezdedov Bronzový album to najlepšie, čo doteraz urobil. Tých trinásť (dobre, dvanásť, ten vianočný prvoplánový gýč si mohol odpustiť) sa mu dá uveriť jedna pekne za druhou. Najväčšou Tomášovou devízou je fakt, že sa konečne vzdal žilinského patriotizmu a svoj tretí album nepripravoval s osadenstvom skupiny Aya. Nič proti Lettrichovcom, ale v Bezdedovom prípade ich spolupráca vyznela ako Aya v mladšom vydaní, alebo skôr realizácia nezrealizovaného mladším pokolením.
Tomáš Bezdeda - V búrke v daždi

Našťastie Tomáš pochopil, že stačilo a niekoľkoročná prestávka medzi strieborným a Bronzovým prispela k tomu, že Tomáš jednoznačne dospel. Či sa z chlapca už stal chlap, to netuším, ale hudobne sa pohol míľovými krokmi vpred a na svojej aktuálnej nahrávke dokazuje, že hudba sa dá robiť tak, aby očarila dievčatá a aby zároveň neurážala ich tvrdšie polovičky.

Tomáš Bezdeda sa na svojom novom albume profiluje ako rocker. Pri spolupráci s Ďurom Toporom, Brunnom Oravcom, ale aj Marcelom Buntajom je to celkom pochopiteľný vývoj. Čo sa týka partie, s ktorou Tomášove pesničky dostali šaty, bol to excelentný výber. V spoločnosti týchto pánov sa zrodil mimoriadne sympatický pop-rock, ktorý je síce cielený na istú skupinu, ale už nie je tak sladký, ako doteraz. Tomáš si hudbu k pesničkám zložil sám, spomínané osadenstvo tomu napokon dalo poslednú bodku a Bronzový album Tomáša Bezdedu napokon prináša tucet skladieb, ktoré sa dajú počúvať jedna za druhou a niekoľkokrát za sebou.

Tomáš v tomto teste obstál aj ako textár (napísal si zhruba polovicu textov), na ďalších sa podieľali Monika Hajšová, Martin Sarvaš, ale aj Boris „Aya“ Lettrich. Sympatické je, že nech to už bol ktokoľvek, všetci si uvedomili, že Tomáš Bezdeda je momentálne o 10 rokov starší, je z neho muž a to, o čom spieva, tomu treba uveriť. Až na vianočný song (ale aj to možno iba preto, že osobne som mimoriadne anti-vianočný), sa tomuto chlapcovi dá uveriť úplne všetko.

Bronzový má vynikajúcu atmosféru, skvelé aranžmány, Tomáš má na ňom najlepší prejav, aký si pamätám, nebojí sa experimentovať (Až umriem) a v globále rozdáva trištvrte hodinu mimoriadne pozitívnej energie. Ak mal Tomáš obavy, či má zmysel ešte vydávať album, môže ich bez váhania hodiť za hlavu. Bronzový je totiž dôkazom o tom, že z Bezdedu sa konečne stáva spevák, ktorého treba brať vážne a je to zároveň dôkaz o tom, že tie neplnoleté žubrienky pred desiatimi rokmi nejačala zbytočne.

Vydavateľstvo: Tublatanka, s. r. o.
Linky: TOMÁŠ BEZDEDA

01. V búrke v daždi