Dnes je 10. júla 2020, meniny má a zajtra

The Killers – Battle Born

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 09.10.2012

Takmer štyri roky nechala americká kapela The Killers fanúšikov čakať na nový album.
The Killers – Battle Born

Takmer štyri roky nechala americká kapela The Killers fanúšikov čakať na nový album. Frontman The Killers Brandon Flowers pauzu medzi jednotlivými albumami vyplnil svojím fantastickým sólovým albumom, následne sa páni opäť zišli a začali písať nové piesne.

Výsledkom ich práce je nový, v poradí štvrtý štúdiový album Battle Born, ktorý pomenovali podľa nápisu na vlajke ich domovského štátu Nevada. Do producentského kresla zasadlo hneď niekoľko veľkých producentských mien - Daniel Lanois, Steve Lillywhite, Damian Taylor, Stuart Price alebo Brendan O'Brien. Za pilotný singel vybrali The Killers skladbu Runaways, v ktorej predstavujú svoj typický, na prvé počutie chytľavý sound je ako stvorený na štadióny a kapela si ním získala srdcia miliónov fanúšikov po celom svete.

Je veľmi málo momentov, keď nejakému interpretovi, ktorí ohlási „dlhšiu prestávku“ uverím, že sa ešte vráti v nejakej zmysluplnej podobe. Po takýchto vyhláseniach už väčšinou nasledujú iba výbery najväčších hitov v rôznych formách a podobné kompilácie. Keď The Killers ohlásili v roku 2010 po skončení turné k megaúspešnému a mimoriadne vydarenému albumu Day & Age prestávku, akosi ma neprepadol pocit bezmocnosti a nepovedal som si, že je to koniec jednej skvelej kapely. Práve naopak. Už pred tými dvoma rokmi som mal pocit, že táto prestávka bude mať šťastné finále a táto kapela nepovedala posledné slovo.
The Killers - Runaways

Fanúšikovia sa dočkali v septembri tohto roku tuctu nových pesničiek na klasickej verzii albumu, zároveň s ktorým však hneď vyšla aj DeLuxe edícia doplnená o tri skladby navyše. Tá pauza nakoniec trvala niečo cez rok, počas ktorého polovica kapely aj tak vydala sólové projekty a ten voľný čas vlastne využili na to, aby sa v štúdiu „mohli zniesť“. Aj keď priznávajú, že nie od začiatku všetko vyzeralo ružovo. Chalani sa vraj stretli po pauze v marci minulého roku a kým napísali niečo zmysluplné, sedeli vraj týždeň zavretí v hotelovej izbe a pozerali na seba.

Je zrejmé, že sa v tej izbe diali aj oveľa divokejšie veci a hľadanie inšpirácie na nové piesne istotne neprebiehalo pozeraním si do očí, aloe v každom prípade to malo obrovský zmysel. Album Battle Born je exkluzívnym následníkom predchádzajúcej vydarenej platne Day & Age a ten základný tucet skladieb je materiál, ktorý jednoducho chytí a nepustí. Celá nahrávka začína až promiskuitne chytľavou Flesh And Bone – rozumej skladbou, ktorá je vrcholne vtieravá a dáva celej nahrávke tie správne grády. Ak sa poslucháč chytí jej víru, je jednoducho v pasci.

Nasleduje singlovka Runaways a za tým desať plnohodnotných skladieb, ktoré sa žánrovo pohybujú niekde na rozmedzí alternatívneho rocku, new wave a hard rocku. Každá je tak silná, že by sa určite hravo uchytila v hitparádach. To žánrové spojenie je nadčasové a chytľavé a získa si široké zástupy. Ja som v deväťdesiatych rokoch neuveriteľne fičal na manic Street Preachers a to obdobie deväťdesiatok som teraz našiel v niektorých skladbách na tomto albume. Album plný prekvapení, album plný sily, album, na ktorý sa oplatilo čakať.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2012
Linky: THE KILLERS

01. Flesh And Bone