Dnes je 19. septembra 2020, meniny má a zajtra

Taylor Swift – Speak Now

Zdroj: SXC/free, redaktor: neuvedený, pridané: 02.02.2011

Z jej novinky Speak Now sa v roku 2010 predalo najviac kusov po celom svete.
Taylor Swift – Speak Now

Mohli by sme začať niekde v roku 2006, keď sa jej začalo dariť doma v USA. Veľmi poľahky by sme prešli k jari roku 2009, keď niečo konečne vydala konečne aj za oceánom a spolu s albumom si priniesla aj päť mimoriadne úspešných singlov. Najpredávanejší album roku 2009 a jedinečný úspech, ktorý musel nasledovať album ďalší. Dvojka, ktorá vraj potvrdzuje kvality jednotky a potvrdzuje tiež jej úspech, zvalcovala všetko čo sa dalo a k nemalému zoznamu ocenení si Taylor Swift môže pripísať dnes už ďalšie. Z jej novinky Speak Now sa v roku 2010 predalo najviac kusov po celom svete. Aj v roku 2010 predala najviac albumov na celom svete a to je k tomu stačilo naozaj pár týždňov, pretože novinku vydala začiatkom novembra.

Krehká blondínka Taylor Swift, ktorá zhruba pred dvoma rokmi celosvetovo zažiarila hitom Love Storya následne vydaným albumom Fearless, sa vracia späť so svojim v poradí tretím albumom, ktorý nazvala Speak Soon. Za pilotný singel vybrala popovo ladená pieseň Mine, ktorá sa hneď po prvom vypočutí vryla do uší a je celkom pochopiteľné, prečo sa stala suverénnou jesennou hitovkou.

...celý album je veľmi osobný a pre speváčku je niečím...

Nový album prináša štrnásť piesní, pričom pod všetkými je Taylor Swift podpísaná ako autorka. O produkciu albumu sa opäť postaral Nathan Chapman, ktorý s Taylor pracoval aj na veľmi úspešnom predchádzajúcom albume Fearless. Za tento album Taylor Swift dostala minulý rok až štyri prestížne ceny Grammy. Ako sama speváčka uvádza, celý album je veľmi osobný a pre speváčku je niečím, ako otvoreným listom. Každú skladbu totiž venovala niekomu inému zo svojich blízkych a v každej piesni tak opisuje, čo k dotknutej osobe cíti. V konečnom dôsledku teda ide o veľmi osobnú spoveď.

Už prvé výsledky predajnosti singlu Mine potvrdzujú, že ide opäť o zásah do čierneho. To by však pre túto blondínku nemalo byť príliš veľkým prekvapením. Na svojom konte má doteraz viac ako trinásť miliónov predaných platní a beznádejne vypredané koncerty na všetkých zastávkach svojho posledného turné. Okrem toho všetkého patrí Taylor aj medzi najobľúbenejšie celebrity vôbec. Na sieti Facebook má viac ako 11 miliónov fanúšikov a na účte Twitter jej každý krok pozoruje viac, ako štyri milióny ľudí. Možno teda očakávať, že po vydaní novej platne tieto čísla ešte veľa porastú.

...Taylor Swift v mnohom pripomína Ivetu Bartošovú...

Osobne mi Taylor Swift v mnohom pripomína Ivetu Bartošovú. Aj výrazom, ale najmä svojou jemnosťou, krásou a emóciami, ktoré rozdáva prostredníctvom svojej hudby. Až teda na to, že produkcia Taylor je oveľa silnejšia, presvedčivejšia a profesionálnejšia. Novinka Speak Now je nádherný, veľmi citlivý album, na ktorom ťažko hľadať hluché, či zbytočné miesto. Speak Now je jednoducho veľmi silný a profesionálny projekt.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2010
Linky: TAYLOR SWIFT, U-MUSIC, SUPERSHOP

01. Mine