Dnes je 21. septembra 2018, meniny má a zajtra

Take That – Progress

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 23.01.2011

Nikdy by ma nebolo napadlo, že až taký progres sa môže udiať v Take That. každý, kto si album vypočuje, poľahky pochopí, prečo novinka Take That dostala názov Progress.
Take That – Progress

Nikdy by ma nebolo napadlo, že až taký progres sa môže udiať v Take That. Pravdu povediac, neveril som tomu, že by sa Robbie Williams ešte niekedy vrátil k zvyšnej štvorici, ale zdá sa, že dôvody, pre ktoré kapela údajne so sebou nedokázala komunikovať, už pominuli. A ak dôvodom ich rozpadu bolo naozaj to, že najväčší priestor v kapela dostáva ako spevák Gary Barlow a zvyšok osadenstva je vlastne iba krovím, po vypočutí si albumu Progress je zjavné, že tento problém už nehrozí.

Pretože Robbie Williams dostal na albume Progress toľko priestoru, koľko hádam nie ani za päť rokov jeho prvotného pôsobenia v kapele. Dokonca aj miláčik dievčat Mark Owen bol potlačený do úzadia a spevácky naozaj dominujú Robbie Williams a Gary Barlow. A miestami mám pocit, že keby sa niekto nebál toho, že to kritici označia za príchod Take That k Robbiemu, tak by britský mladík dostal priestoru ešte o niečo viac.

Návrat Robbieho Williamsa do kapely Take That je právom považovaný za jeden z najzásadnejších okamihov v hudobnom biznise posledného desaťročia.

Prejdime však k obsahu albumu. Pretože okrem zmeny v obsadení kapely sa zmenilo ešte aj niečo iné a každý, kto si album vypočuje, poľahky pochopí, prečo novinka Take That dostala názov Progress. Zabudnite na lacný dievčenský pop a pripravte sa na pop surovejší, progresívnejší a jednoducho dospelejší. Take That už nemienia spievať Babe a pesničky v podobného žánru. Medzi desiatimi pesničkami bude poslucháč veľmi ťažko hľadať taký skutočný doják a navyše doják, ktorý by mal ambície preraziť v hitparádach. Pomalšie skladby síce áno, ale nie dominantné. Z tejto platne budú dominovať úplne iné piesne. Už prvý singel The Flood ukázal, že kapela stavia na silných skladbách, z hutným hudobným základom a silnými refrénmi. A The Flood boli iba odrazovým mostíkom, ktorý katapultoval kapelu na vysoké miesta hitparád a ukázal, čo možno od chlapcov očakávať. Pretože podobných pesničiek je na tomto albume oveľa viac. Take That totiž vo väčšine prípadov stavili na silu melódie a silu spoločných hlasov, teda vokálov. Tým si zabezpečili desať mimoriadne silných, spevných a v podstate chytľavých a ľahko zapamätateľných skladieb. Už po prvom vypočutí si albumu je jasné, že Progress je veľmi silná platňa, že Take That sú už veľkí chlapi a že po dvadsiatich rokoch od chvíle, kedy sa prvý raz objavili na scéne si môžu povedať, že majú veľký a dospelý album.

...miláčik dievčat Mark Owen bol potlačený do úzadia...

Tohtoročný návrat Robbieho Williamsa do kapely Take That je právom považovaný za jeden z najzásadnejších okamihov v hudobnom biznise posledného desaťročia. Take That v pôvodnej zostave pracovali na novom materiáli s producentom Stuartom Priceom. Chalani doteraz predali viac ako 80 miliónov platní a na svojom konte majú takmer dvadsať obrovských hitov. Aj po tomto albume sa to číslo bezpochyby zväčší. Okrem toho v minulosti získali napríklad aj 19 ocenení Brit Awards a 8 MTV Awards. V ostatných týždňoch ohlásili ďalšie turné, ktoré štartuje zhruba o mesiac a predajom lístkov pokorili ďalší rekord, kedy sa v deň predaja prihlásilo o lístky až 20 miliónov záujemcov.

Album vychádza ako klasické CD, pre zberateľov ako LP, ale aj ako striktne limitovaná edícia v luxusnom balení s 5 portrétmi každého člena kapely na špeciálnych kartách.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2010
Linky: TAKE THAT, SUPERSHOP