Dnes je 01. novembra 2020, meniny má a zajtra

Take That – Progress Live (skvelá show)

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 02.03.2012

Záznam koncertu z Manchesteru, ktorý chlapci odohrali počas britského turné Progress Live v lete minulého roka.
Take That – Progress Live (skvelá show)

Take That si pritiahnutím Robbieho Williamsa naspäť do svojho košiara ušili na seba búdu. Napriek tomu, že spoločne, v pôvodnej zostave predvádzajú bezpochyby najlepšiu show minulého roku, Williamsov fenomén je počas viac než dvoch hodín predstavenia jednoducho neodškriepiteľný.

Keď som si pred časom púšťal CD so záznamom koncertu Progress Live, ako už tradične pri takýchto nahrávkach som zhodnotil, že je to v podstate zbytočný projekt a miera uznania sa pravdepodobne rapídne zmení po vzhliadnutí koncertu na obrazovke. Nemal som však ani najmenšej potuchy, že až tak razantne zmením názor. Nikdy som totiž nebol Take That pozitív a tento postoj sa u mňa upevnil po ich opätovnom návrate na scénu. Prišlo mi to ako žmýkanie poslednej šťavy z dobre prezretého citróna, avšak bez výraznejšieho efektu. Záznam koncertu z Manchesteru, ktorý chlapci odohrali počas britského turné Progress Live v lete minulého roku, myslím si, že prinúti poopraviť si trochu mienku o tejto zostave.
Take That - Progress Live Out November

Take That sa vypravili za fanúšikmi s poriadne výpravnou show. Vypredaný štadión bezpochyby za najväčšie lákadlo považoval návrat Robbieho Williamsa „na rodnú hruď“, ale rovnako treba oceniť skvelú výpravu, ktorá síce miestami pripomínala cirkus a pozorný divák by ju skôr zaradil do predchádzajúceho turné Take That (k rovnomennému albumu z roku 2008), ale efekt priniesla dokonalý. A nielen kvôli pohybujúcej sa obrovskej postave, ktorá dominovala viac než dvojhodinovému teátru, ale aj kvôli vodovým efektom a ďalším prekvapeniam, ktoré ste myslím doteraz nevideli na žiadnych iných koncertoch. Pre oko to bolo jednoducho fantastické a ak si môžete koncert pozrieť na blu ray, tak zaručujem famózny zážitok. Dokonalý obraz, dokonalý zvuk a dokonalá show nedovoľujú ohodnotiť toto efektné predstavenie inak, ako plným počtom bodov a vizuálne spracovanie v konečnom dôsledku prekonáva aj tých pár neduhov, ktoré sa vyskytli najmä vo vystupovaní piatich (či skôr štyroch mladíkov).
Take That - Progress Live DVD (Trailer)

Návrat Robbieho Williamsa do Take That aspoň na jeden album a jedno turné, bolo fantasticky premysleným ťahom. V prvej tretine predstavenia sa predstavili Mark, Gary, Jason a Howard s pesničkami, ktoré nahrali po návrate na scénu, ako štvorica. Toto bola skôr tá cirkusová časť, v ktorej lietali konfety, vybuchovali ohne a na scéne bolo kopec farebných postavičiek (tanečníkov). Chalani spievali naživo a spievali dobre, čo je veľké plus, avšak do choreografie sa zapájali minimálne. Aj to malo za následok, že na obrovskej scéne vybiehajúcej až do publika pôsobili stratene. Navyše, ja osobne som mal pocit, akoby ich to ani moc nebavilo a ich vystúpenie mi prišlo príliš teatrálne.
Take That - Rule The World

Vymoženosti súčasnej techniky Take That využili na výmenu na scéne, teda na odchod štvorice a príchod sólistu. Robbie Williams nepotreboval robiť divadlo, nepotreboval tanečníkov a jednoducho si vystačil úplne sám na to, aby rozposlal pozitívnu energiu na vypredaný štadión a prostredníctvom záznamu aj do diváckych obývačiek. U Williamsa bolo zreteľné, že si to užíva naplno a že ho to baví. A to pocítilo aj publikum, ktoré na neho reagovalo dvojnásobne živšie, ako na jeho predchodcov. Williams dal päť sólových songov, spieval naživo a hoci nie vždy ladil, som presvedčený, že ani v dave, ani pri obrazovke sa nenájde nikto, kto by mu niečo vytkol. Geniálne. Ako som spomínal v úvode, zvyšná štvorica Take That si príchodom Williamsa na seba ušila bič. Jeho odkaz a odkaz publika jemu bol jasný a oveľa čitateľnejší a sám Williams prekonal štyroch zvyšných členov Take That ľavou zadnou.
Take That - Progress Live - The Flood

Posledná časť koncertu už patrila spoločným skladbám. Tým, ktoré sa objavili na poslednom albume Progress, ku ktorému bolo celé turné, pričom v tejto časti vyznela opäť vizuálna stránka a aj tu, keď bolo na scéne všetkých päť britských chlap(c)ov, Robbie Williams, nad nimi pretŕčal minimálne o hlavu. Jeho odvaha, chuť robiť kaskadérske kúsky, baviť sa s publikom, to všetko hrá na jeho stranu a zvyšok kapely žiaľ posúva do ústrania. Na rad prišli aj skladby z prvej dekády Take That, väčšinou v skrátených verziách, poskladané do nejakého jednoliateho „medley“. V konečnom zúčtovaní však ide o obrovské prekvapenie, kde síce vizuálna stránka mierne prekonáva spevácky potenciál, chuť i možnosti, ale na pohľad to bola skvelá show, ktorú nikto nečakal. Užiť si ju momentálne môžete na DVD a blu ray, odporúčam ten druhý nosič, veľkú telku a kvalitnú repro – zostavu. Ak stále nebudete mať dosť, k dispozícii je dokument z príprav turné, žiaľ, bez českých titulkov.

Aj tento titul kúpiš na HUDOBNY.SK

Vydavateľstvo: Universal Music, 2011
Linky: TAKE THAT