Dnes je 09. apríla 2020, meniny má a zajtra

t.A.T.u. – Waste Management

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 01.11.2010

Priznávam, so štipkou irónie som sa rozhodol zaradiť recenziu na tento album práve v tento deň.
t.A.T.u. – Waste Management

Priznávam, so štipkou irónie som sa rozhodol zaradiť recenziu na tento album práve v tento deň. Však kedy by vyznelo lepšie povedať si niečo o platni od dvojice, o ktorej si už hádam 3 planéty myslia, že zomrela? A hoci by to podľa obalu ich zatiaľ posledného albumu mohlo vyzerať akokoľvek, zaručujem vám, že dve dračice t.A.T.u. sa majú veľmi dobré, sú celé, v pohode, vyzerajú stále sexy, s tvorbou je to trochu horšie, ale v tej poslednej štvrtine sveta sa im ešte stále celkom dobre darí. Bohužiaľ, ten zvyšok sveta má v podstate pravdu.

Povedzme si na rovinu, že ošiaľ okolo ruskej dvojice opadol tak rýchlo, ako prišiel. Dievčatám sa už nepodarilo a ani sa im nikdy nepodarí prekonať úspech svojej debutovej platne 200 km po vstrečnoj a ich najväčšieho hitu Nas Nedogonjat. Pravdou však je, že táto jediná pesnička stačila k tomu, aby sa dievčatá stali nesmrteľnými. Naživo som ich naposledy videl pred rokom a pol, keď sa v Moskve konalo finále Eurosongu, kde nakrátko vystúpili ako hostia Alexandrovcov, tuším, že počas prvého semifinálového večera. Bolo to neskutočné, aj keď opäť iba s tou jedinou skladbou. Po čase som záznam z tohto predstavenia videl opäť a napadlo mi, čo sa deje s ruskými dievčatami.

Ich posledný šiesty radový a tretí anglicky naspievaný album má názov Waste Management a ide v podstate o anglickú verziu platne Vesyolyje Ulybky. Hm, a toto je ten problém, ktorý spôsobil, že dievčatá sú žiadané už naozaj iba na pár plochách sveta. Keď totiž baby vydali svoj prvý album, zaujali ruštinou, ktorá v tom čase bola exotickou už aj u nás. Avšak cesta na západ vedie hlavne cez anglický jazyk a tak baby pokúšali šťastie a svoj debut ponúkli doplnený o niekoľko songov, o DVD, ale hlavne v angličtine a ľudia sa prestali baviť. Aj preto vlastne o babách u nás nepočuť. Vráťme sa však späť k albumu.

Tento album uviedol do života singel White Robe s dokonalo šokujúcim videoklipom a v podstate to bola komerčne najschodnejšia skladba z celého albumu. Zvyšok je silná elektronická tanečná hudbou, ktorou sa dvojica chce zapáčiť hlavne mladému publiku. Možno povedať, že je to veľmi dobre namixované a nahrané, ale bohužiaľ, niekde v polovici poslucháč nadobúda dojem, že počúva dokola to isté. Tie mladé strigy síce stále spievajú výborne, ale Waste Management je napriek tomu všetkému aj tak iba albumu jedného hitu (a vďaka zaňho). Album sa nahrával v Moskve a vyšiel v niekoľkých verziách. Tá oficiálna prináša jedenásť skladieb a tri bonusy.

Šokujúci je výpočet krajín, v ktorých album vyšiel ako klasický album. Napríklad väčšina európskych krajín sa uspokojila s digitálnou distribúciou cez internet. Domáce Rusko, Brazília, Čína, či Mexiko sa rozhodli ísť do normálnej „placky“. A to sú zároveň aj krajiny, kde sa baby dostali v hitparádach predajnosti na vysoké miesta, väčšinou do prvej trojky. Album hravo zoženiete na zahraničných internetových obchodoch a či je to posledný výkop „zdochýňajúceho“ koňa, alebo baby ešte niečím prekvapia, to ukáže až čas.

Vydavateľstvo: Vigma Compania, 2010

White Robe
You and I