Dnes je 27. mája 2018, meniny má a zajtra

Stanislav Hložek – Za to může déšť, ne já

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 21.05.2012

Debutový sólový album Stanislava Hložka po rozpade dua HložekKotvald priniesol dvanásť popových songov.

Debutový sólový album Stanislava Hložka po rozpade dua Hložek – Kotvald priniesol dvanásť popových songov, na ktorých sa odrazil zvuk Orchestru Karla Vágnera, dobové zvukové vychytávky a participovali na ňom všetci umelci, ktorí s Vágnerovým orchestrom v tej dobe spolupracovali. V Hložkovej sólovej diskografii ide jednoznačne o najlepší album.

Hodnotenie albumu: Je rok 1986, najúspešnejšie československé spevácke duo Hložek – Kotvald je minulosťou a obaja speváci začínajú so svojou sólovou kariérou. Zatiaľ, čo na Kotvaldov sólový album si ešte nejaký rok počkáme, Stanislav Hložek vydáva tucet sólových skladieb pod názvom Za to může déšť, né ja a platňu možno bez mihnutia oka ako komplet označiť za to najlepšie, čo spevák nahral.
Standa Holožek - Strom lásky mý

Po boku troch prevzatých skladieb sa objavilo deväť autorsky pôvodných piesní. Hudobne sa na nich podieľal tandem Karel Vágner, Ján Rotter, Václav Vašák, Stanislav Kalous, ale aj Jindřich Parma a Pavel Vaculík. Textami prispeli Zdeněk Borovec, Miroslav Černý, Pavel Vrba, Michal Stein, Lukáš Fischer, Šárka Schmidtová, Michal Bukovič, Eduard Pergner, ale aj Hana Zagorová. Autorom sa podarilo vyskladať na svoju dobu mimoriadny album, z ktorého nejakým spôsobom v éteri rezonovala viac, ako polovica skladieb a väčšina z nich je dodnes žiadaná.
Stanislav Hložek - Za to může déšť,ne já

Na celkovom zvuku albumu sa jednoznačne prejavil vplyv Orchestra Karla Vágnera. Nikto sa nesnažil s ničím experimentovať a tak vzniklo dvanásť rýdzo popových, veľmi chytľavých skladieb, aké si viete predstaviť napríklad v repertoári Hany Zagorovej, či v tom čase tiež dua Noha – Finková. Vágnerov orchester mal svoj špecifický sound, ktorému ostal verný aj na albume a ono sa to vyplatilo. Hoci ide o nádhernú ukážku tzv. soc-popu, Hložkov sólový debut bol na tomto poli jedným z tých vydarenejších a zmysluplnejších diel.
Stanislav Hložek - Parta se mění

Okrem speváka samotného hosťujú v pesničkách na albume aj umelci, ktorí s Vágnerovým orchestrom v tom čase spolupracovali. Hana Zagorová v chytľavom a vydarenom duete Velikánský umění, Pavel Noha v skladbách Loutky a Tak trochu zvláštní a spolu s Lindou Finkou aj v hymnickom záverečnom a vo svojej dobe veľmi úspešnom songu Parta se mění. Jediné, čo sa mi dodnes nepodarilo odhaliť je hlas v telefóne v pesničke Haló, kdo tam. Logicky by som ukázal na Lindu Finkovú, hlasovo však triafam k herečke Jitke Asterovej, ale sú to iba dohady a je možné, že som v nich úplne mimo. Žiaľ, ani pri naozaj obsiahlych informáciách, ktoré Supraphon k jednotlivým skladbám uvádza, táto sa medzi nimi nenachádza.
Stanislav Hložek - Taková je láska má

K úplnosti informácií treba ešte dodať, že digitálna verzia albumu je ochudobnená o asi najväčší hit z pôvodnej platne. Chýba tu nádherný slaďák Taková je láska má, ktorý vlastníci práv neuvoľnili pre digitálny predaj. Hoci ide o prevzatú skladbu, tento raz nie je problém v autorských právach. Tie boli vysporiadané už pri výberovom albume Diskohrátky z roku 2010, kde sa skladba objavila, žiaľ, digitálne publikovaná byť nesmie. Album tak digitálne vychádza nekompletne, ale vďaka aj za takúto verziu. Keďže sa asi neobjaví na klasickom CD (v dohľadnej dobe určite nie), ale zároveň je to jeden z najočakávanejších albumov československého popu na sprístupnenie, treba byť vďačný aj za tých jedenásť zvyšných a skvelých skladieb.

Ako si kúpiť album Stanislava Hložka:

Debutový sólový album speváka Stanislava Hložka vydavateľstvo Supraphon (spolu s 3 000 ďalšími titulmi zo svojho archívu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Na rozdiel od iných obchodov s hudbou získate v Supraphone kompletný album, vrátane pôvodného obalu. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. K stiahnutiu v tomto formáte dostávate skladby vo formáte mp3 automaticky k tomu.

01. Strom lásky mý
02. Měl jsem to vědět dřív
03. To už je dávno