Dnes je 21. februára 2020, meniny má a zajtra

Stanislav Hložek & Petr Kotvald – Holky z naší školky

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 01.05.2012

Tucet skladieb, ktoré nasledovali po fenomenálnom úspechu rovnomenného singlu, ktorý je dodnes najpredávanejším songom v histórii československej populárnej hudby.

Debutový album „šakalíkov“ československej populárnej hudby. Tucet skladieb, ktoré nasledovali po fenomenálnom úspechu rovnomenného singlu, ktorý je dodnes najpredávanejším songom v histórii československej populárnej hudby. V drvivej miere autorsky pôvodný album priniesol niekoľko ďalších hitov a z dvojice urobil hviezdy duet, bez ktorého sa nezaobišiel žiadny televízny program, či hudobná relácia v rádiu.
Petr Kotvald a Stanislav Hložek - Holky z naši školky

Prvá polovica osemdesiatych rokov priniesla v československej populárnej hudbe niekoľko nových mien. Boli potrebné, aby aspoň čiastočne osviežili pokojnú hladinu rybníka, na ktorej sa viac-menej sebaisto cítil celkom bezpečne tie isté mená. Hana Zagorová v sprievode Karla Vágnera a jeho orchestra prichádza s nápadom, že by po svojom boku rada videla nejako statného junáka a svojim spôsobom by tak začínajúceho speváka podporovala v kariére. Jedného si vyhliadla na akejsi pesničkovej súťaži, druhý sa zas na inej súťaži zapáčil Karlovi Vágnerovi. Čaro neplánovaného prinieslo svoje ovocie. Speváci Stanislav Hložek a Petr Kotvald sa spojili do dua, ktoré po boku Hany Zagorovej a Orchestru Karla Vágnera zažilo najväčšie úspechy svojej kariéry.
Ó, Sůzi - Petr Kotvald a Stanislav Hložek

Myslím, že nikomu z uvedeného tandemu sa ani len nesnívalo, čo so sebou prinesie hit Karla Vágnera a Pavla Žáka Holky z naší školky. Ešte pred vydaním albumu sa pesnička objavila na singli, ktorý sa vydával na niekoľkokrát a dohromady sa ho predalo viac ako milión kusov, čo ho dodnes robí najpredávanejším singlom v histórii československej pop music. Fenomén bol na svete a to urýchlilo i vydanie kompletného spoločného albumu. Ten niesol názov rovnomenného hitu a priniesol spolu dvanásť skladieb, ktoré vznikli v rozmedzí rokov 1982 a 1983. Až na tri výnimky je album autorsky pôvodný, pričom hudobne sa na ňom okrem Karla Vágnera podieľali aj Jindřich Parma, Pavel Vaculík, Ján Rotter a textársky Zdeněk Borovec, Vladimír Poštulka, Pavel Žák, Jan Krůta a ďalší.
Petr Kotvald a Stanislav Hložek - Bílá Královna

Ten album má v podstate tridsať rokov a je celkom zrejmé, že ak ho budete počúvať dnes, z mnohých pohľadov asi nebude dokonalý. V každom prípade je zrejmé, že tu bola snaha o vytvorenie nového moderného razenia, sviežeho popu, pre mladé publikum, pri ktorého tvorbe autori využili všetky dostupné technické metódy vtedajšej doby. V roku 1983 to bol jednoznačne fenomén a moderne znejúci album, dnes by sa na to asi kritici pozerali inak, tu však ide o nadhľad a samozrejme o skvelú a (nech si vraví kto chce, čo chce) historicky overenú vec.

A predsa, aj keď sa môže zdať, že prvých päť pesničiek sa nesie v rovnakom duchu a technicky sú si podobné a ten zvuk je možno v takej miere neznesiteľný, potom príde Hej taste, čo je z môjho pohľadu autorsky, technicky i interpretačne tak nadčasová pesnička, že aj dnes znie moderne. Áno, je to prevzatá vec, ale naspievaná trojicou (na skladbe participovala aj Hana Zagorová) spevákov, ktorí z nej na naše pomery urobili niečo nezvyčajné.
Hana Zagorová, Stanislav Hložek & Petr Kotvald - Hej, taste!

Na dvoch pesničkách s dvojicou spolupracovala Hana Zagorová a album okrem titulnej skladby priniesol a ďalšie hity – Oh Suzi, Malá, či Bílá královna. V celkovom zúčtovaní sa však dá hovoriť o dvanástich pesničkách, z ktorých každú jednu si priaznivci domácej populárnej hudby určite pamätajú dodnes. Holky z naší školy sú z dnešného pohľadu raritou, avšak nespochybniteľný diel kroniky našej populárnej hudby.
Hana Zagorová - Auťák na lásku

Ako si kúpiť album Holky z naší školky:

Debutový album dvojice Stanislav Hložek a Petr Kotvald vydavateľstvo Supraphon (spolu s 2 800 ďalšími titulmi zo svojho archívu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Na rozdiel od iných obchodov s hudbou získate v Supraphone kompletný album, vrátane pôvodného obalu. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. K stiahnutiu v tomto formáte dostávate skladby vo formáte mp3 automaticky k tomu.

01. Oh Suzi (Oh Susie)
02. Zmoklá kráska
03. Láska očima