Dnes je 23. októbra 2018, meniny má a zajtra

Shakira – The Sun Comes Out

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 25.11.2010

Singel Waka Waka (This Time For Africa) sa stal najpredávanejším (predalo cez 2 milióny) a najúspešnejším singlom k futbalovým majstrovstvám vôbec a aj u nás je pesnička stále jednou z najhranejších v rozhlasovom éteri.
Shakira – The Sun Comes Out

Singel Waka Waka (This Time For Africa) sa stal najpredávanejším (predalo cez 2 milióny) a najúspešnejším singlom k futbalovým majstrovstvám vôbec a aj u nás je pesnička stále jednou z najhranejších v rozhlasovom éteri. Videoklip na YouTube má na svojom konte viac ako 170 miliónov vzhliadnutí, čo z neho v súčasnosti robí štvrté najúspešnejšie video všetkých čias. O takejto štatistike k prvému singlu sa môže snívať hociktorému umelcovi, ale Shakira sa rozhodla si svoj sen splniť a po tomto veľkolepom úspechu prichádza s celým novým albumom The Sun Comes Out.

Tento v poradí siedmy štúdiový album síce u nás vychádza pod anglickým názvom, ale na albume nájdeme várku jedenástich nových, španielsky spievaných skladieb plus tri bonusy. Shakira o albume vyhlásila, že jeho natáčanie sa stalo pre ňu srdcovou záležitosťou a že je veľmi osobný. „Som z nového albumu veľmi nadšená, pretože mi pripomína rôzne obdobia mojej kariéry. Je to ako pozerať sa na zhrnutie mojej dvadsaťročnej speváckej dráhy.“ Na albume sú tak romantické skladby, ako aj klasický latino pop (v ktorom speváčka vyznieva presvedčivejšie), a do tejto kategórie môžeme zaradiť aj v poradí druhý singel Loca, ktorý už úspešne obháňa hitparády.

Už pri vydaní albumu She Wolf, ktorý sa na trhu objavil zhruba takto pred rokom, a štatistické číslo 50 miliónov predaných albumov v prípade Shakiry opäť o nejaký milión zdvihol, speváčka avizovala španielsky naspievaný album. Úspech futbalovej hymny všetko ešte urýchlil a na sklonku roka 2010 sa fanúšikovia kolumbijskej krásky môžu tešiť z mimoriadne vydarenej platne. S prihliadnutím na to, že ide po španielsky naspievané pesničky, musí sa poslucháč z našich regiónov vysporiadať s faktom, že album je určený skôr do hispánskych zemí, ale na druhej strane to môže byť skôr výhodou , než na škodu. Umelci, ako Ricky Martin, Enrique Iglesias, Gloria Estefan, či Shakira sa vedeli akosi vždy viac odviazať, keď prichádzali do štúdia so zámerom zapáčiť sa viac c hispánskych luhoch a hájoch. A hoci na fotkách svojej novinky Shakira vyzerá naozaj sladko, album sladký príliš nie je. Je skôr temperamentný, pričom dominantnosť prvkov hispánskej kultúry (Latinská Amerika) je zjavná a prospešná, pretože presne takúto Shakiru si fanúšikovia predstavujú. A táto hviezda vie dať svojim poslucháčom naozaj všetko. Rozbalí to hneď v úvode platne pesničkou Sale El Sol, pokračuje mimoriadne vydareným singlom Loca (a až pri jeho počúvaní doma, či v aute v plnej miere ohodnotíte jeho dokonalú produkciu, ktorá sa pri počúvaní z rádia stráca), aby následne dala poslucháčovi vydýchnuť a mierne zjemnila tempo a po ďalšej pesničke opäť vyštartovala s prvkami latinsko-americkej muziky. A takto až po celkom záverečnú Waka Waka. Osobne by som na tomto mieste celý album uzavrel. Tie tri bonusové skladby by som skôr zaradil na single, pretože dvanásť regulárnych pesničiek je dostačujúci a najmä výborný materiál na jediný album. Aj ten je dostačujúcim dôkazom toho, že novinka The Sun Comes Out je naozaj vydarená.

01. Sale El Sol
02. Loca (English)
03. Gordita