Dnes je 24. apríla 2019, meniny má a zajtra

Sarah Brightman – Dreamchaser

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 06.06.2013

Dreamchaser je dôkazom toho, že dokáže zaspievať čokoľvek a povzniesť to na dokonalosť. Z môjho pohľadu je Dreamchaser jedným z najväčších prekvapení v diskografii tejto britskej speváčky.
Sarah Brightman – Dreamchaser

Táto britská speváčka sa vôbec netají tým, že je excentrická. Niekoho by jej nápady dostali do vývrtky, ona ich však využíva vo svoj prospech. Najnovšie si vymyslela, že vyletí do vesmíru a bude prvou speváčkou, ktorá tam zaspieva, prvou umelkyňou, ktorá tam zanechá odkaz svojho umenia. Mám malú radu, nech si pani so sebou pribalí „Anjela“ zo svojho nového albumu a úspech, nezmazateľný a jedinečný odkaz sú zabezpečené.

A v podstate je to úplne jedno, ktorú z pesničiek zo svojho nového albumu by Sarah použila ako vývozný artikel na svojom pomyselnom vesmírnom turné. Angel je iba pilotom, ktorý pilotuje jej mimoriadne vydarený album. Je to hĺbavý song s dokonalými aranžmánmi, ktoré majú nádych niečoho nadčasového a speváčka im svojim 3 –oktávovým hlasom dodáva akúsi medzigalaktickú príchuť. Dreamchaser štartuje bezproblémovo a na plné obrátky. A to, čo prichádza potom je už mimoriadne pohodlná cesta do cieľa.

Už nasledujúca skladba One Day Like This vyvoláva pocit, že sa poslucháč odpútal od zeme. Je to presne ten song, v ktorom sa Sarah podarilo veľmi efektne spojiť chuť klasiky s modernými prvkami a to všetko okoreniť jej výnimočným hlasom. One Day Like This je môže zaručiť hneď „niekoľko dní“ blízko vrcholu, ak nie rovno na ňom, v hitparádach po celom svete a môže sa tak zopakovať história, v ktorej by sa Sarah opäť raz postavili na vrchol klasického i komerčného rebríčka, čo sa doteraz podarilo iba jedinej speváčke.
Angel

Ak by som aj naďa lej používať vesmírny slovník, ktorým je speváčka v poslednej dobe tak nadšená, asi by som povedal, že Dreamchaser je už jedenástou raketou, ktorú Sarah vypustila do sveta hudby. Na album producentsky dohliadal Mike Hedges a bratia Česi by povedali, že je to „zatraceně“ dobrý konštruktér. Dreamchaser ako jedenásty album v diskografii Sarah Brightman prináša jedenásť skladieb.

Pre dobrý štart je nutné kvalitné palivo. Tie najlepšie zložky, mohlo by sa zdať, že boli odpálené hneď v úvode nahrávky, ale nie je to celkom tak. Sarah totiž exceluje aj v ďalšej skladbe, ktorou je pieseň Glosoli, ktorá postupne hudobne graduje a gradácia vrcholí až v neuveriteľnej siedmej minúte. Je to obrovský zážitok, pri ktorom si poslucháč uvedomí, že britská speváčka dokázali jedenástimi piesňami zaplniť až hodinu času. A nehľadajte v tom nijakú dieru, skrytý song, ktorý oddeľuje niekoľko desiatok minút dlhá pauza. Nájsť na tomto albume šesť, sedem, či dokonca osem minút dlhé skladby nie je žiadny problém.

A ani ich dĺžka nie je problém. Je to ohromujúci zážitok, v ktorom Sarah častokrát spája nemožné. Ona je totiž známa tým, že veľmi rada spája pop s umení a ani tu to nie je inak. Po troch úvodných, relatívne popových skladbách prichádza vážne umenie, striedané world music a opäť popom. Sarah na svojej novinke prechádza niekoľkými žánrami, ktoré geniálne prepája svoji jedinečným hlasom. Dreamchaser je dôkazom toho, že dokáže zaspievať čokoľvek a povzniesť to na dokonalosť. Z môjho pohľadu je Dreamchaser jedným z najväčších prekvapení v diskografii tejto britskej speváčky.
Sarah Brightman - One Day Like This

Medzi menami, ktoré sa objavili na albume nájdeme Lindu a Paula McCartneyovcov, alebo Mikea Oldfielda. K dispozícii je základná verzia, ale aj mnoho zberateľských edícií, napríklad špeciálna japonská, ale aj De Luxe edícia s priloženým DVD, alebo Super De Luxe edícia, ktorá prináša štyri skladby navyše. Výnimočný album, výnimočná výprava, na ktorej je neustále čo objavovať.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2013
Linky: SARAH BRIGHTMAN

01. Angel