Dnes je 08. decembra 2019, meniny má a zajtra

Santana - Guitar Heaven: The Greatest Guitar Classics

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 27.10.2010

Nový album je pokračovaním cenami ovenčenej trilógie, na ktorej Carlos Santana spolupracoval s Clivom Davisom a priniesla albumy Supernatural (1999), Shaman (2002) a All That I Am (2005).

Najdlhšie trvajúca a tiež najúspešnejšia spolupráca v histórii rocku pokračuje. Legendárny členovia rock n rollovej siene slávy, Carlos Santana a Clive Davis, vedúci kreatívneho oddelenia Sony Music Entertainment, teraz spoločne prichádzajú s celkom novým koncepčným albumom Guitar Heaven: The Greatest Guitar Classics Of All Time, ktorý sa na trhu objavil koncom septembra. Album produkoval Carlos Santana spoločne s Clivom Davisom, niektoré skladby produkovali aj Matt Serletic a Howard Benson.

Carlos Santana a Clive Davis využili svoje encyklopedické znalosti rocku a podarilo sa im tak vytvoriť zoznam skvelých gitarových titulov. Potom si pozvali slávne osobnosti, ktoré skladby naspievali. Ide o rôznorodých spevákov, od Chrisa Cornella (skladba Led Zeppelin Whole Lotta Love), Pata Monahana (Van Halen - Dance the Night Away), Chestera Benningtona a Raya Manzareka (skladba od The Doors Riders on the Storm), cez Roba Thomasa (Cream - Sunshine Of Your Love), Scotta Weilanda (The Rolling Stones Cant You Hear Me Knockin´), Chrisa Daughtryho (Def Leppard - Photograph) a Gavina Rossdalea (T. Rex - Bang A Gong) až po rapera Nasa (AC / DC - Back In Black), veterána Joea Cockera (skladba Jimiho Hendrixa Little Wing) a ďalších.

Na albume Guitar Heaven: The Greatest Guitar Classics Of All Time je tiež miesto špeciálne venované Georgeovi Harrisonovi, a to skladba While My Guitar Gentle Weeps, ktorú naspievala india.arie a cellov party nahral sám majster Yo-Yo Ma. „Keď som tú skladbu počula,“ povedala Olivia Harrison Carlosovi, „chcelo sa mi skákať radosťou a zároveň plakať.“

Okrem týchto hviezd Carlos oceňuje a chváli aj svoju vlastnú kapelu. Guitar Heaven: The Greatest Guitar Classics Of All Time bola ich prvá spoločná dlhohrajúci štúdiová platňa. Členi kapely, ktorí s ním spolupracovali, boli Dennis Chambers (bicie), Benny Rietveld (basa), Karl Perrazo (tympany), Tommy Anthony (rytmická gitara), Freddie Ravel (klávesy), Andy Vargas (sprievodné vokály), Raul Rekow (kongá), Bill Ortiz (trumpeta) a tiež Jeff Cressman (trombón).

Guitar Heaven: The Greatest Guitar Classics Of All Time je prvým novým štúdiovým albumom Santanu od vydania senzačnej trilógie Supernatural (1999), Shaman (2002) a All That I Am (2005). Všetky tieto albumy vyprodukovali Carlos Santana s Clivom Davisom. Predstavovali hrejivé a pozitívne prijaté opätovné stretnutie s osobnosťou, ktorá ako prvá podpísala zmluvu so Santanom, po tom, čo ho na žiadosť Billa Grahama videl hrať v San Franciscu vo Fillmore West počas vianočného týždňa roku 1968. Clive zažil ich začiatky, aj cestu, po ktorej došli k medzinárodnému úspechu. Ten začal roku 1969 s vydaním ich debutového albumu. O tri desaťročia neskôr, v roku 1999, sa doska Supernatural stala (a stále je) neprekonaným javom vo svojom odbore. Len v Spojených štátoch získala 15-krát platinovú platňu, po celom svete sa predal takmer dvojnásobok toho, čo v USA, a stala sa šiestym najpredávanejším albumom v histórii fungovania rebríčkov. Album Supernatural sa udržal 102 týždňov v hitparáde Billboard, vrátane 12 týždňov na prvej priečke. Jeho úspech poháňal singel Smooth (spoluautorom a interpretom je Rob Thomas z Matchbox Twenty) a Maria Maria (na ktorom sa podieľalo duo Product R&B).

Najvýraznejším úspechom dosky Supernatural bolo rekordných deväť cien Grammy, vrátane ocenenia za Album roka, Najlepší album v kategórii rock, Skladba roka a Najlepšia spolupráca v kategórii pop - to všetko za skladbu Smooth. Navyše cenu získali za Najlepší vystúpenie dua / skupiny v kategórii pop za skladbu Maria Maria.

Bolo ťažké nadviazať na skvelý projekt Supernatural - ale v roku 2002 vydal Santana album Shaman a ten sa opäť stal multiplatinovým, poháňaný singlom The Game Of Love s Michelle Branch, ktorý opäť získal ceny Grammy a umiestnil sa v prvej päťke hitparád. Ďalším hitom bola skladba Why Nechcem You And I s Chadom Kroeger z Nickelback, ktorá sa dostala do Top 10. Tretím albumom do série bolo All That I Am z roku 2005, ktoré sa v rebríčkoch dostalo na druhú priečku. Najvýraznejšou skladbou na tomto albume bola skvelá rocková skladba Just Feel Better, ktorú naspieval Steven Tyler z Aerosmith.

Guitar Heaven: The Greatest Guitar Classics Of All Time je absolútne dokonalým pokračovateľom trilógie a dlhoočakávaným projektom, ktorý bezpochyby splnil všetky očakávania, ktoré poslucháči a fanúšikovia do neho vkladali. Prostredníctvom štrnástich skladieb vás zavedie do dokonalého sveta gitarového mága, dokonalej produkcie, skvelých hudobných rífov, dokonalých nápadov a úžasných speváckych výkonov. Album okrem klasickej verzie prichádza aj v rozšírenej podobe, doplnený o DVD, na ktorých divák nájde dva dokumenty zo zákulisia vzniku tohto albumu a života dnes už kvarteta jedinečných albumov Carlosa Santanu.

CD
01. Whole Lotta Love (Featuring Chris Cornell)
02. Cant You Hear Me Knocking (Featuring Scott Weiland)