Dnes je 14. júla 2020, meniny má a zajtra

Ricky Martin – Musica Alma Sexo

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 22.03.2011

Na konci februára sa na trhu objavil spevákov nový radový album a uznajme, že išlo o jeden z najočakávanejších hudobných návratov vôbec.
Ricky Martin – Musica Alma Sexo

Neuveriteľných osem rokov uplynulo od momentu, keď som mal príležitosť stráviť s Ricky Martinom 15 minút jeho vzácneho umeleckého života. V tom čase bol pán umelec nastavený na záchranu sveta, pomoc hladujúcim deťom, riešil adopcie a meditoval. Presne tak vyzerala spomínaná štvrťhodina. Vláčne a nudne. Odchádzal som s pocitom, že Rickyho Martina niečo veľmi ťaží a bráni mu to v ďalšom umeleckom vývoji. V nasledujúcich rokoch sa toho príliš nezmenilo. Portorikánec sa skôr utiahol do ústrania, produkoval ťahavé a depresívne balady, alebo prežíval zo svojich niekdajších hitov. Až do minulého roka, kedy sa mu podarilo odbremeniť sa od svojej najväčšej ťažoby. Priznanie k sexuálnej orientácii nielenže potvrdilo to, o čom si všetci dávno šepkali, ale u Rickyho Martina bezpochyby uvoľnilo vlnu emócií, ktorú následne pretavil do novej tvorby.

Na konci februára sa na trhu objavil spevákov nový radový album a uznajme, že išlo o jeden z najočakávanejších hudobných návratov vôbec. Akým smerom sa Ricky Martin vydá na svojej novej platni? Bude to konečne plné dynamiky, alebo prídu opäť pomalé a bludné songy? Po vydaní albumu Musica Alma Sexo sú odpovede na tieto a ďalšie otázky známe. Ricky Martin je späť. Ten Ricky Martin, ktorého poznáme z hitov Maria, či La Copa De La Vida. Ricky Martin plný života a pozitívnej energie. A Musica Alma Sexo je nielen jeho najlepší album po dlhých desiatich rokoch, ale dovolím si tvrdiť, že najlepší, aký kedy tento spevák vydal.

Aký ťažký kameň spadol Ricky Martinovi zo srdca sa odzrkadľuje v každej z trinástich pesničiek na albume.

Ten do sveta uviedol singel Lo Mejor De Mi Vida Eres Tu, v anglickej verzii s názvom The Best Thing About Me Is You (obe verzie sa nachádzajú na albume), pričom ide o duet, ktorý v španielskej verzii spevák naspieval s Natalie Jimenez a v anglickej verzii s Joss Stone. Vo videoklipe k pesničke nevystupuje ani jedna zo speváčok, avšak Ricky Martin je v pesničke ako vymenený. Usmieva sa, tancuje, je plný energie a obrazové stvárnenie skladby vyplnil pármi rôznych rás i pohlaví a samozrejme v rôznych kombináciách. Fakt, že sa spevák nebráni homosexuálnym momentom vo svojich skladbách je jasným dôkazom toho, že priznanie sa oplatilo.

Avšak cítiť to aj v iných skladbách. Najmä v tých dynamických. Ricky Martin hneď na úvod štartuje jednou so svojich najlepších pesničiek MAS, čo je vlastne skratka zložená z prvých písmen troch slov, ktoré tvoria názov albumu. Pesnička má geniálnu produkciu, podľa mňa najlepšiu produkciu, akú kedy Ricky Martin vo svojich pesničkách mal. Dokonalý hudobný základ, skvelá práca človeka za mixom a striedanie hlasových polôh. To všetko obalené do dokonalého tanečného rytmu robí z tejto pesničky jasného adepta na nový veľký letný hit. Skutočný hit, ktorý Ricky Martinovi už poriadne dlho chýbal. Martin síce odsunul do úzadia nahrávanie so živými nástrojmi, na ktorom si kedysi tak zakladal a jeho nová tvorba je dosť „technická“, ale na základe všetkých tých gombíkov a vymožeností súčasnej techniky nahral Ricky Martin dokonalý, moderný a zvukovo jedinečný album, pri ktorom sa rozbúcha srdce každému milovníkovi žánru.

Ricky Martin obstál na svojom novom albume aj ako spevák vo výbornej forme. Farba jeho hlasu vyznieva najmä v pomalých skladbách, ktorých je na novinke pomenej, dokonale ho však dokáže využiť aj pri melodickejších pesničkách, ktoré na doske prevládajú.

Portorikánec v apríli vyráža na svetové turné. Zatiaľ sú síce známe iba termíny v krajinách, v ktorých dominuje španielčina, ale podľa úspechu albumu by sa mali objaviť termíny aj pre zvyšok sveta. Ak jeho show bude rovnako dokonalá, ako album Musica, Alma, Sexo, oplatí sa vidieť na vlastné oči rovnako, ako sa bezpochyby oplatí počuť jeho nový album na vlastné uši. Pesničky na albume sú prevažne v španielčine, pričom desať originálnych skladieb dopĺňajú dve anglické verzie a jeden remix.

Vydavateľstvo: Sony Music, 2011
Linky: RICKY MARTIN, SONY MUSIC, SUPERSHOP

01. MAS