Dnes je 31. mája 2020, meniny má a zajtra

Popelka - čarovný muzikál na ľade

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 15.04.2012

Najslávnejšia z rozprávkových tém dostala podobu nových pesničiek, sprevádzajúcich výpravné predstavenie na ľade.
Popelka - čarovný muzikál na ľade

Najslávnejšia z rozprávkových tém dostala podobu nových pesničiek, sprevádzajúcich výpravné predstavenie na ľade. Veľká scéna, dobové kostýmy, svetelné kompozície, filmové animácie a kúzelné efekty sa od októbra do decembra roku 2011 predstavili viac ako tridsaťkrát v športových halách dvanástich najväčších českých a moravských miest, na začiatku tohto roku zas prostredníctvom niekoľkých mimoriadne úspešných predstavení na Slovensku. V krasokorčuliarskych úlohách vystúpili špičkoví sólisti a páry z celej Európy. Herecko-speváckych úloh sa zas ujali Jiří Korn, Martin Dejdar, Leona Machálková, Sabina Laurinová, Hanka Křížková, Magda Malá, Vlastimil Harapes a ďalší, ktorých hlasy si môžete vypočuť na albume s muzikálovými pesničkami.

Nádhernú hudbu napísal Petr Malásek, básnickými textami ju „vyfarbil“ Václav Kopta. Popolušku a Princa nahovorili a naspievali Lucie Bílá s Ondřejom Rumlom. Nahrávka je úžasnou spomienkou pre tých, ktorí muzikál na ľade videli, ale aj príjemným zážitkom pre priaznivcov melodickej hudby Petra Maláska. Čarovná hudba pre čarovný muzikál na ľade, v oboch prípadoch plné hviezd!
Popoluška na ľade - promo video.

Keby som mal desať rokov a rodičia ma zoberú na takéto predstavenie, asi by som sa zbláznil od radosti. Dnes ešte nemám vlastné deti, ktoré by som na takýto detský muzikál zobral a sám by som sa tam asi nudil. Preto vítam vydávanie hudobných kompilácií s pesničkami, ktoré muzikál sprevádzajú. Zvlášť v prípade, ako je tento, keď poslucháč veľmi dobré pozná príbeh a nemusí prostredníctvom piesní pátrať o čom to vlastne je. V tomto prípade je totiž devätnásť skladieb, ktoré sa na album zmestili v prvom rade dokonalým sprievodcom veľmi dobre známeho príbehu o Popoluške. Ak si k tomu prirátame plejádu skutočných hviezd českej populárnej hudby, ktoré muzikálové skladby naspievali, je to naozaj výnimočný projekt, v ktorom je pre mňa absolútnym vrcholom skladba číslo deväť v ktorej sa stretáva macocha so svojimi dcérami a absolútne dokonalé to zaspievali Hanka Křížková, Leona Machálková a Magda Malá. Hanka Křížková je v prípade Popelky absolútnym speváckym vrcholom a som zvedavý, kedy túto speváčku konečne niekto docení, pretože je geniálna.

Pre mňa osobne je veľkým prekvapením aj Petr Malásek, ktorý Popolušku neodel do príliš vážnej muziky, ale nechal ju skôr v takej pohodovej popovej nálade. Ak si album kúpite, nebudete ľutovať, je to ukážka silnej autorskej kvality, speváckej dokonalosti a známeho príbehu, čo z tohto albumu robí dielo pre malých i veľkých. Ak nepotrebujete k šťastiu klasické CD, album si možno stiahnuť aj v digitálnom internetovom obchode supraphonline.cz.

Linky: POPELKA NA LEDĚ