Dnes je 15. júla 2018, meniny má a zajtra

Petr Kotvald – Hyde Park

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 28.03.2012

Na Hyde Parku Kotvald medzi zostavu komerčných skladieb nepridal iba jednu klasiku, ale potešil seba a poslucháčov až dvoma cover verziami.
Petr Kotvald – Hyde Park

Hyde Park je v poradí tretím sólovým albumom Petra Kotvalda. Vo vydavateľstve Supraphon vyšiel v roku 1991 a hudobne i zvukovo ide o prelomový album. Tucet skladieb na ňom jednoznačne naznačovalo odklon od hudobnej strnulosti, ktorá bola pre československú hudbu tej doby príznačná, aj keď v prípade Petra Kotvalda možno hovoriť aj o dobovej originálnosti. Album síce možno nepriniesol toľko hitov, ako jeho predchádzajúce albumy, čo tiež spôsobila doba, v ktorej vyšiel, ale na druhej strane je to domáci album, ktorý veľmi dobre obstál silu tlaku, ktorý so sebou priniesol príval svetovej produkcie v éteri.
Petr Kotvald: Tam kde jsem já, tam nejsi ty

Spomínam si na to neuveriteľne presne. Prvý raz som sa vybral do Londýna, vtedy ešte autobusom, nekonečne dlhá cesta a loďou. S veľkými očakávaniami som pozeral, kedy sa objaví druhý breh a veril v to, že Londýn nesklame. Nesklamal, bola to láska na prvý pohľad a trvá dodnes. To však nie je podstatné. Spomínam si totiž aj na to, že som mal walkman a v ňom vloženú kazetu práve s týmto albumom Petra Kotvalda. Aká symbolika, keď v titulnom hite spustil „proplouvám slavný kanál“ – skladba samotná i album sa pre mňa stali akousi spomienkou na prvú cestu do Londýna a oboje som si vtedy zamiloval úplne rovnako.
Petr Kotvald - Stejný sny přej mi

Kotvaldov Hyde Park je svojim spôsobom prelomovým aj v jeho diskografii. Nie je to čisto komerčne ladený album, dokonca na ňom chýbalo aj pokračovanie Milujem se čím dál víc, ktorému sa najviac priblížila skladba Jako špatné léto odcházím, ale nemala takú silu, ako predošlé pomalé hity. To však nebolo podstatné. Na albume jednoznačne cítiť svieži vzduch, ktorý so sebou priniesla doba a pravdepodobne slušná zásoba svetových albumov, ktorými sa autori nechali inšpirovať. Aj dnes z toho albumu cítim vplyv Michaela Jacksona a jeho nesmrteľnej Billie Jean, teda spojenie progresívnej tanečnej muziky so všetkými výdobytkami moderných prístrojov v spojení s hlasnou elektrickou gitarou.
Petr Kotvald - Hyde park

Ďalším prekvapením je fakt, že Kotvald na albume nepracoval striktne s osvedčeným tandemom Parma – Cmíral, ale dve pesničky pridal Ondřej Soukup. Jeho Jdem na věc síce Cmíral otextoval, avšak dodnes nezabudnuteľné Uniformy už vznikli v osvedčenom tandeme Soukup – Osvaldová a dokonalé spojenie produkčného mága a ironickej textárky prinieslo svoje ovocie. Ďalším prekvapením je skladba Tanec, ku ktorej hudbu zložil Vilém Čok, teda v Kotvaldovom prípade naozaj netradičné, ale mimoriadne vydarené spojenie.
Petr Kotvald Uniformy

Na Hyde Parku Kotvald porušil aj ďalšiu tradíciu a medzi zostavu komerčných skladieb nepridal iba jednu klasiku, ale potešil seba a poslucháčov až dvoma cover verziami. V prvom prípade ide o skladbu Tu t´laisses aller Charlesa Aznavoura, známejšou sa však stala pocta Steviemu Wonderovi v jeho vlastnej skladbe Same Old Story, v češtine Stevie, dobrej den. Pri konečnom zúčtovaní možno povedať, že album priniesol sedem hitov, čo je na československý album, ktorý vyšiel v roku 1991, teda v pre našich spevákov dosť nepriaznivej dobe, naozaj úctyhodné číslo.

Ako si kúpiť album Hyde Park:

Tretí sólový album Petra Kotvalda vydavateľstvo Supraphon (spolu s 2 700 ďalšími titulmi zo svojho archívu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Na rozdiel od iných obchodov s hudbou získate v Supraphone kompletný album, vrátane pôvodného obalu. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. K stiahnutiu v tomto formáte dostávate skladby vo formáte mp3 automaticky k tomu.

Vydavateľstvo: Supraphon (sprístupnené v roku 2011)

01. Starlight Girl
02. Krab