Dnes je 17. augusta 2019, meniny má a zajtra

P!nk – The Truth About Love

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 01.12.2012

Pink však nielenže prišla späť ako víchor, ale aj s dokonale naplánovaným promom, najlepšou formou a jednoznačne najlepším albumom vo svojej kariére.
P!nk – The Truth About Love

Rozmýšľam nad tým, akým prerodom prešla Pink vďaka svojim šiestim albumom. Na to, ako prvý (a žiaľ zatiaľ posledný) raz vystúpila na Slovensku a ohŕňal som nad ňou nos.

A na to, ako keď som prvý raz počul kompletný Funhouse a potom videl koncert a povedal som si, že je výborná, ale lepšie už to nebude. Zvlášť, keď následne začala rekapitulovať a venovať sa rodine. Návrat po materskej som odhadoval za vlažný a tak trochu zbytočný. Pink však nielenže prišla späť ako víchor, ale aj s dokonale naplánovaným promom, najlepšou formou a jednoznačne najlepším albumom vo svojej kariére.

Už prvý singel Blow Me (One Last Kiss) naznačil, že všetko je v najlepšom poriadku. S náramne chytľavou skladbou speváčka bez problémov vtrhla do éteru a poslucháčom na celom svete dala vedieť, že je späť, že prišiel jej čas a že ani zďaleka ešte nepovedala posledné slovo. Pesničku, ktorú si poslucháč zapamätá vďaka šikovne vyprodukovanej melódií i poriadne šteklivému textu v hitparádach vystriedala skladba Try. V tej síce Pink mierne ubrala z tempa, ale je zbytočné sa čohokoľvek báť. Skôr než ukážka smerovania je to ukážka toho, že dokáže byť skvelá v každej polohe.
P!nk - Blow Me

Akým smerom sa to bude uberať naznačuje Pink už v úvodnej skladbe Are We All We Are – skvelá hudobná produkcia, silná melódia, skvelé aranžmány, ktoré hraničia niekde medzi popom a rockom, takže v podstate ide o veľmi chytľavý pop rock, ktorému dominujú chytľavé melódie, ale i gitarové linky. Mierne arogantný prejav a potom také tie „chrumkavé oplátky“ v podobe pomalých skladieb, ktorými Pink sem – tam poprekladá tie silné melódie, z ktorých každá jedna má šancu zaujať poslucháča a prekopať sa na vrchol hitparád. Na základnej verzii albumu je takých skladieb trinásť, na DeLuxe verzii o štyri viac (a ani tie štyri skladby navyše nie sú vatou).

Prekvapením na albume je i počet duetov. Na jeden album až tri, čo v prípade Pink nie je príliš zvyčajné. Rovnako (vo všetkých prípadoch) zaskočia mená umelcov, ktorých si speváčka pozvala. Lily Rose Cooper v skladbe True Love je relatívne najmenej známe meno z pozvaných hostí. Prekvapením je Eminem v skladbe Here Comes The Weekend, prinajmenšom už iba preto, že si na neho ešte niekto spomenul. V každom prípade však z toho vznikol veľmi zábavný song. No a potom je tu Nate Ruess, spevák kapely Fun. v pesničke Just Give Me A Reason, čo považujem za jednoznačne najlepší song na celom albume. V skladbe, ktorú si obaja interpreti aj spoločne napísala nedominuje hudba ako taká a silná hudobná produkcia pri ostatných songoch je tu potlačená mierne do úzadia, pričom dominuje najmä klavír. A tak vyznieva hlas oboch interpretov a to, čo tí dvaja robia v tej pesničke je pre mňa osobne jednoducho top celého albumu.
P!nk - Try

Speváčka sama dohliadala nad finálnou produkciou albumu, na pomoc si však prizvala i Grega Kurstina, ktorý má na svojom konte spoluprácu s Lilly Allen, čo Red Hot Chili Pappers) a tiež Dana Wilsona, ktorý stojí za najväčšími úspechmi speváčky Adele. Spoločnými silami vznikol album, ktorý možno považovať za ten najlepší comeback na hudobnú scénu za posledné roky a v diskografii Pink za najucelenejší a najlepší album. Nájdete na ňom všetko, od chytľavých skladieb, cez silné dojáky, až po najuletenejší vianočný song (How Come You´re Not Here), ktorý by som dokázal počúvať celé Vianoce a hneď by som ich začal mať viac rád. Toto sa oplatí počuť a nepochybne i počuť. V máji sa s Pink vidíme vo Viedni.

Vydavateľstvo: Sony Music, 2012
Linky: PINK

01. Are We All We Are