Dnes je 20. apríla 2018, meniny má a zajtra

Oceán – 2 3/4

Hodnotenie: 4 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 10.03.2012

Album Oceán 2 3 nadväzuje na album Oceán 2 1, keď pôvodný obsah albumu dopĺňajú novo natočené veci z pôvodného repertoáru, tu v interpretácii Jitky Charvátovej.
Oceán – 2 3/4

Album Oceán 2 3/4 nadväzuje na album Oceán 2 1/2 keď pôvodný obsah albumu dopĺňajú novo natočené veci z pôvodného repertoáru, tu v interpretácii Jitky Charvátovej. Album 2 1 bol posledným albumom kultovej skupiny Oceán.

Čiastočne ho vtedy členovia skupiny zostavili zo svojich raných nahrávok, čiastočne z nových, alebo nikdy nevydaných vecí. Tento rok obnovená skupina Oceán natočila ďalšie novinky (už na jar sa prezentovala novým singlom Odlesk tvůj, ktorý tiež zaradila na live album Roxy) - novo nahrala niektoré piesne z pôvodného, nikdy nevydaného oceánskeho repertoáru.
Oceán - Ráchel

Celkom pochopiteľne hľadám zmysel tejto celkom nepochopiteľnej (pre mňa) produkcie, ale akosi ho nenachádzam. Album 2 1/2 bol svojho času posledným kompletom, ktorý vznikol v tejto českobudějovickej partii a jeho kvalita sa (ku všetkej úcte ku kultu tejto kapely) zviezla na vtedajších pomeroch, ktoré v kapele vládli. Kapela bola v rozklade a v podstate už ani neexistovala, ten album vyšiel hádam iba preto, aby sa dodržali nejaké zmluvy s vydavateľom (myslím si). Petr Muk už mal naplno roztočený svoj projekt Shalom a Oceán bol pre neho minulosťou.
Petr Muk-Oceán-Lék světu

Žiaľ, napriek všetkému sa stále točí všetko okolo Petra Muka, ktorý už bohužiaľ svoj fenomenálny talent predvádza v umeleckom nebi. Nebyť jeho predčasného odchodu, myslím si, že tento album by (a už vôbec nie v takejto podobe) nikdy nebol vyšiel. Keď som sa s Petrom bavil naposledy, bavili sme sa aj o možnom návrate starého oceánu. V tej chvíli to kategoricky odmietal a mal na to svoje pádne dôvody. Nechcem to riešiť, ale aj po dlhej dobe tomu proste rozumiem.
Oceán - Dávná země

Nemám nič proti reedíciám albumov, zvlášť ak ide o veci, ktoré sa už nedajú kúpiť a pre hudobný svet mali nejaký prínos. To sa samozrejme Oceánu týka plným právom. Opus pred časom vydal Dávnu zem aj Pyramídu snov a nádherne sa to počúva. EMI teraz prichádza s týmto albumom a vôbec mu to nemám za zlé. Marketingovým pohnútkam vydavateľa akosi rozumiem viac, než prvoplánovým pohnútkam žijúcich spoluautorov. Vydanie tohto projektu ma kvári z úplne iného dôvodu. Aká je tu pridaná hodnota voči originálu? Kde je tu v podstate nejaká úcta k Mukovi, bez ktorého fenomenálneho hlasu a prejavu by Oceán nikdy nebol tým, čím je, pardon, bol. Nech pozerám a listujem, tak v podstate na tomto albume Mukovo meno nie je poriadne ani spomenuté, ak nerátam uvedenie jeho mena v pôvodnej zostave kapely, ukrytého na zadnej strane obalu pod CD plackou.

A tá pridaná hodnota? Nijakým spôsobom nechcem dehonestovať Jitku Charvátovú. V úlohe speváčky v kapele, ktorá sa stala synonymom úspechu vďaka svojmu spevákovi to však nie je pre ňu najlepšie miesto. Oceán už bude navždy spájaný s Mukom a jeho legendárnou produkciou, ktorá sa stala nesmrteľnou. Charvátová na jeho mieste, aj keby bola akokoľvek dobrá, bude, žiaľ, iba chabou náhradou a je úplne jedno, či bude spievať starý materiál, alebo nové pesničky, vždy to bude znieť (slušne napísané) divne.
Oceán - Vždyť stačí

Hodnotenie? 2 a 1/2 (pôvodný názov) krát 2 (druhé reedičné vydanie rovnomenného albumu) je dohromady päť. Trochu som kalkuloval a hľadal dôvod na trochu vyššie hodnotenie. Ale v tomto prípade, kde možnosti ostali absolútne nevyužité, je päť bodov príliš veľa. Asi by som najradšej ostal pri 2 a 1/2 to si však z úcty k pôvodnému spevákovi a k pôvodnému materiálu, ktorý tento album tiež obsahuje nedovolím.

Vydavateľstvo: EMI, 2011
Linky: OCEÁN

01. Ráchel