Dnes je 16. júna 2019, meniny má a zajtra

O.S.T. – Bony a klid - online album

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 02.07.2014

Dovolím si tvrdiť, že v tomto prípade o hudobný sviatok. Ak máte doma niekde pôvodný soundtrack z prvého filmu (vyšiel na LP a MG), viete o čom hovorím.
O.S.T. – Bony a klid - online album

K premiére filmu režiséra Víta Olmera Bony a klid 2 (Všetci dobrí veksláci) vydáva Supraphon soundtrack, ktorý obsahuje jednak piesne z roku 1987, ale tiež tie z tohtoročnej novinky. Pôvodná LP Bony a klid (Dirty Money) vyšla v roku 1989, teda dva roky po premiére filmu v kinách. Pre tento film sa podarilo získať za jednu libru(!) dve slávne piesne od britskej skupiny Frankie Goes to Hollywood (Relax a The Power Of Love). Ondřej Soukup - autor všetkých ďalších skladieb angažoval v roku 1986 (za pomoci priateľov zo západného Nemecka) hneď troch amerických spevákov, žijúcich vo Frankfurte: Dianu Green, Silviu Brown a Charlesa Shawa. Shaw sa stal neskôr „slávnym“ prezradením, že je to on, kto spieva za Milli Vanilli. Štyri songy amerických spevákov a dve bomby britskej skupiny doplnili českí speváci Jiří Korn, Hanka Křížková, Petra Janů, Petr Kotvald a Michal Penk. Tí naspievali Soukupove piesne v angličtine (otextovali ich Miloš Skalka a Zdeněk Pecka).

V aktuálnom filme, okrem pôvodných Frankie Goes to Hollywood (za oveľa väčšie peniaze), zaznie aj scénicka hudba (Vindenbona, Dioda) a nové piesne v podaní Matěja Rupperta (I Love You) - ten nahral pieseň v češtine aj angličtine, Nightwork (Tepláky), Boldyho (Zlatá minca) a EzyWay (Little Happy).

Dovolím si tvrdiť, že v tomto prípade o hudobný sviatok. Ak máte doma niekde pôvodný soundtrack z prvého filmu (vyšiel na LP a MG), viete o čom hovorím. Ak nie, určite viete o čom je reč, pretože Soukupova robota sa stala legendárnou a album zberateľskou raritou. Osobne si magnetofónovú kazetu s nim strážim ako oko v hlave aj napriek tomu, že ju už poriadne nemám kde prehrať. Je to však svojim spôsobom klenot.
Frankie Goes to Hollywood - Relax

Kolekcia dlhú dobu ležala nepoužiteľná, pretože na nej boli nejaké autorské, či vlastnícke ťarchy a hoci tá kompilácia patrila k dlhodobo najžiadanejším albumom Supraphonu, za ktorého opätovné vydanie by fanúšikovia dali aj život, museli sme si nejakú dobu počkať. Neviem ako, ale nejako sa zo podarilo a s premiérou pokračovania filmového kultu ponúka Supraphon vo svojom digitálnom obchode soundtrack, ktorý mapuje titul z roku 1989 a aj hudbu zo súčasného pokračovania.
Bony a Klid - Power Of Love

Obrovskú debatu spustil fakt, že niekoľko pesničiek je na aktuálnom vydaní kratších, ako ich pôvodné verzie z roku 1989. Vzhľadom k tomu, že to bolo rozhodnutie autora a vzhľadom k tomu, že sledujem prácu Ondřeja Soukupa dlhodobo a okrem toho, že si mimoriadne vážim jeho i jeho prácu, som presvedčený, že ak sa rozhodol krátiť, tak mal k tomu svoj dôvod a myslím si, že ako autor má právo na pocit, že po štvrťstoročí by chcel niečo urobiť inak a zasiahnuť do toho.
Bony a klid, Hold me baby- filmová verze

Mne skôr v prípade tohto titulu prekáža spájanie dvoch materiálov do jedného. Zjavne bol na to nejaký dôvod a aj si domýšľam aký, ale to tu nechcem riešiť. Trošku ma však mätie, keď sú pesničky z pôvodného soundtracku poprepletané novými záležitosťami a je na škodu, že oba soundtracky nevyšli buď samostatne, alebo keď už v jednom balíku, tak ako dvojalbum.
Bony a klid OST (8)- Charles Shaw, Silvia Brown- I leave it up to you

Celkový dojem to však nijako nemôže pokaziť a keď si to pustíte, tak jednoznačne príde pocit eufórie z toho, čo je dnes už klasika, tiež z toho, aký je Ondřej Soukup šaman, ktorý tvorí hity, ktoré znejú super aj po viac, ako štvrťstoročí, ale super je to, že aj v prípade nových vecí, zaradených medzi filmové tracky pokračovania kultu Bony a klid, ide o moderné pesničky, ktoré nielenže zapadajú do celkového konceptu nahrávky, ale majú rovnakú šancu stať sa legendami.

Album Bony a klid si môžete zabezpečiť v digitálnej forme, keďže ho vydavateľstvo Supraphon (spolu s viac ako 75 000 ďalšími titulmi zo svojho archívu a ďalšími titulmi vydavateľstva Popron, či Universal Music – vrátane zahraničného katalógu, tohto zahraničného vydavateľského koncernu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD.

Samozrejmosťou je zadná strana obalu a booklet, ktoré si kupujúci sťahuje rovno so zakúpeným albumom. Ďalšou novinkou je, že ukážku každej skladby na supraphonline.cz si môžete vypočuť 2x po pol minúte. Po zakúpení albumu si ho môžete sťahovať bez obmedzenia počtu stiahnutí. Supraphonline.cz je veľmi jednoduché, zrozumiteľné a rýchle sťahovanie s množstvom spôsobov platenia, od prevodu v banke, až po platbu platobnou kartou, čo uľahčuje nákup zahraničným kupujúcim. Stiahnuté skladby si môžete napáliť na CD a pre zberateľov je tu tak možnosť vytvoriť si archív v CD kvalite a s titulmi, ktoré bežne nie sú na trhu. Tento titul kúpiš výlučne v digitálne podobe na www.supraphonline.cz

01. Relax
02. The Power Of Love
03. Little Happy