Dnes je 26. februára 2020, meniny má a zajtra

O.S.T. – Alois Nebel (online album)

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 15.02.2012

Alois Nebel - jeden z najočakávanejších filmov roka je vskutku originálny projekt so všetkým, čo k originálnemu projektu patrí.
O.S.T. – Alois Nebel (online album)

Alois Nebel - jeden z najočakávanejších filmov roka je vskutku originálny projekt so všetkým, čo k originálnemu projektu patrí. Stojí za ním debutujúci režisér Tomáš Luňák a vznikol špeciálnou animačnou technológiou na motívy rovnomennej komiksovej trilógie Jaromíra 99 a Jaroslava Rudiša. Vo filme sa objaví rada známych hercov, napríklad Miroslav Krobot, Tereza Voříšková, Karel Roden, Leoš Noha, Alois Švehlík a ďalší. Na hudobnom soundtracku k filmu spoločne pracovali Jaromír 99, Petr Kružík (obaja z Priessnitz), Dušan Neuwerth, Jan P. Muchow (obaja hrajú napríklad v kapele Umakart) a producent a zvukový majster Ondřej Ježek. Navyše vo filme a rovnako tak aj na soundtracku znie hneď niekoľko nečakaných hudobných spojení. V sprievodu skupiny Umakart v krehkej vianočnej piesni Půlnoční budete počuť Václava Neckářa, v balade Stínohry Mariu Rottrovú a v krčmovej piesni Ruda zas Václava Koubka. Soundtrack ďalej obsahuje pôvodnú filmovú hudbu a vybrané dialógy z filmu.
Trailer k filmu Alois Nebel.

Recenziu tohto albumu som si vybral z viacerých dôvodov. Tým prvý je bezpochyby niekoľko prekvapujúcich hudobných spojení, pričom mená ako Marie Rottrová a Václav Neckář sú lákadlom pre každého hudobného fanúšika. A to zvlášť v prípade, keď si uvedomíte, že na tomto projekte prišli obaja s úplne novými pesničkami. No a v prípade Václava Neckářa sa udialo niečo, čo hudobní kritici v Čechách nazvali comeback roku. Půlnoční sa totiž stala jednou z najhranejších skladieb roka a samozrejme najhranejšou vianočnou piesňou minulého roku. Ak k tomu pripočítame fakt, že nejde iba o peknú pieseň, ale najmä o kvalitnú pieseň, v ktorej Neckář dokazuje všetkým svoje kvality, niet sa čomu diviť. Stínohry Marie Rottrovej hádam ešte dostanú svoju príležitosť, pretože ide rovnako o veľmi kvalitný song, s netradičným a silným textom, ktorý Rottrová interpretuje veľmi presvedčivo, so svojou jedinečnou charizmou a okrem dobrého pocitu vyvoláva tá skladba aj nekonečné mrazenie.
Půlnoční - Václav Neckář & Umakart

Album prináša ešte niekoľko ďalších skladieb, filmovú hudbu a filmové dialógy, niekedy vložené do filmovej hudby. Film som ešte nevidel, ťažko sa porovnáva, čo je čo a ku ktorej filmovej pasáži to patrí, ale v globále sa to počúva veľmi dobre. Nielen tie regulárne skladby, ale samozrejme komplet ako celok. Jednoducho je to výborné a verím, že po vzhliadnutí filmu sa intenzita produktu ešte zvýši. Teším sa však aj z toho, že hoci sú z tých regulárnych skladieb už hity, nepôsobia na albume ako prvoplánové hitovky, ale naopak, umocňujú silu celého diela. Hudba spomínaných autorov pôsobí grandiózne. Album kúpite na CD, pre zberateľov je tu vinylová LP verzia, ale tiež online a to je ďalší dôvod, prečo som si ho vybral na recenziu.
Umakart & Marie Rottrová - Stínohry

Album totiž kúpite aj v online obchode vydavateľstva Supraphon a toto je teda ukážka toho, že okrem starších rarít, ktoré doteraz nevyšli nikdy na CD tu kúpite aj tituly, ktoré v bežnej distribúcii sú, ale online ich kúpite za oveľa lepšie ceny. Tento titul vychádza v prepočte na necelé 4€. Supraphonline digitálnou formou distribuuje aj novinky a nielen zo svojho portfólia, zameriava sa však na českú muziku a na svoj vlastný archív.

Ako si kúpiť soundtrack k filmu Alois Nebel:

Tento soundtrack vydavateľstvo Supraphon (spolu s 2 500 ďalšími titulmi zo svojho archívu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Na rozdiel od iných obchodov s hudbou získate v Supraphone kompletný album, vrátane pôvodného obalu. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. K stiahnutiu v tomto formáte dostávate skladby vo formáte mp3 automaticky k tomu.

Vydavateľstvo: Supraphon (sprístupnené v roku 2011)

01. Les
02. Nobelův pokoj