Dnes je 24. júna 2019, meniny má a zajtra

Noel Gallagher – High Flying Birds

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 14.02.2012

Sólový projekt Noela z Oasisu dostal názov Noel Gallagher 's High Flying Birds a album prináša celkovo desať piesní, ktoré Noel Gallagher sám zložil.
Noel Gallagher – High Flying Birds

Zhruba pred dvoma rokmi ohlásila koniec legendárna britská kapela Oasis, ktorá patrila k najväčším britským legendám posledných dvoch dekád. Bolo viac ako jasné, že sa hlavný protagonisti rozpŕchnu do sólových projektov. Nedávno ho predstavil mozog celej kapely a predovšetkým autor väčšiny piesní Noel Gallagher. Jeho sólový projekt dostal názov Noel Gallagher 's High Flying Birds a album prináša celkovo desať piesní, ktoré Noel Gallagher sám zložil.

Nahrávanie prebiehalo striedavo v Londýne a Los Angeles a bol do neho zasvätený aj David Sardy, ktorý sa spoločne s Noelom podelil aj o finálnu produkciu. Treba podotknúť, že Sardy patrí medzi najuznávanejších amerických producentov a skladateľov. V minulosti sa postaral napríklad o produkciu albumov pre Wolfmother, The Ting Tings, The Rolling Stones, Red Hot Chili Peppers alebo Nine Inch Nails. Ako Noel Gallagher uviedol, chcel sa na albume trošku odkloniť od všetkým dobre známej tvorby jeho domovskej kapely.

To už vlastne potvrdzuje aj pieseň The Death Of You And Me, ktorá bola vybraná ako pilotný singel. K nej Noel pripravil aj dosť nevšedné video s otvoreným koncom, ktoré rozhodne stojí za pozretie.
Noel Gallagher's High Flying Birds - The Death Of You And Me

Nakoľko sa Gallagherovi podarilo odosobniť sa, alebo ak chcete, odkloniť sa od tvorby, s ktorou už bude doživotne spájaný sa presvedčíte po vypočutí si desiatich skladieb na albume. Jeho autorský (a aj interpretačný) potenciál je zjavne nevyčerpateľný a čo je podstatnejšie, to je fakt, že jeho tvorba ani časom neklesá na kvalite. Gallagher to odpáli hneď v úvodnej skladbe albumu Everybody's On The Run, ktorá je v podstate ukážkou toho, kam sa bude následne album uberať. Hutné vokály, silné gitary a zároveň chytľavá melodickosť celej skladby sú ukážkou toho, že takzvaný britpop, ktorého Oasis boli neoddeliteľnou súčasťou a dokonca si dovolím tvrdiť, že jedným z pilierov a ktorý sa nutne musí objaviť aj v Gallagherovej sólovej tvorbe, sa dá vygradovať ešte do vyšších obrátok.

Gallagher sólovo znie na jednej strane trochu viac komerčnejšie, ako Oasis, na strane druhej však neustúpil ani o krok späť a nepovolil pri svojom hudobnom cítení. Síce snaží dostať viac pod kožu aj bežnému a nielen špecifickému poslucháčovi, ale ani na jeden zo songov na albume High Flying Birds nemožno ukázať prstom a povedať o ňom, že by bol prvoplánovo komerčný. Naopak si myslím, že Gallgher na svojom sólovom albume dokázal spojiť zdanlivo nespojiteľné a svojim ortodoxným fanúšikom ostal verný aj napriek tomu, že v podstate kde – tu zosmilnil s nejakým komerčnejšie naladeným poslucháčom.
Noel Gallagher's High Flying Birds - If I Had A Gun...

Z môjho pohľadu fakt, že sa Gallgher vymanil z už mierne hrdzavých okov svojej rodnej kapely Oasis, priniesol pozitívny verdikt pre obe strany. Gallagher zrealizoval svoje hudobné nápady a produkčne podporený jedným z najžiadanejších producentov „gitarových kapiel“ nakoniec prišiel s albumom, ktorý hravo predčil aj posledné albumy Oasis. Gallagherov fenomén sa na platni ukazuje v každej z desiatich skladieb. Pre tých, ktorí chcú starého Noela a ešte pred vypočutím ohŕňajú nos len krátke info, že aj starého Noeala určite zachytíte v niektorých skladbách. Jeden z najlepších sólových debutov posledného obdobia.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2011
Linky: NOEL GALLAGHER

01. Everybody's On The Run