Dnes je 22. januára 2019, meniny má a zajtra

No Name – G2 Acoustic Stage - presvedčivé

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 21.05.2014

Záznam akustického koncertu No Name je dosť návykový. Či sa jedná o audio záznam na CD, ktorý je ochudobnený o slovný sprievod Igora Timka, tie hovorené pasáže sú vystrihané, alebo si vychutnáte DVD aj s obrazom, dá sa tomu podľahnúť.

Spomínam si na Igora Timka ešte z čas, keď sa mu na hlave kučeravili vlasy. Dokonca to bolo ešte predtým, než so svojou takmer rodinnou bandou zažiaril s cover verziou hitu Kristínka iba spí (moderoval v televízii detskú súťaž). Ako speváka som ho zaregistroval až na poslednej Bratislavskej lýre (v roku 1997 s piesňou Môj kamoš) a mal som pocit, že v tej partii je veľký potenciál.

Keď som sa teraz započúval do ich akustického koncertu, uvedomil som si, ako pravdivé boli pred sedemnástimi rokmi moje vízie. Neuveriteľných 17 rokov a No Name sú momentálne najúspešnejšou slovenskou kapelou na oboch brehoch rieky Moravy. Pravdou je, že ak si vypočujete, alebo ešte lepšie pozriete záznam z ich pražského akustického koncertu, ľahko pochopíte, prečo to tak je.

Nie všetko v tomto prípade stojí a padá na hudbe a textoch. Na textoch kapely No Name sa predsa už „popálili mnohí,“ ktorým nesadlo Timkovo frázovanie, občasná naivita, banálnosť a sladkosť. Pravdou však napriek tomu ostáva, že kapela No Name sa vie pohrať so slovíčkami tak, že by to napadlo málokoho a v konečnom dôsledku je z toho napokon príbeh a hit. No Name ich majú toľko, že o opaku je jednoducho zbytočné polemizovať.
G2 Acoustic Stage: NO NAME - Lekná

Ďalšia vec, vďaka ktorej sa kapele darí udržať si nadšené publikum je to, že títo páni z Košíc sa už na nič nehrajú (ak sa vôbec niekedy hrali), ich vystúpenia sú prirodzené, kontakt s publikom nenútený a v podstate si počas hodiny a pol sledovania ich predstavenia uvedomíte, že to baví nielen tých ľudí v hľadisku, ale aj tých chalanov na scéne. A keď to s muzikou niekto myslí naozaj úprimne, tak sa tomu podlieha naozaj veľmi ľahko.

Záznam akustického koncertu No Name je dosť návykový. Či sa jedná o audio záznam na CD, ktorý je ochudobnený o slovný sprievod Igora Timka, tie hovorené pasáže sú vystrihané, alebo si vychutnáte DVD aj s obrazom, dá sa tomu podľahnúť. Osobne odporúčam záznam aj s obrazom. Obsahovo je to rovnaké, všade sú tie isté skladby. Video záznam je však zhruba o desať minút dlhší ako audio a to je práve ten slovný sprievod, ktorý je zároveň dôkazom, že Igor Timko je aj zabávač.

Koncert je zostavený jednak z najväčších hitov No Name, jednak z piesní z ich posledného albumu. Akustické prevedenie je príjemným prekvapením, keďže kapely takýto špeciálny koncert odohrala vôbec po prvý raz. Dohromady 18 skladieb. Ktoré stoja za pozornosť. Na DVD je zvuk rozmixovaný do formátov 2.0 a 5.1, kvalitný je aj obraz. Medzi bonusmi je na DVD fotogaléria a už tradičný rozhovor pred a po koncerte.

Príjemné koncertné prekvapenie, ktoré dokazuje, že (niektorí) slovenskí hudobníci majú v Čechách na ružiach ustlané a keď toto uvidíte, tak pochopíte prečo. Ako si kúpiť tento album: Ak si vystačíte s audiozáznamom, čo by však práve v tomto prípade bolo trochu na škodu, môžete si ho zabezpečiť v digitálnej forme, keďže ho vydavateľstvo Supraphon (spolu s viac ako 75 000 ďalšími titulmi zo svojho archívu a ďalšími titulmi vydavateľstva Popron, či Universal Music – vrátane zahraničného katalógu, tohto zahraničného vydavateľského koncernu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. Samozrejmosťou je zadná strana obalu a booklet, ktoré si kupujúci sťahuje rovno so zakúpeným albumom. Ďalšou novinkou je, že ukážku každej skladby na supraphonline.cz si môžete vypočuť 2x po pol minúte. Po zakúpení albumu si ho môžete sťahovať bez obmedzenia počtu stiahnutí. Otestovali sme supraphonline.cz a z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že ide o veľmi jednoduché, zrozumiteľné a rýchle sťahovanie s množstvom spôsobov platenia, od prevodu v banke, až po platbu platobnou kartou, čo uľahčuje sťahovanie zahraničným kupujúcim. Stiahnuté skladby si môžete napáliť na CD a pre zberateľov je tu tak možnosť vytvoriť si archív v CD kvalite a s titulmi, ktoré bežne nie sú na trhu.

Vydavateľstvo:Universal Music, 2014
Interpret: No Name

ZOZNAM SKLADIEB: Starosta