Dnes je 24. júna 2019, meniny má a zajtra

Nina Hagen – Personal Jesus

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 20.10.2010

Punk-rocková nemecká speváčka a herečka, ktorá sa preslávila tak svojou extravagantnou vizážou, radikálnymi názormi, ako aj divokými koncertmi a neuveriteľným hlasovým rozsahom.
Nina Hagen – Personal Jesus

Punk-rocková nemecká speváčka a herečka, ktorá sa preslávila tak svojou extravagantnou vizážou, radikálnymi názormi, ako aj divokými koncertmi a neuveriteľným hlasovým rozsahom. Pre svoj nový, dlho očakávaný album Personal Jesus si však Nina Hagen vybrala pre ňu netypické žánre - country a gospel. Jej obľúbené rockové skladby a tradicionály sú upravené v „hagenovskom“ poňatí so zvončekmi, husľami či fúkacou harmonikou.

Tento rok päťdesiatpäťročná Nina Hagen sa narodila vo vtedajšej NDR. Už pred svojím odchodom do západného Nemecka sa stala jednou z tamojších mladých hviezd koncertných pódií, aj strieborného plátna. Žila a nahrávala v mnohých krajinách - v Nemecku, USA, Francúzsku, aj na Ibize. Jej štýl siaha od punku, hard rocku až po reggae či šansón. Ako herečka má na svojom konte úlohy v takmer dvadsiatich filmoch či seriáloch a vystupovanie v mnohých televíznych reláciách a show. Natočila pätnásť štúdiových albumov, niekoľko kompilácií a spolupracovala s radom slávnych svetových hudobníkov. Nina Hagen je veľmi politicky aktívna, bojuje za práva zvierat, proti vojnám a zbrojeniu, zaujíma sa o UFO a mimozemšťanov, indickú filozofiu, aj o kresťanstvo.

Aj som si hovoril, čo za šialenstvo si vymyslela táto stará raketa, keď sa jej nový album bez problémov predáva aj u nás. Však ten posledný, ktorý bol distribuovaný aj našou obchodnou sieťou, sa tu predával ešte v polovici deväťdesiatych rokov a potom to celé uzavrel výber najväčších hitov, ktorý vydala v roku 1999 a dal sa kúpiť aj u nás. A potom 11 rokov akoby sa po Nine Hagen zľahla zem. Však sa aj zľahla. Ale samozrejme iba u nás. Doma bola (a stále je) veselo aktívna. Čo sa však muselo stať, aby sa po jedenástich rokoch opäť dostal do povedomia aj našich fanúšikov? Udiali sa minimálne dve veci. Nina Hagen vymenila vydavateľa, a prešla do koncernu, ktorý je ochotný vydať peniaze na distribúciu a poriadne širokú aj takýmto (menšinovým) žánrom. No a potom fakt, že Nina ten svoj povestný provokatívny žáner momentálne vymenila za žmurkanie na Boha a to mohlo vyvolať (poriadne mylný omyl), že speváčka sa mení.

Pozrite si v prvom rade obal a booklet. Provokatívne pózy, divoký výraz a jedine názov albumu a obsah by mohli svedčiť o nejakom prevrate. Navyše, v prípade tejto Nemky by mnohí aj ten názov mohli brať za provokáciu a zhltnúť jej to aj s navijakom. Avšak v momente, keď si poslucháč album pustí a v nádeji, že po prvej skladbe sa to zmení, tak po jej doznení pochopí, že Nina Hagen sa svojim novým albumom rozhodla (ne)provokovať. Aby som to uviedol na správnu mieru – neprovokuje tých, ktorí si už zvykli na všetko a tak s chladným uchom príjmu aj tieto kresťanské songy a balady, no a provokuje tých, ktorí dobre vedia, čo táto žena činí a jej splynutí s najvyšším si tieto ovečky nehodlajú pripustiť. Navyše, album má silno americký zvuk a je úplne jedno, či sa bavíme o country, alebo o gospelovej tvorbe . Album Personal Jesus presne vie, ktorým smerom sa má po nebeskej mliečnej dráhe vybrať. Žeby ďalší pokus Niny Hagen presadiť sa za oceánom. A nech to stojí, čo to stojí. Otázka ostáva. Kto jej to uverí? Kto skočí na to, že hoci je dokonale vyprodukovane, jedinečne zaspievané, kto uverí tomu, že je to aj úprimné? Milujem Ninu Hagen. Tú pravú Ninu Hagen. Nie tú, ktorá sa skrýva za Božiu tvár. Tej neverím ani slovo. Aj keď, ako som písal vyššie, že je to geniálne nahrané a vyprodukované dielo, pretože mu neverím ani notu, nedal by som mu ani bod.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2010

01. God’s Radar
02. Ill Live Again