Dnes je 19. apríla 2018, meniny má a zajtra

Nightwork - Tepláky aneb Kroky Františka Soukupa

Zdroj: © Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 06.04.2011

Ako už samotný názov napovedá, ide o veľkú recesiu nielen v názve, ale aj na celom albume.

Druhý album skupiny Nightwork sa volá Tepláky, alebo Kroky Františka Soukupa. Ako už samotný názov napovedá, ide o veľkú recesiu nielen v názve, ale aj na celom albume. Chlapci sa takto špecificky rozhodli nadviazať na tradície doktora Františka Janečka a jeho skupiny, ktorá sa v osemdesiatych rokoch stala liahňou nemalého počtu hviezd a hviezdičiek na československej hudobnej scéne.

Pilotný singel Tepláky sa vracia do 80. rokov a ospevuje krásu fešných teplákových súprav s vyťahanými kolenami a gumičkami. Na pieseň bol natočený videoklip, ktorý je súčasťou CD. Druhý singel je sladká, zvlášť sladká pieseň Andělská dívka, v ktorej chlapci opisujú lásku nebeskú medzi mužom a ženou. Videoklip k tejto piesni bol predstavený v decembri minulého roka. Celé CD je zmesou štýlov, žánrov a nálad. Od šialeného popu rokov 80. sa dostaneme k ešte šialenejším piesňam v štýle rokov deväťdesiatych a ďalej až do súčasnosti a hádam aj do budúcnosti.

Značka Nightwork je pre Slovákov ešte relatívne neznámym pojmom, aj keď si dovolím tvrdiť, že je to už oveľa lepšie, pred štyrmi rokmi, keď som hodnotil ich prvý album a na Slovensku ich nepoznal takmer nikto.

Dnes už je očividné, že za nemalým úspechom kapely v susedných Čechách okrem iných stoja najmä tri hlavné piliere (aj keď ťažko to takto hovoriť, keďže chlapci to nemajú radi, ale tie tri mená sa omieľajú stále), ktoré by už mohli byť známe aj našincovi. František Soukup je synom fenomenálnej umeleckej dvojice Soukup – Osvaldová a je jasným dôkazom toho, že jablko nepadá ďaleko od stromu. Jakub Prachař sa stal synonymom výborného moderátora v televíznej show ČeskoSlovensko má talent, ktorú spolumoderoval a bol naozaj skvelý a Vojtěch Dyk je zjav a fenomén, o ktorom veľmi pozitívne zvesti už prekročili aj rieku Moravu, najmä vďaka filmu Ženu v pokušení, kde si zahral jednu z hlavných mužských úloh. Kebyže ste ho ešte videli napríklad v predstavení Kudykam Petra Hapku a Michala Horáčka, tak pochopíte, že okrem talentovaného herca je to i výborný spevák, čo dokazuje aj na druhej platni Nightwork. Slováci mohli vystúpenie Nightwork vidieť práve v spomínanej talentovej súťaži, keďže tam chlapci vystúpili.

Čo sa zmenilo od roku 2007, kedy kapela vydala svoj debutový album? Ten pre obrovský úspech skladby Globálne otepľovanie (Jsem gay) vyšla ešte raz, mierne upravená a doplnená práve o tento recesistický song naspievaný hneď v niekoľkých jazykoch, kapelu medzitým opustila speváčka,. Ktorá s nimi ešte pri debute spolupracovala a chlapci začali intenzívne pracovať na svojom novom albume.

Tepláky sú z môjho pohľadu jednoznačne albumom roka na českej hudobnej scéne, najveselší, najvydarenejší a najuletenejší album, aký som mal možnosť počuť. Okrem titulnej skladby je na albume desať ďalších regulárnych skladieb, jeden remix a jedno video. Z tých jedenástich pesničiek je jedno intro a teda ostáva desať trackov, o ktorých môžem povedať jediné – každý je iný, každý je svojský, každý je dokonalý. Nightwork je totiž absolútna hudobná súhra, cit pre spájanie žánrov a dokonalosť písania šteklivých recesných textov. Je predpoklad, že ak ste naladení práve na vlnu, akou sa Nightwork prezentujú, zamilujete sa do každej jednej skladby od začiatku až do konca. Je jedno, či je to Dyktátor, famózny Drevosůstruhár, či ktorákoľvek iná dokonalá skladba. Nightwork sú pre mňa kráľmi českej hudobnej scény posledného obdobia.

Vydavateľstvo: EMI
Linky: NIGHTWORK, EMI, SUPERSHOP

01. Intro