Dnes je 16. augusta 2018, meniny má a zajtra

Nelly Furtado – The Spirit Indestructible

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 02.10.2012

Všetci dbali na to, aby efekty neboli „preplácané“ a poslucháčovi sa tak dostáva do uší skvelá hudobná nahrávka vynikajúcej speváčky.

Sú albumy, ku ktorým netreba veľa slov a stačí odporúčanie – vypočujte si to. Albumy, pri ktorých naozaj platí, že lepšie raz počuť, ako stokrát čítať. A som presvedčený, že The Spirit Indestructible si nikto nevypočuje iba raz. Hoci je veľmi predčasné zhodnotiť to takto v globále, ale momentálne pre mňa osobne je novinka Nelly Furtado najväčším hudobným prekvapením tohtoročnej jesene.

Netvrdím, že som bol vždy až tak nadšený z toho, čo Nelly Furtado produkoval, ale jej albumy som vždy považoval za vysoko nadpriemerné. Novinka The Spirit Indestructible však prekonáva všetky očakávania a dovolím si ju označiť za to najlepšie, čo speváčka doteraz predstavila. V podstate ide o jej piaty album a ak by sme sa bavili o anglicky naspievaných albumoch, tak vychádza po neuveriteľných šiestich rokoch od predchádzajúceho anglicky naspievaného albumu. Furtado do tejto epochy ešte pred troma rokmi zaradila po španielsky naspievaný album, ale je zrejmé, že fanúšikovia netrpezlivo čakali na jej anglickú produkciu.
Nelly Furtado - Big Hoops

V tejto chvíli je už jasné, že sa ten dlhý čas oplatilo čakať, pretože to, čo im Furtado ponúka na základnej verzii albumu prostredníctvom tuctu nových skladieb, to je jednoducho hudobná lahôdka. Absolútne neprepočuteľný je žánrový posun, pričom Furtado v nových skladbách v maximálnej možnej miere využíva vychytávky modernej techniky a svoje pesničky ozvláštňuje veľmi zaujímavými zvukovými perličkami. Ani náhodou to však nemá za následok to, že by jej skladby zneli sterilne, plocho, či umelo. Práve naopak. Celý album The Spirit Indestructible znie akoby nový štart, nový začiatok.

Ako sa hovorí, že do tej istej rieky dvakrát nevstúpiš, Nelly to zobrala úplne vážne a postavila sa na štart úplne novej dekády. Jej novinka The Spirit Indestructible znie neuveriteľne moderne a progresívne. Tá produkcia je jednoducho nadčasová, rôzne špeciálne vychytávky, ktoré si poslucháč vychutná najmä ak album počúva cez slúchadlá, zaskakujú veľmi intenzívne, ale zaskakujú veľmi prirodzene a príjemne. Všetci dbali na to, aby efekty neboli „preplácané“ a poslucháčovi sa tak dostáva do uší skvelá hudobná nahrávka vynikajúcej speváčky.
Nelly Furtado - Spirit Indestructible

Medzi producentmi albumu sa objavili mená ako Salaam Remi, Bob Rock, Tiesto, John Shanks. Neuveriteľná kombinácia, keď jeden sa najlepšie vyzná v hip hopovej muzike, druhý produkuje metalové albumy, ďalší je vychýrený DJ a ten posledný zarytý rocker. Ďalším menom na albume je Rodney Jerkins, ktorý má na konte spoluprácu s Michaelom Jacksonom, Beyoncé, či Lady GaGa. S väčšinou týchto mien má speváčka skúsenosti z predošlých spoluprác, takže v podstate išla na istotu a pri spojení tak žánrovo rozdielnych odborníkov sa jej podarilo dať dohromady absolútne nezvyčajný, mimoriadne pozitívny a naozaj vydarený album.

Sama o ňom prehlásila, že je to celé o pozitívnosti, mladosti, zdravej energii, húževnatosti a tiež o neúnavnosti ducha. Nemožno iné, ako s ňou súhlasiť. Pre zberateľov len informácia na záver, že album vychádza aj v DeLuxe verzii, ktorá prináša šesť a v niektorých regiónoch až sedem skladieb navyše. Nenápadný, akoby od slnka vyblednutý obal prináša so sebou pestrofarebnú a nezabudnuteľnú nahrávku.
Nelly Furtado - Parking Lot

Vydavateľstvo: Universal Music, 2012
Linky: NELLY FURTADO