Dnes je 11. júla 2020, meniny má a zajtra

Monika Bagárová – Shining

Zdroj: © Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 12.04.2011

Zjavne sa to stáva raz za niekoľko generácií, ale občas sa jednoducho stane zázrak aj v našom hudobnom svete.
Monika Bagárová – Shining

Zjavne sa to stáva raz za niekoľko generácií, ale občas sa jednoducho stane zázrak aj v našom hudobnom svete. Prvá ČeskoSlovenská SuperStar svojho času do hudobného sveta vrhlo aj Moniku Bagárovú, ktorej sa v súťaži darilo vcelku veľmi dobre, avšak, keď niekde pár kôl pred koncom vypadla, iba málokto veril tomu, že ešte o nej budeme počuť. Dnes je celkom isté, že o nej budeme počuť ešte poriadne veľa. Bagárová je totiž úplne prvým produktom takýchto komerčných súťaží, ktorý hneď svojim prvým albumom zo seba dokázal navždy zlepiť nálepku „tá z tej súťaže“, a ktorej sa v takom žabom (mladom) veku podarilo vydať album dospelej ženy, za ktorý by sa nemusela hanbiť nielen v Európe, ale ani za veľkou mlákou.

Shining je dokonalý ako komplet, je to výnimočne vydarený album, ktorému by som bez mihnutia oka „práskol“ desať z desiatich hviezdičiek.

Keď sa mladučká speváčka na jeseň minulého roka dala dohromady s Robom Opatovským, nemal som o tom najlepšiu mienku. Nakoniec im to ladilo, aj keď treba uznať, že ich spoločný duet Prší, akoby trochu zaostával za ostatnými skladbami na albume. Na tomto neuveriteľne dokonalom súlade čiernej muziky a českej duše je totiž deväť regulárnych skladieb a tie dve záverečné mohli kľudne byť označené, ako bonusy. To je práve prípade duetu prší a skladby Ve dvou, čo je vlastne titulná skladba k novej filmovej rozprávke Zdeňka Trošku Čertova nevesta, ktorá bude mať o pár týždňov premiéru.

Zaostrime však na tých ťažiskových deväť skladieb, ktoré Moniku Bagárovú katapultovali medzi absolútnych profesionálov. Je totiž celkom zjavné, že Bagárová si najskôr veľmi dobre vybrala žáner a buď si vydupala, že bude robiť r´n´b na domáci spôsob, alebo jej to niekto jednoducho poradil. Bagárová sa následne spojila pri tvorbe muziky s Pavlom Dirdom, čo je člen, hudobník, autor a aranžér hudby brnenskej funkovej rómskej smršte Gulo Čar, čo bol ďalší fenomenálny krok. Dirda je autorom siedmych skladieb na tomto projekte, čo je v podstate drvivá väčšina a pre Bagárovú napísal už aj jej prvý hit Tanečnice, pričom tak výrazný prvý singel ešte ani jeden zo spevákov komerčnej súťaže nevydal. Dirda je tiež autorom ďalšieho nádejného hitu Zpívej a hrej, ktorý opätovným spojením dynamiky s čiernou náladou ašpiruje na obrovský hit. Následne sa však album Shining už nesie vo veľmi pokojnej nálade, nádherne plynie a ak by to niekoho zvádzalo k myšlienkam, že nudí, tak je na omyle. Aranžérom a producentom sa podaril totiž husársky kúsok, keď dokázali vyskladať album tak, aby na ňom nebolo príliš veľa pomalých skladieb za sebou a vždy dokázali ležérne časti preložiť niečím rytmickejším. Textovo sa na albume podieľalo viacero autorov, pre našinca dosť neznámych, jednu pesničku však speváčke napísala slovenská r´n´b diva Misha.

Shining je dokonalý ako komplet, je to výnimočne vydarený album, ktorému by som bez mihnutia oka „práskol“ desať z desiatich hviezdičiek. Keby mal Bagarová trochu šťastia a odvahy navyše, som presvedčený, že s touto platňou by prerazila hravo vonku. Shining je totiž tak vymakaná platňa, až sa nechce veriť, že je to v podstate domáci produkt. Opakujem, Bagarová je zatiaľ jediná, ktorá dokázala hneď debutovým albumom, že nie je „tá z tej súťaže“, ale že je plnohodnotnou kolegyňou českých i slovenských profesionálov, pričom drvivú väčšinu z nich svojimi jedenástimi pesničkami na míle predbehla. Obrovské a veľmi milé prekvapenie.

Vydavateľstvo: EMI / Monitor, 2011
Linky: MONIKA BAGÁROVÁ, EMI MUSIC, SUPERSHOP

01. V síti lásky