Dnes je 19. decembra 2018, meniny má a zajtra

Miro Šmajda – mirosmajda.com

Hodnotenie: 6 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 01.06.2013

V porovnaní s dva a pol roka starým debutovým albumom Čo sa týka lásky je totiž album mirosmajda.com dosť veľkým krokom vpred.
Miro Šmajda – mirosmajda.com

Pristihujem sa pri tom, ako sa zamýšľam nad tým, čím by ma v podstate mal fascinovať Miro Šmajda (áno, on je už zas Miro Šmajda, žiadny Jason neviem aký)? Zoberme to od podlahy. Otočte obal jeho aktuálneho CD na zadnú stranu a pochopíte, že rock´n´roll je večný. Aspoň to vo mne evokuje táto, prepáčte, ale trochu nevydarená fotka, na ktorej mi Šmajda pripomína rumunského grófa Drakulu vyrážajúceho na svoj nočný šábes.

Toto teda trochu nevyšlo. Tak čo ďalej? Tehličky na bruchu? Dlhé kadery? Ani jedno, ani druhé, to nech si chlapec nechá pre fanúšičky. Ostáva jediné! Vkladám CD do prehrávača. Tento chalanisko dostáva jedinú – poslednú šancu, aby mi dokázal, že nie je iba narcis s komerčným duchom, ktorý vie, ako zaujať výzorom, škandálikmi, vie si vytvoriť imidž, vie sa jednoducho predať, aj keď zatiaľ mi tam niekde stále chýba hudba.
Miro Smajda - Nostalgie

Dávam teda Mirovi ešte jednu šancu. Je to ťažko po polozbabranom debute. Ale na druhej strane je to výzva po tom, čo na Eurosongu dokázal, že chápe čo znamená vytrčiť sa z davu, aby aspoň trochu zaujal. Po jeho svetovom metale však môže pre niekoho, kto očakával „rockera Jasona“ pôsobiť tento album ako krok späť. Skúste však zabudnúť na Eurosong, na Jasona a poďme sa spolu zamerať na Mira Šmajdu (znie to ako hájiť Dr. Jekkyla a Mr. Hydea).

V porovnaní s dva a pol roka starým debutovým albumom Čo sa týka lásky je totiž album mirosmajda.com dosť veľkým krokom vpred. Ak som mal pri minulom albume pocit, že je to rock osemdesiatych rockov, musím uznať Šmajdovi poriadny kus práce. Netvrdím, že sa idem zblázniť, ale dokázal som si ten album vypočuť niekoľkokrát po sebe bez toho, aby som trpel, čo sa pred dva pol rokmi dialo.

Netvrdím ani to, že je to to najlepšie, čo sa vo svete rockovej hudby udialo, ale... Je to o niekoľko tried lepšie, ako Šmajdov debut. Cítiť, že chlapec na sebe začal pracovať aj po inej, než iba imidžovej stránke. Mnohí už povedali, že vo svete rocku už bolo povedané všetko a nič nové nemožno očakávať. Prídu iba tí, čo zužitkujú to, čo sa už udialo. Miro Šmajda je jedným z tých, čo zvestujú, že rock je stále živý.
Miro Smajda feat. Poison Pen Projects - White Black

A čuduj sa svete, tento raz to tomu Mirovi verím. V podstate si to celé napísal sám, hudbu i texty. Hudobne sa nesnažil byť prvoplánovým rockerom, trhajúcim struny na gitare, aj keď je jasné, že práve to je prvoradé. Hudba je chytľavá, producentsky veľmi šikovne vymyslená a stráviteľná tak pre ortodoxného rockera, ako aj pre slečinku so zapálenými lýtkami, ktorá je viac na mŕtvicu zo Šmajdovej trvalej, než z jeho hudby.

A texty? Jedno veľké plus za to, že Miro až na jednu výnimku spieva po slovensky a že tie jeho vecičky dávajú zmysel. Ďalší, nemej hodnotný bod za to, že si dokázal s nadhľadom vystreliť z „rapera R“ a svoj prvý a zjavne i posledný dancefloorový hit naspieval v jeho štýle. Bavil som sa kráľovsky. A pri fakte, že som od nového Šmajdu nečakal vôbec nič a dostal som celkom zaujímavý zážitok, musím uznať, že vývoj Mira Šmajdu smeruje dobrým smerom.

Vydavateľstvo: Miro Šmajda, 2013
Linky:MIRO ŠMAJDA

01. Yntro
02. Nostalgie
03. Odsúdení
04. Príbeh tela
05. Bez lásky žiť
06. Na, na, na
07. Dotyky
08. Moja zem
09. Requiem
10. Bullsh*t
11. White - Black

Hodnotenie: 6 / 10

Míša
Jsem toho názoru, že všechny recenze vycházejí ze subjektivního názoru a sympatií k onomu interpretovi, a to se týká i recenze na druhá alba Mira Šmajdy a Martina Chodúra a které pocházejí z pera stejného autora. Přečíst si je obě po sobě fakt stojí za to a pobavilo mě to, jak Šmajda je tím samým recenzentem podceňovaný (album mě nenadchlo :D) a Chodúr naopak přehnaně nadhodnocen (jedinečný Martin Chodúr atd.:D) Přitom bych řekla, že obě alba jsou na stejné úrovni, ne-li je Šmajdovo dokonce lepší a zajímavější, rozhodně po textové a zvukové stránce. Zvukově je vážně bombastické! Bude zajímavé si počkat na Mirův třetí počin, který v současnosti chystá, když singl Don´t close your eyes řadí do slabé třetiny v porovnání s materiálem, který má připravený na další anglický album...:)