Dnes je 23. septembra 2020, meniny má a zajtra

Milan Lieskovsky – Genesis (jednoducho výborné)

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 21.09.2011

Genesis je skvelá zmes tanečnej muziky, ktorá prináša množstvo nečakaných prekvapení. Navyše od samotného začiatku až k záveru je to zostava skvelej tanečnej muziky.

Od vydania debutového albumu Milana Lieskovskeho, ktorý obsahoval medzinárodný hit Elenya, uplynuli už dva roky. K druhej nahrávke si prizval rôznych a v mnohých prípadoch až nečakaných hostí, pre ktorých je tanečná hudba úplne vzdialeným svetom. Lieskovsky sa takto napríklad spojil so známou speváčkou slovenských ľudových piesní Darinou Laščiakovou, so skupinou Vidiek spolupracoval na remake-u skladby Tisíc divov možno aj viac, no a na Lieskovskeho novom albume taktiež nájdete aj Petru Humeňanskú s Mirom Jarošom, či Petra Cmorika.

Genesis je jednoducho výborný album. Oproti Lieskovskeho debutu je cítiť poriadny posun vpred a album ako celok znie ešte ucelenejšie. Je to skvelá zmes tanečnej muziky, ktorá prináša množstvo nečakaných prekvapení. Navyše od samotného začiatku až k záveru je to zostava skvelej tanečnej muziky. Medzi pesničkami nie sú klasické „dlhé“ prestávky, ale skladby sú automaticky naviazané na seba, čo vytvára dojem unikátnej hudobnej párty, pri ktorej sa určite nikto nebude nudiť.

Genesis štartuje novou verziou hitu skupiny Vidiek Tisíc divov, možno aj viac a je to fantastický začiatok. Lieskovsky dokázal z notoricky známeho hitu skupiny Vidiek vyčarovať svieži, moderný hit. Na ten vzápätí nadväzuje pesnička Beautiful Love, v ktorej sa predstavuje speváčka Nicole Cache. Pesnička na prvé počutie prináša prvky modernej tanečnej hudby, s ktorou sa na svojom debutovom albume predstavila britská tanečná ikona la Roux. Cítiť tak v hudbe, ako aj v prejave vynikajúcej speváčky a možno iba konštatovať, že to bola fantastická inspirácia. Nasleduje vec Lill Madley, v ktorej sa vokálne predstavuje skvelý hlas speváčky Janky Bajnoci. Za ňou prichádza Afraid s vokálmi Freedom Bremner. Hlas v pesničke silno pripomína speváka Michaela Stipea z R.E.M. a keby táto americká kapela prišla v poslednom čase s tak výraznou skladbou, mohli by si mädliť ruky.

Po Lieskovskeho čisto autorskom Dirty Bam prichádza ďalšie jedinečné prekvapenie. Spojenie ľudovej tradície s najmodernejšou tanečnou produkciou je skvelým ťahom a recitátorsky i spevácky prejav legendy Dariny Laščiakovej v piesni Duša moja je jednoducho klenotom aj na tomto albume. Skvelý a do dokonalosti dotiahnutý nápad. Pre mňa fenomenálna Nicol Cache sa následne opäť predstavuje v plnej kráse v skladbe As You. Tú nasleduje spojenie, ktoré na slovenskej hudobnej scéne nie je nové. Petra Humeňanská už s Mirom Jarošom naspievala vydarený singel Na dne mora. Lieskovsky však nesiahol po tejto skladbe, alebo dvojicu opäť spojil v skladbe Party. Pri týchto ojedinelých perličkách Petry Humeňanskej mi je vždy ľúto, že to bola práve ona z prvej Superstar, kto nevydal celý album.

Nováčikom na „tanečnom parkete“ je bezpochyby aj pop-rocker Peter Cmorik. Pri počúvaní piesne Fool Me Now však prekvapivo neznie, ako Cmorik, ktorého poznáme z jeho hitov a tento štýl mu naozaj sadol. V nasledujúcich pesničkách sa striedajú niektorí z umelcov, ktorých som spomínal vyššie, a svojou troškou prispeli k famóznosti tohto projektu. Po trinástich skladbách prichádzajú na rad dva bonusy. Napriek tomu, že „ja nie som Fun Radio“, beriem skladbu Popofun ako skvelú recesiu, na ktorej som sa nenútene zabával. Album napokon uzatvára remix pre mňa najsilnejšej skladby Beautiful Love a keďže párty je v plnom prúde, nič nebráni tomu, dať si Genesis znova a znova. Táto platňa vás totiž tak ľahko neomrzí.

Linky: MILAN LIESKOVSKY, SUPERSHOP

01. Tisíc divov, možno aj viac
02. Beautiful Love (feat.Nicol Cache)