Dnes je 27. júla 2021, meniny má a zajtra

Michal Tučný – Legenda

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 29.04.2015

Na troch CD vo výpravnej edícii Zlatá kolekcia je šesťdesiat + 1 pieseň z rokov 1969 až 1994, kedy sa spevákova hudobná, a krátko na to aj životná, púť uzavrela (10.03.1995). Komplet vyšiel vo vydavateľstve Supraphon.
Michal Tučný – Legenda
Zdroj obrázku: Supraphon

Na 3CD Michal Tučný – Legenda je jeho hudobná kariéra starostlivo zmapovaná chytľavými nahrávkami, predovšetkým tými s kapelami Greenhorns – Zelenáči, Fešáci, Tučňáci a Žízeň. Rovnako sú tu zaznamenané i ďalšie Tučného spolupráce, napríklad s Weekendom, Minnesengry, Golemom či Orchestrom Čs. televize. Celkovo ide o prehliadku spevákových najznámejších piesní, ale i množstva dôležitých momentov českej country scény poslednej tretiny 20. storočia. Počúvanie tohto hudobného diela vás presvedčí, že ich kvalita a atraktivita naďalej pretrváva.

Poradie pesničiek (vybral ich a zostavil Milan Svoboda) nie je prísne chronologické, no pre poslucháčov veľmi lákavé. Obal Gábiny Novotné je vlastne rodinným súhrnom zaujímavej grafiky, niekoľkých zásadných textov i citlivo vybraných fotografií. Tento výber vychádza v období spomienok na smutných dvadsať rokov bez Michala Tučného a komplet tak výborne zodpovedá jeho názvu Legenda i skutečnosti.

Vymenovať všetky pesničky, ktoré na komplete nájdeme, je nesmierne náročné. Je ich totiž ozaj veľa, abecedne od Abych tu žil po Waterloo. Isté je, že v takom rozsahu naraz ich môžete premiérovo získať práve v tomto digipackovom prevedení a vo výbornej zvukovej kvalite súčasného remasteringu. Najdôležitejšou položkou v zozname predností novej kompilácie je trvalá inšpiratívnosť muziky a textov, ale i nezameniteľný prejav legendárneho speváka. Od tradičných kovbojských piesní pomohol posunúť domáci westernový štýl k modernému elektrifikovanému country, čo si zaslúži skutočný obdiv.

Michal Tučný – Báječná ženská

Sú interpreti a albumy, ku ktorým netreba dodávať príliš veľa slov. Je jasné, že u Michala Tučného sa už, žiaľ, žiadnych noviniek nedočkáme. Kompilácií bolo niekoľko, avšak žiadna nebola tak zásadná a tak kompletná, ako tento trojdisk. Michal Tučný je legenda a názov jeho kompilácie absolútne nie je prehnaný. Pochopíte v momente, keď si jednotlivé disky prehráte v prehrávači.

Michal Tučný – Prodavač

Ako si kúpiť tento album: Album si môžete zabezpečiť okrem klasického CD aj v digitálnej forme, keďže ho vydavateľstvo Supraphon (spolu s viac ako 90 000 ďalšími titulmi zo svojho archívu a ďalšími titulmi vydavateľstva Popron, či Universal Music – vrátane zahraničného katalógu, tohto zahraničného vydavateľského koncernu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu supraphonline.cz. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. Samozrejmosťou je zadná strana obalu a booklet, ktoré si kupujúci sťahuje rovno so zakúpeným albumom. Ďalšou novinkou je, že ukážku každej skladby na supraphonline.cz si môžete vypočuť 2x po pol minúte. Po zakúpení albumu si ho môžete sťahovať bez obmedzenia počtu stiahnutí. Supraphonline.cz je veľmi jednoduché, zrozumiteľné a rýchle sťahovanie s množstvom spôsobov platenia, od prevodu v banke, až po platbu platobnou kartou, čo uľahčuje nákup zahraničným kupujúcim. Stiahnuté skladby si môžete napáliť na CD a pre zberateľov je tu tak možnosť vytvoriť si archív v CD kvalite a s titulmi, ktoré bežne nie sú na trhu.