Dnes je 29. mája 2020, meniny má a zajtra

Michal Prokop – Sto roků na ceste (online album)

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 26.11.2014

Výrazná nahrávka, ktorej dominuje rock a blues, ale celkom nenápadne a veľmi vkusne si Prokop na cestu pribalil aj niekoľko ďalších žánrov.

Hudobny.sk
Spevák, skladateľ a moderátor Michal Prokop prišiel minulý rok s novým štúdiovým albumom nazvaným Sto roků na ceste.

Na albume sa nachádza dvanásť skladieb, ktorých autorom je samotný spevák, ale tiež nedávno zosnulý Petr Skoumal a Jan Hrubý. Texty obstarali Pavel Šrut a Jan Lacina. Sto roků na ceste je nahrávka tradične veľmi pestrá. Chvíľu rockovo bluesová, chvíľu ochutená džezom, chvíľu pesničková, chvíľku aj trochu country, postavená na skvelých textoch. Korene v šesťdesiatych rokoch, zvuk poučený dvadsiatym prvým storočím. Michala Prokopa na albume sprevádza súčasná podoba legendárnej kapely Framus Five, s ktorými spevák hrá niekoľko posledných rokov. Na klávesy hosťuje Petr Skoumal.

Michal Prokop - Sto roků na cestě

Supraphon sa tento rok venuje Michalovi Prokopovi hlavne kvôli jubilejnému vydaniu jeho legendárnej nahrávky Kolej Yesterday. Pri tej príležitosti som pátral v diskografii tohto speváka, skladateľa a moderátora a natrafil som na jeho predminuloročný album Sto roků na ceste. A dovolím si tvrdiť, že to istým spôsobom bolo nejaké znamenie, pretože prehliadnuť túto nahrávku by bolo jednoducho hriechom. Sto roků na ceste je totiž v globále geniálna nahrávka, na ktorej spevák absolútne presne vie, ktorou cestou sa chce vydať.

Michal Prokop totiž na albume Sto roků na ceste nehľadá cestu, ale cestu určuje. Koncepčne som už dlho nepočul tak výraznú nahrávku, ktorej dominuje rock a blues, ale celkom nenápadne a veľmi vkusne si Prokop na cestu pribalil aj niekoľko ďalších žánrov. Je to jednoducho excelentné a s kapelou Framus Five za chrbtom dokázal Prokop vytvoriť niečo, čo má svetové parametre a na domácej hudobnej scéne je to skôr výnimka. Sto roků na ceste je jednoducho dokonalá nahrávka.

Michal Prokop – Kartáček na zuby

Samozrejme, celé je to tiež o textoch, ktoré ten tucet piesní má. Tú platňu jednoducho treba počúvať. To sú tak silné texty, s tak silnými odkazmi, či vyznaniami, že sa bez problémov priznávam k tomu, že ma pri nich mrazilo. Textovo je ten album perla a veci ako Kartáček na zuby, Silueta, Stodolní, Úteky a vlastne všetky ďalšie sú v podstate umelecké zážitky, ktoré sa natrvalo zapíšu do poslucháčovej hlavy. Navyše, Michal Prokop má 68 rokov, má niečo odžité a k sebou prezentovanému žánru si môže dovoliť spievať o čomkoľvek a poslucháč mu to uverí.

Album Sto roků na ceste je zážitok, ktorý je síce o dva roky starší od doby, čo vyšiel, ale tak silný, že nezovšednie minimálne ďalších sto rokov. Fenomenálny zážitok.

Michal Prokop - Silueta

Album Sto roků na ceste si môžete zabezpečiť okrem klasického CD aj v digitálnej forme, keďže ju vydavateľstvo Supraphon (spolu s viac ako 80 000 ďalšími titulmi zo svojho archívu a ďalšími titulmi vydavateľstva Popron, či Universal Music – vrátane zahraničného katalógu, tohto zahraničného vydavateľského koncernu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz - EXTERNÝ. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. Samozrejmosťou je zadná strana obalu a booklet, ktoré si kupujúci sťahuje rovno so zakúpeným albumom. Ďalšou novinkou je, že ukážku každej skladby na supraphonline.cz si môžete vypočuť 2x po pol minúte. Po zakúpení albumu si ho môžete sťahovať bez obmedzenia počtu stiahnutí. Supraphonline.cz je veľmi jednoduché, zrozumiteľné a rýchle sťahovanie s množstvom spôsobov platenia, od prevodu v banke, až po platbu platobnou kartou, čo uľahčuje nákup zahraničným kupujúcim. Stiahnuté skladby si môžete napáliť na CD a pre zberateľov je tu tak možnosť vytvoriť si archív v CD kvalite a s titulmi, ktoré bežne nie sú na trhu.

Vydavateľstvo: Joe´s Garage

Zatmění
Silueta