Dnes je 23. októbra 2018, meniny má a zajtra

Michal Penk – Sing Sing (online album)

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 30.04.2014

Druhý sólový album Michala Penka s razantnou zmenou štýlu a premena popového blondiaka na rockového diabla. Hoci presvedčivé, tak ťažko uveriteľné, no dnes už napriek všetkému legendárne.
Michal Penk – Sing Sing (online album)

O albume: Druhý sólový album Michala Penka s razantnou zmenou štýlu a premena popového blondiaka na rockového diabla. Hoci presvedčivé, tak ťažko uveriteľné, no dnes už napriek všetkému legendárne.

Keď Michal Penk koncom osemdesiatych rokov minulého storočia vydal svoj prvý – popový – album, ktorý vznikol pod ochrannými krídlami Ladislava Štaidla, nemal už blonďavý objav so Štaidlom vlastne nič spoločné. Zmena spoločenských udalostí otvorila Michalovi Penkovi dvere, oslobodila ho od ideálov a predstav svojho objaviteľa a Michal Penk sa rozhodol rebelovať.

Revoluci sám sobě dnes udělám / Revoluci velkou jak věž kostela – spieval spevák v jednej z piesní na novom albume a myslel to doslova. Nahrávka Sing Sing vznikla v štúdiu diskotékového kráľa Michala Davida a s trochou nadhľadu si dovolím tvrdiť, že dovtedy sa tam nič také hudobne tvrdé nenahrávalo. Michal Penk sa nielen premenoval na Michaela Penka, ale poriadne pritvrdil. Jednoducho chcel ukázať, že v ňom koluje iná, nie gýčová, popová krv.
Michal Penk - Hajení mláďátek

Album Sing Sing (ako Penk nazval svoju kapelu) vyšiel v roku 1990 pod hlavičkou nového vydavateľstva Bonton a bol to v podstate jeden z prvých porevolučných albumov, ktorý sa v malom množstve objavil aj na CD a ja si dodnes búcham hlavu o stenu, keď si spomeniem, ako bol vyložený na pulte hudobného oddelenia obchodného domu Prior v Trenčíne a ja som si ho nekúpil, lebo som ešte nemal CD prehrávač a uprednostnil som klasickú platňu. Dodnes to trochu ľutujem a o to viac sa teším, že album vychádza konečne aspoň v digitálnej podobe.

Hitom, ktorý nahrávku promoval sa stala skladba Hájení mláďatek, ktorú spevák s kapelou zabezpečil aj koncertným videoklipom, ktorému sa celkom zaujímavo darilo napríklad v pesničkovej súťaži Triangel, hoci po zmene štýlu Penkovi mnohí predpovedal rýchly pád. Spevák však jednorazový prerod v rockera prežil so všetkou cťou, aj keď práve niekde v tom čase sa vraj začínajú jeho problémy s návykovými látkami, umelecky to ustál naozaj v pohode.
Michal Penk - Sing Sing Kamoš tvuj te neuda

Michal Penk sa na albume zbláznil aj ako autor hudby, keď si zložil až sedem z desiatich skladieb, dvoma prispel Stanislav Jelínek a prekvapivo rockovou skladbou prispel aj samotný Michal David. Premiérovo sa ako textár v Penkovom zornom poli objavil Jan Krůta, ktorý Penkov rockový počin veľmi solídne a kompletne otextoval. Sing Sing Michala Penka, to je osem rockových vypaľovačiek, dve rockové balady a tiež anglická verzia, ktorá sa snáď časom tiež objaví v ponuke digitálneho obchodu.
Sing Sing(Czech) - God Died

Album Sing Sing si môžete zabezpečiť v digitálnej forme, keďže ho vydavateľstvo Supraphon (spolu s viac ako 75 000 ďalšími titulmi zo svojho archívu a ďalšími titulmi vydavateľstva Popron, či Universal Music – vrátane zahraničného katalógu, tohto zahraničného vydavateľského koncernu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. Samozrejmosťou je zadná strana obalu a booklet, ktoré si kupujúci sťahuje rovno so zakúpeným albumom. Ďalšou novinkou je, že ukážku každej skladby na supraphonline.cz si môžete vypočuť 2x po pol minúte. Po zakúpení albumu si ho môžete sťahovať bez obmedzenia počtu stiahnutí. Otestovali sme supraphonline.cz a z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že ide o veľmi jednoduché, zrozumiteľné a rýchle sťahovanie s množstvom spôsobov platenia, od prevodu v banke, až po platbu platobnou kartou, čo uľahčuje sťahovanie zahraničným kupujúcim. Stiahnuté skladby si môžete napáliť na CD a pre zberateľov je tu tak možnosť vytvoriť si archív v CD kvalite a s titulmi, ktoré bežne nie sú na trhu. Tento titul kúpiš výlučne v digitálne podobe na www.supraphonline.cz

ZOZNAM SKALDIEB:
Kámoš tvůj tě neudá
Kapsy maj' hlad na peníze