Dnes je 19. apríla 2018, meniny má a zajtra

Michal David – Děti ráje (online album)

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 18.01.2012

Michal David v polovici 80. rokov vydal novinku Děti ráje, ktorá okrem titulnej piesne priniesla aj niekoľko ďalších hitov a po viac ako dvadsiatich rokoch sa stala podkladom pre vznik rovnomenného muzikálu.
Michal David – Děti ráje (online album)

Michal David bol v osemdesiatych rokoch pevným pilierom Krokov Františka Janečka, hudobnej zostavy, ktorá pod svojimi krídlami mala niekoľko zvučných mien vtedajšej doby. Michal David bol však až do konca dekády stálym členom tejto zostavy. Presne v polovici osemdesiatych rokov vydal po úspešnom bezmennom debutovom albume a ďalších úspešných platniach (Nenapovídej, Nonstop a Rodinná show) novinku Děti ráje, ktorá okrem titulnej piesne priniesla aj niekoľko ďalších hitov a po viac ako dvadsiatich rokoch sa stala podkladom pre vznik rovnomenného muzikálu.

Možno by bol z neho býval džezový hráč, keby jeho zaujímavo zafarbený hlas nebol začiatkom osemdesiatych rokov oslovil jedného z bossov československej pop music, producenta a skladateľa Františka Janečka. Prišla ponuka na spoluprácu a k vydaniu debutovej platne bolo veľmi blízko. Tá ešte nebola tak komerčná, ako tie nasledujúce, ale bola veľmi úspešná.
Michal David - Děti Ráje

S albumom Nenapovídej sa Michal David prepracoval medzi elitu domácej pop music a komerčne mimoriadne úspešný album Nonstop s legendárnym rovnomenným hitom z neho urobil obrovskú hviezdu. Mimoriadny úspech mal aj album Rodinná show, ktorému sa ešte budeme časom venovať. A po ňom prichádzajú na trh Děti ráje. Blankytný obal s umelým pomarančovníkom, Krokmi Františka Janečka a pod plodmi obsypaným exotickým stromom krčiacim sa spevákom ukrýva vinylovú platňu s dvanástimi skladbami.
Michal David - Každý mi Tě, lásko, závidí

Skladačku otvára chytľavý song pre vojakov Můj brácha rukuje. Pesničky pre mužov v zelenom boli v tom čase mimoriadne obľúbené a priam až (vďaka systému) povinné. V diskotékovom rytme a lá osemdesiate roky album pokračuje skladbou Jakoby náhodou, na A strane sa nachádza aj Obyčejný příbeh a prvú polovicu uzatvára song Čím to, že tak kašlu. Prvú polovicu tejto produkcie možno označiť za klasický pop osemdesiatych rokov, rýchle skladby sa striedajú s tými pomalými a nič nenasvedčuje tomu, že by nejako bola narušená šablóna, ktorá v tom čase bola zrejme predpísaná. Prvá polovica platne je menej silná, než to, čo nasleduje po nej.
Michal David - Decibely lásky

Na B strane albumu Děti ráje prináša okrem skladieb, ktoré si pamätá nielen naša generácia (Nikdo nepřišel, Já se nezměním, Je tu víkend, Diskoborci) aj dve fenomenálne skladby, ktoré sa nezmazateľne zapísali do spevákovej diskografie a sú žiadané dodnes. Ide samozrejme o titulnú skladbu Děti ráje (František Janeček musel po uvedení skladby čeliť obvineniam, že úvod si zobral z Limahlovho megahitu Neverending Story), ale najmä o jednu z neprekonateľných Davidových balád Každý mi tě lásko závidí. Dve piesne, ktoré sa stali synonymom mena Michal David a jeho tvorby v osemdesiatych rokov.

Aj takmer 30 rokov od vydania albumu Děti ráje možno tento album označiť za jeden z pilierov vtedajšej produkcie. David na ňom pôsobí ako skvelý spevák aj skladateľ (spevák skladal skladby spolu s Františkom Janečkom), ktorému vtedajšia textárska elita (Eduard Pergner, Jaroslav Machek, Richard Bergman, František Řebíček) napísala vcelku zmysluplné texty priamo na telo. Digitálna verzia albumu vychádza doplnená o bonus v podobe skladby Decibely lásky, ďalšieho veľkého hitu v repertoári Michala Davida. Děti ráje sú (nielen vďaka nadhľadu a s odstupom času) naozaj dobrý album

Ako si kúpiť Děti ráje:

Album Děti ráje nevyšiel ako CD, ale vydavateľstvo Supraphon ho (spolu s 2 500 ďalšími titulmi zo svojho archívu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Na rozdiel od iných obchodov s hudbou (hudbu, ktorú si kúpite u mobilného operátora si nemôžete nahrať na CD, v medzinárodnom koncerne sú zas medzinárodné ceny a keď si porovnáte ceny albumov, ktoré sú dostupné na supraphonline.cz a iných obchodoch, zistíte, že Supraphon ich často ponúka aj za polovičné ceny) získate v Supraphone kompletný album, vrátane pôvodného obalu. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. K stiahnutiu v tomto formáte dostávate skladby vo formáte mp3 automaticky k tomu.

Vydavateľstvo: Supraphon (sprístupnené v roku 2011)

01. Můj brácha rukuje
02. Jakoby náhodou