Dnes je 17. augusta 2018, meniny má a zajtra

Martin Chodúr – Let´s Celebrate

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 13.09.2010

Veľmi veľakrát som Chodúrove CD prehnal prehrávačom, aby som na ňom objavil všetko to, čo tento mladý, nesporne veľký talent svojim poslucháčom ponúka.
Martin Chodúr – Let´s Celebrate

Veľmi veľakrát som Chodúrove CD prehnal prehrávačom, aby som na ňom objavil všetko to, čo tento mladý, nesporne veľký talent svojim poslucháčom ponúka. Snáď len pre informáciu, nie, nie som fanúšikom Martina Chodúra, netúžil som po tom aby vyhral SuperStar (aj keď v tej dvojici, ktorá tam napokon ostala to bolo menšie zlo) a je Tom Jones-ovský štýl mi začal liezť na nervy asi v treťom kole. Nikto mu však neodoprie jedno, že je to spevácky talent od Boha.

Chodúr si s vydavateľstvom, u ktorého ako víťaz súťaže vydal album dohodol trojmesačný posun vydania oproti zmluve a tak mal na prípravu svojho debutu pol roka. Málo, alebo veľa? Zavisí od okolností. Od toho, akých hudobníkov si zoberiete do štúdia, od toho, koľko nápadov na nové pesničky nosíte v hlave a koľko z nich napokon dokáže pretaviť aj do hotového songu, na tom, kto to v záverečnej fáze dobre (bolo by fajn, keby to bolo dobré) zmixuje a na niekoľkých ďalších faktoroch. Chodúr mal jednoducho šťastie.

Zoberme to od podlahy. Chodúr prostredníctvom desiatich z jedenástich pesničiek pretavil na album svoje nápady (tou jedenástou je skladba Paparazzi z repertoáru Lady GaGa, s ktorou žiaril už na SuperStar a táto fenomenálna verzia sa objavuje aj na albume. A dovolím si tvrdiť, že po aranžérskej stránke je lepšia, než originál. Chodúr na nahrávanie albumu oslovil okrem iných aj Martina Valihoru a Oskara Rózsu, ktorí s nim nahrali drvivú väčšinu albumu a zaručili mu aj s ďalšími hráčmi ten najlepší zvuk. Let´s Celebrate je nahratý ako album svetovej hviezdy a vďaka výkonom hudobníkov má tieto parametre.

Chodúr je autorom hudby a textov, ako som už spomínal, pri väčšine pesničiek. Škoda len, že sa mu zjavne lepšie pracuje s angličtinou, ako s češtinou. Na albume je iba jediný český text, o ktorý sa postarala Jana Rolincová. Ide o skladbu Vím, jak to je, ktorá sa už stihla stať hitom a je jasným dôkazom toho, že Chodúrovi sedí aj rodná reč. Všetkým, ktorí sú presvedčení o tom, že Chodúr v pasáži, kedy ťahá spev dolu, spieva falošne len odkazujem, že falošne nespieva. Tá pasáž je naopak jednou z najzaujímavejších a najťažších momentov na albume a Chodúr ju zvládol naozaj profesionálne. Len tak mimochodom, aj keby to v štúdiu naspieval falošne, do tohto projektu sa na hudobníkov, kvalitný mix a všetko okolo toho vložilo toľko peňazí, že by to chlapec z Ostravy bol spieval dovtedy, kým by to nebolo dobré.

Producentsky a pod konečným mixom je podpísaný Daniel Hádl, vyhľadávaný človek vo svojom obore v našich luhoch a hájoch a neostáva mi nič iné iba konštatovať, že si svoju prácu odviedol opäť na výbornú. Konečný mastering albumu prebehol v Hamburgu a platňa ako celok znie naozaj výborne.

No a čo Chodúrov Tom Jones-ovský syndróm? Túto časť som si nechal na záver, pretože popri výbušných melódiách, dokonalých hudobníckych ťahoch a fantastickom zvuku, je tu ešte Chodúrov prejav, ktorý celé toto noblesné dielo mohol absolútne pokaziť. Martin je však aj v tomto smere obrovským prekvapením. Áno, syndróm Toma Jonesa tu jednoznačne je, ale od čias SuperStar sa ho podarilo veľmi úspešne lokalizovať a liečiť. Dokonca mám po niekoľkonásobnom vypočutí si celej platne pocit, že tie dve skladby, kde som toho Jonesa naozaj zaregistroval, si tam Martin pretlačil nasilu, aby mal pocit zadosťučinenia. Či sa to niekomu páči, alebo nie, Chodúr je naozaj výborný a je to vôbec prvý víťaz „talentovej“ súťaže, pri ktorom som sa dokázal odosobniť od toho, že je rýchlo kvasenou hviezdou komerčného programu.

Čerešňou na torteje geniálny booklet s textami piesní a hlavne mimoriadne kvalitnými fotografiami Braňa Šimončíka.

01. LET´S CELEBRATE
02. SLEEPING WITH AN ANGEL