Dnes je 26. novembra 2020, meniny má a zajtra

Lucka Vondráčková – Oheň

Hodnotenie: 3 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 30.06.2013

Oheň Lucie Vondráčkovej poriadne páli. Jeho silu by však nemali cítiť speváčkyni fanúšikovia, ktorí sa nádejali na skvelý album, jeden z takých, aké Lucie doteraz robila. Jeho silu by mali pocítiť najmä ľudia, ktorí ten Oheň rozpálili.
Lucka Vondráčková – Oheň

Bez okolkov, jedno z najväčších, nie jednoznačne najväčšie sklamanie v diskografie Lucie Vondráčkovej. V prvom rade ona už nie je Lucka a spolu s ňou rastieme aj my, jej fanúšikovia a na svet sa dívame trochu inými očami, ako pred dvadsiatimi rokmi, keď spievala o lietajúcich bocianoch, plyšových medvedíkoch a o vysnívanom kamarátstve s mimozemšťanom. Je to dáma, dokonca matka, už to dávno nie je Lucka.
LUCIE VONDRÁČKOVÁ - Zombie

Na margo toho si tiež myslím, že by nebolo od veci, keby sa podobným smerom poberal aj repertoár mladej a nepochybne mimoriadne talentovanej speváčky. Chápem, že rodičovské autorské zázemie sa jednoducho opotrebuje a žiaľ, aj speváčka je generačne niekde inde ako jej otec Jiří Vondráček (hudba), či matka Hana Sorrosová (texty), ktorí možno dokázali pre Luciu písať rozumné veci v čase, keď bola ešte Luckou, ale momentálne by som sa textovo posúval ďalej, než k patetickým textom o láske.
LUCIE VONDRÁČKOVÁ - Co s tou touhou

Potom je tu celkový koncept tejto nahrávky, pri ktorej mám jednoznačne pocit, že vznikala na silu, pretože sa za istý čas zišlo niekoľko songov, ktoré by v podstate mohli zaplniť celý album a to sa jednoducho hodí. Mne v prípade Ohňa Lucie Vondráčkovej chýba srdce a žiaľ, po jeho vypočutí som usúdil, že i zdravý úsudok. Ten album totiž z môjho pohľadu totiž nemá ani hlavu ani pätu. Nenašiel som nič, čo by ho spájala. Okrem toho, že je to divná zmes duetov, filmových piesní, cover verzií a dokonca i vianočného songu..
Lucie Vondráčková - Ty jsi ten nej

Žiaľ, nič z toho nie je dotiahnuté do konca. Pýtam sa, prečo sa Lucie Vondráčková mení v roku 2013 na novú Ilonu Csákovú? Prečo sa z nej stáva kráľovná cover gýču? Však prvá tretina albumu je vyskladaná z českých verzií svetových hitov a tie ďalšie prichádzajú v iných častiach albumu. Iróniou osudu je, že Vondráčkovej cover hitu The Best Tiny Turner bol presne tou nevydarenou fraškou, pri ktorej mi na koži nabiehali pľuzgiere, keď som ju počul. Na veľkú škodu všetkých, nakoniec je táto kolovrátková verzia, ktorá produkčne stratila čokoľvek z Turnerovej pop-rovkového čara tým najlepším coverom, ktorý na Ohni nájdete.
Michal David - Byla to láska

Napokon sa tak stalo, že najlepším songom na albume je dlho utajovaný duet s Mirom Jarošom Na pokraji síl, ktorý je aj u nás známejší v „slovenskej verzii“ s Dominikou Mirgovou a ten zvyšok je akosi náhodne pozliepaný materiál, ktorý vznikol akoby náhodou a niekomu napadlo, že by nebolo dobré, aby sa nestratil. Žiaľ, musím ale usúdiť, že sme došli do štádia, keď niekto mimoriadne bezohľadne mrhá talentom Lucie Vondráčkovej, neustále sa z nej snaží mať to roztomilé dievčatko z Marmelády a verí v to, že to takto môže ísť donekonečna.
Lucie Vondráčková, Miro Jaroš- Na pokraji síl

Avšak, nie je rok 1993 ale máme o dvadsať rokov viac. Lucie Vondráčková potrebuje urgentne vymeniť tím ľudí okolo seba a spojiť sa s niekým, kto hudobný svet vníma moderným okom, sleduje čo sa deje vo svete hudby a aj kolovrátkovú hudbu dokáže urobiť na profesionálnej úrovni. Oheň Lucie Vondráčkovej poriadne páli. Jeho silu by však nemali cítiť speváčkyni fanúšikovia, ktorí sa nádejali na skvelý album, jeden z takých, aké Lucie doteraz robila. Jeho silu by mali pocítiť najmä ľudia, ktorí ten Oheň rozpálili. Toto môže byť veľmi premrhaná šanca. A snáď to nikto nebude ľutovať a na budúce si poriadne premyslí, ktorým smerom sa vydá.

Vydavateľstvo: Brianzone, 2013
Linky: LUCIE VONDRÁČKOVÁ

01. Co s tou touhou