Dnes je 16. augusta 2018, meniny má a zajtra

Lisa Marie Presley – Storm & Grace

Hodnotenie: 6 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 25.10.2012

Presne sedem rokov potrebovala dcéra rock´ n´rollového kráľa a chvíľková manželka kráľa popu Lisa Marie Presley na natočenie svojho ďalšieho albumu.
Lisa Marie Presley – Storm & Grace

Presne sedem rokov potrebovala dcéra rock´ n´rollového kráľa a chvíľková manželka kráľa popu Lisa Marie Presley na natočenie svojho ďalšieho albumu. Lisa Marie začala s natáčaním už v roku 2010. Ako sama uvádza, dlho času potrebovala na to, aby našla samú seba, a to ako ľudsky, tak aj po hudobnej stránke. Keď sa tak stalo, odišla do Londýna, kde v priebehu ôsmich mesiacov napísala tridsať piesní. Počas tej doby sa v Londýne zoznámila s takými umelcami ako je Richard Hawley (bývalý člen kapely Pulp), Ed Harcourt alebo Fran Healy z kapely Travis. Tí všetci sa na albume podieľajú. Finálnej produkcie sa ujal asi ten najpovolanejší – T Bone Burnett, ktorý má za svoju produkciu na konte už dvanásť cien Grammy. Poznať ho môžeme napríklad z produkcie albumov pre Eltona Johna, Roya Orbison, Elvisa Costella alebo Roberta Planta a Alison Krauss. Kolekciu jedenástich piesní, ktoré album ponúka, ohlásil pilotný singel You Aint Seen Nothin´ Yet.
Lisa Marie Presley - You Ain't Seen Nothin' Yet

Pravdupovediac, po otcovi mala čo podediť, čo sa týka talentu a od kráľa popu, s ktorým nejaký čas žila sa zas mohlo niečo naučiť, čo by vyústilo k niečomu viac, než len k pekným fotografiám v booklete. V poriadku, nie je to úplná tragédia, počul som už aj podstatne horšie albumy, ale Lisa Marie Presley napriek tomu, že na albume robila dva roky, hľadala sa pri ňom a našla si k jeho vzniku skvelých hudobníkov, neprichádza s ničím prevratným. Tých jedenásť pesničiek, ktoré sa na album nakoniec dostali, je príliš tuctových na to, aby nejako výrazne dokázali zamútiť vody šoubiznisu a dovolím si tvrdiť, že keby ich Lisa Marie Presley nezastrešila svojim menom, tak po nich žiadne vydavateľstvo ani len neštekne.

Najpoctivejšiu robotu na tejto platni napokon odviedol producent T Bone Burnett, ktorý ale zas na druhej strane pravdepodobne môže za to, že to nedopadlo až tak najlepšie. Ale pekne po poriadku. Produkčne je Presleyovej album naozaj výborný, má presne stanovenú kontúru, po ktorej sa tiahne. Tu prichádza prvý problém. Tá kontúra je presná, rovná a žiadne zjazdy z tejto pomyselnej hudobnej diaľnice neexistujú. Niekde za polovicou to začne byť únavné. Technicky síce dokonalé, ale (a to je ten Burnettov problém) hodiace sa presne pre tých umelcov, s ktorými už Burnett mal dočinenia (Elton, Roy Orbison, Costello, Plant).

Lisa je z môjho pohľadu ešte dosť mladá na to, aby si mohla dovoliť aj trochu experimentovať, šokovať a prekvapiť. Tých jedenásť pokusov o akýsi rock, či po otcovi akýsi klon rock´n´rollu je príliš sterilných na to, aby sa dalo s nimi naplno stotožniť. Avšak je tu ešte jedno vysvetlenie, ktoré stavia speváčka do tejto polohy. Vzhľadom na texty piesní je pravdepodobné, že Lisa sa skôr než o hudobný prevrat pokúsila viac o osobnú spoveď. Tá sa jej podarila a je celkom pochopiteľné, že by sa k nej nehodili nejaké hudobné extrémy. Ak je to tak, tak to bol vcelku vydarený pokus, to uznávam. Nič to však nemení na tom, že je v konečnom dôsledku len polovica z toho, čo mohlo prísť.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2012
Linky: LISA MARIE PRESLEY

01. Over Me