Lionel Richie – Tuskegee

Hodnotenie: 6 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 11.09.2012

Lionel Richie sa niekde vyjadril, že Tuskegee je jedným z najdôležitejších albumov, aký kedy nahral.
Lionel Richie – Tuskegee

Lionel Richie sa niekde vyjadril, že Tuskegee je jedným z najdôležitejších albumov, aký kedy nahral. V prvom rade je to návrat.

A nielen preto, že Richie na svoj desiaty album v rade použil štrnásť svojich notoricky známych hitov, ktoré odel do nového kabátu. Návrat je to tiež preto, že spevák sa vracia ku svojim južanským koreňom a z popovej prašnej cesty sa utieka na ešte zaprášenejšiu cestu country music. Aj keď, nie toho plnokrvného country, ale v týchto nových verziách jeho hitov je vplyv tohto žánru naozaj citeľný. Lionel Richie sa tak vracia ku svojim koreňom a celkom symbolicky i do rodného mesta Tuskegee, kde sa narodil, vyrastal tam i študoval. Aj preto je celkom pochopiteľné, že je pre neho tento album tak dôležitý.
Teaser k albumu Tuskegee - Lionel Richie

A všetko nasvedčuje tomu, že doma v Amerike je spevák stále hviezdou a že mu jeho fanúšikovia ten návrat k domovine uverili. Ako inak si možno vysvetliť, že v týždni, keď album uviedol na trh sa z neho predalo takmer 200 tisíc kópií a v americkej hitparáde predajnosti si to zaparkoval rovno za Madonninou novinkou MDNA. O týždeň neskôr síce o dve miesta prepadol, ale týždeň na to sa stalo niečo nezvyčajné a predaj ho katapultoval sa samotný vrchol rebríčku predajnosti. O mimoriadnom úspechu, aj keď s podstatne menšími číslami predajnosti, môže hovoriť Richie aj v Anglicku, kde sa hneď po vydaní dostal na siedme miesto predajného rebríčka. Pri kvázi novom albume so starými hitmi sú to mimoriadne pozitívne čísla.

Tuskegee je mimoriadne nekonfliktný album, ale také v podstate Richie vydával od začiatku svojej kariéry. Navyše, na dopredu veľmi špecificky naplánovanom projekte, na ktorom sa zozbierali hity, jemne sa im očistil kabát a spevák si k tejto činnosti prizval pár kolegov, niet moc čo pokaziť. Je jasné, že spevák kalibru Lionela Richieho si veľmi dobre ustráži, aby to v konečnom zúčtovaní znelo naozaj grandiózne a pod svojim vlastným dohľadom a producentským okom Jasona Owena a Danna Huffa sa mu to naozaj podarilo. V konečnom zúčtovaní ten album absolútne ničím neuráža, aj keď moc nového neprináša. Je však isté, že si ho pustíte niekoľkokrát za sebou bez toho, aby to poslucháča nejako unavovalo, aj keď je zrejmé, že najlepšie to bude ako kulisa k niečomu.
Lionel Richie - Endless Love ft. Shania Twain

Pretože podstatné pri tomto albume bolo najmä to, akých hostí si vybrať k jednotlivým nahrávkam. Na jednej strane by notoricky známe piesne mali niečím oživiť, na druhej strane by mali nejakým spôsobom ladiť s Richiem hlasovo i žánrovo (aby sa nestalo, že pri skladbe Hello je Richieho prejav zatlačený prejavom Jennifer Nettles, alebo naopak, že pri niektorých pesničkách máte dojem, že tam žiadny hosť ani nie je) a v neposlednom rade to musí vo finále znieť tak, aby to v konečnom zúčtovaní aj tak bol v prvom rade Lionel Richie. A na tento kolotoč so spevákom napokon nasadli Tim McGraw, Rascal Flatts, Kenny Chesney, Billy Currington, Shania Twain, Kenny Rogers, Willie Nelson či Jimmy Buffett.

Výsledok? Trochu tuctový, ale v žiadnom prípade nie zbytočný. Je jasné, že k svojim sto miliónom predaných albumov pridá Lionel Richie pár slušných kúskov z tejto platne, ktorú dopĺňa obsiahly booklet a v Európe a Austrálii o jeden song navyše, ako pri americkom vydaní, kde je skladieb iba trinásť. Pre zberateľov je určená striktne limitovaná edícia s DVD.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2012
Linky: LIONEL RICHIE

01. You Are feat. Blake Shelton