Dnes je 17. januára 2020, meniny má a zajtra

Linkin Park – Living Things

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 06.08.2012

Rocková legenda Linkin Park vydala nový album s názvom Living Things.
Linkin Park – Living Things

Rocková legenda Linkin Park vydala nový album s názvom Living Things. Jeho koproducentami sú Rick Rubin (Adele, Metallica) a vokalista a inštrumentalista Linkin Parku Mike Shinoda, ktorý sa podieľal aj na produkcii dvoch posledných albumov. Magazín Rolling Stone o albume napísal, že je to najsilnejšie dielo skupiny Linkin Park od ich debutového CD Hybrid Theory z roku 2000.

Po vydaní albumov Hybrid Theory a Meteora sa Američania vydali po ceste, na ktorú sa dá len málo umelcov. Rozhodli sa odkloniť od soundu, ktorý im priniesol úspech a do svojej hudby vložili úplne nové nápady. Albumy Minutes to Midnight a A Thousand Suns boli pre Linkin Park náročnou, ale vítanou výzvou. Názov ich debutového albumu nebol iba obyčajným slovným spojením — predstavoval poslanie skupiny. Od absolútnych začiatkov sa Linkin Park snažil spojiť všetky hudobné štýly, akokoľvek nesúrodé, do jedného neopakovateľného soundu.

Po 12 rokoch od debutového albumu prišla novinka Living Things, ktorá potvrdzuje, že členovia kapely nielenže dokázali naplniť svoje poslanie, ale zosúladili všetky hudobné aspekty svojej tvorby. Linkin Park roky objavoval „niečo“ na vyplnenie diery medzi všetkými hudobnými štýlmi, ktorým sa vo svojej kariére venoval. Pri tvorbe Living Things mohla skupina konečne využiť všetky zozbierané nápady. V každej skladbe sa odrážajú jej bohaté skúsenosti, v každom vokáli je citeľný úprimný entuziazmus a nadšenie.

Album Living Things je vyjadrením predstavy o tom, čo je pieseň a kto je Linkin Park. Je to titul plný ľudskosti a emócií — ako naznačuje aj jeho názov. Je postavený na skúsenostiach z nahrávania všetkých predošlých albumov, a predsa tlačí zvuk do úplne nových polôh. Je veľmi odvážne krížiť minulosť so súčasnosťou a budúcnosťou zároveň. Linkin Park týmto titulom podáva nevyvrátiteľný dôkaz o správnosti cesty šiestich umelcov, ktorí zasvätili svoj život hudobným experimentom. Pilotný singel z nového albumu má názov Burn It Down.
Linkin Park - Burn It Down

Naše hodnotenie:

Všetko akoby sa dialo v neuveriteľne rýchlom slede. Len pred dvoma rokmi Linkin Park uviedli na trh mimoriadne vydarený album A Thousand Suns a v globále aj proti svojim vlastným pravidlám sa momentálne veľmi rýchlo vracajú s novinkou Living Things. A nie je to iba taký nejaký materiál. Síce tých dvanásť skladieb zaberie iba nejakých 37 minút, čo je na škodu, ale na druhej strane je Living Things zárukou, že to bude pre každého hudobného nadšenca 37 minút zúročených na maximum.

Linkin Park vyštartujú v pomyselnej štartovacej čiary a idú celý čas naplno až do zdarného pomyselného cieľa. Fantastický zvuk, dokonalý mix hudobných nápadov, ktorým samozrejme dominujú rockové prvky, ale nájdete tam všetko, od doslova ukričaných piesní, cez hip hop, či ako sa to moderne označuje rock rap a mnoho ďalších lahôdok. Living Things je album, ktorý nenudí a nepochybne bude rezonovať medzi súčasnou, často bezduchou letnou hudobnou produkciou.

Vydavateľstvo: Warner Music, 2012
Linky: LINKIN PARK

01. LOST IN THE ECHO