Dnes je 16. augusta 2018, meniny má a zajtra

Lena – Good News

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 02.05.2011

Sympatická nemecká speváčka Lena zvíťazila v minulom roku s piesňou Satellite v súťaži Eurovision Song Contest...
Lena – Good News

Sympatická nemecká speváčka Lena zvíťazila v minulom roku s piesňou Satellite v súťaži Eurovision Song Contest a tým Nemecko zvíťazilo v súťaži prvýkrát po dvadsiatich ôsmich rokoch a celkovo iba po druhýkrát od jej založenia v roku 1956. Lena si svojich fanúšikov podmanila vďaka svojej úprimnosti, spontánnosti a veľkému talentu. Teraz prichádza s novým albumom Good News a celkovo prináša dvanásť veľmi dobrých správ. Oproti svojej debutovej platni My Cassette Player je novinka nemeckej speváčky vyzretejšia, dospelejšia a Lena na nej jasne dokazuje, akým smerom sa mieni vyberať. A bol to dobrý, naozaj veľmi dobrý výber.

Fantastická bodka za rokom, kedy sa jej meno skloňovalo najmä v spojení so súťažou, ktorú nie všetci považujú za serióznu a smerodatnú.

Minuloročný debutový album Leny bol akousi skúškou toho, čo je publikum ochotné prijať. Relatívne roztopašný a detský song Sattellite a mal určovať smer, avšak na albume sa nachádzali skôr surovejšie a vážnejšie pesničky, ktorým pri speváčkinom veku iba málokto uveril. Platňa znela, akoby bola šitá horúcou ihlou a vzhľadom na to, že vyšla tesne pred medzinárodnou súťažou, ktorú Lena vyhrala, bola tiež dôvodom na dohady o tom, či jej víťazstvo nebolo vopred určené.

Po vypočutí albumu Good News je zrejmé, že to bolo v podstate iba odmetanie si na ceste, ktorou sa speváčka mienila následne vydať. Rok kraľovania, kedy ju možno označiť za kráľovnú európskej hudby využila mladá Nemka naozaj naplno a okrem prípravy materiálu na nový album odohrala desiatky koncertov a svoje kraľovanie ešte pred ďalším ročníkom súťaže ukončí malým turné po Nemecku, na ktorom predstaví aj nový album. Ten vznikol pod producentským dohľadom Stefana Raaba a táto známa ikona showbiznisu v nemecky hovoriacich krajinách môže byť spokojná. Pri Leninej dvojke možno hovoriť o absolútnom prerode.

Album má totiž jasné kontúry a dá sa z neho zreteľne prečítať (či vypočuť si), že speváčka má jasne určený cieľ. Znie ako speváčka Duffy, čo by jej mnohí mohli vyčítať, ale v konečnom dôsledku, to nie je iba hlasová kópia slávnejšej kolegyne, ale je to vlastný smer, ktorým sa chce speváčka prezentovať. Navyše, bavíme a tu skôr o polohe hlasu, nie o hudobnom zábere ako takom. Tu sa Lena tvári dospelo a jej pop (dovolím si to takto nazvať, aj keď v jej prípade je to skôr dehonestujúce, ale pri jej veku si dovolím tvrdiť, že speváčka to takto vníma, aj keď je to pop oveľa vyzretejší a dospelejší) hraničí skôr s pokusmi o šansón a je to nádherné spojenie. Album je totiž vypracovaný do posledného detailu a je zrejmé, že Lena vie, čo sa ide diať a o čom spieva.

Napriek jej mladému veku, napriek jej odvážnej drzosti a divokosti, ktorú predviedla na Eurosongu, jej dvojka je geniálna a verím jej všetko, čo na nej predviedla. Je to fantastická bodka za rokom, kedy sa jej meno skloňovalo najmä v spojení so súťažou, ktorú nie všetci považujú za serióznu a smerodatnú. Lena však dokázala, že hudbu berie naozaj seriózne.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2011
Linky: LENA, U-MUSIC, SUPERSHOP

01. Good News