Dnes je 14. augusta 2018, meniny má a zajtra

Kryšt-off/on – Kinotour 2011

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 11.04.2012

Táto skladačka prináša prierez tým najzaujímavejším, čo Kryštof doteraz nahrali a je pochopiteľné, že pesničky na koncerte boli zostavené tak, aby atmosféra gradovala.
Kryšt-off/on – Kinotour 2011

V minulom roku absolvovala ostravská skupina Kryštof nevšedné turné po českých kinách. Neobvyklý program prepojil živé hranie s filmovým dokumentom. Celý projekt začal vznikať spontánne počas halového turné k albumu Rubikon v roku 2006 a Kryštof na ňom spolupracovali s dokumentaristom Markom Dvořáčkom. Záujem o nevšedný formát koncertov bol veľký, v rámci CineStar KRYŠT-OFF/ON Tour skupina napríklad v Prahe beznádejne vypredala desať predstavení. Záznam z tohto zaujímavého turné teraz vychádza na CD.

(Nielen) ostravskí hudobníci zlúčení okolo speváka Richarda Krajča majú za sebou nemálo úspechov a kopec skvelých nápadov. Netradičné turné bolo jedným z nich. Tým ďalším bolo odlúčenie sa od veľkého vydavateľa a kapela sa rozhodla, že album so záznamom ich koncertov si vydá vo vlastnej réžii. Je preto celkom pochopiteľné, že kapela hľadá akúkoľvek cestu na distribúciu svojho albumu a je celkom pochopiteľné, že sa tento ocitol aj v online obchode vydavateľstva Supraphon, aj napriek tomu, že pod značkou tohto vydavateľstva nevyšiel.
Kryštof - Trailer k DVD KRYŠTOFF/ON

Album prináša sedemnásť skladieb a mapuje vypredané turné. Nedokážem odhadnúť aká je intenzita popularity kapely Kryštof na Slovensku. Je jasné, že bolo obdobie, keď aj u nás hrala táto formácia prvú ligu. Vzhľadom k tomu, že naše rádia už moc českej produkcie nehrajú, je zjavné, že sa u nás ešte kde tu zahrá Obchodník s deštěm, ale na nové veci si poslucháči musia striehnuť iným spôsobom. Táto skladačka prináša prierez tým najzaujímavejším, čo Kryštof doteraz nahrali a je pochopiteľné, že pesničky na koncerte boli zostavené tak, aby atmosféra gradovala. Nie je teda ťažké pochopiť, že začiatok albumu môže byť pre našinca čiastočnou neznámou, aj keď si myslím, že každý, kto trochu sleduje dianie na hudobnej scéne, sa chytí od prvej pesničky, tí menej znalí potom od tretej a od šiestej skladby budú doma všetci. Tam už to totiž začína gradovať a prichádzajú hity ako Rubikon, OstravSKA balada, Cosmoshop, cyRáno, Ženy (v netradičnej úprave), alebo už spomínaný Obchodník s deštěm.
Kryštof - Tak nějak málo tančím

Kryštof je v prvom rade zohraná kapela a ich živá nahrávka na rozdiel od iných hudobníkov má význam. Kinotour sa počúva veľmi dobre, ide o veľmi kvalitný záznam a aj keď za album na online shope zaplatíte dvojnásobok ceny oproti archívnym albumom, stále je to výhodnejšie, ako kupovať klasické CD. To v tom to prípade vyšlo a odporúčam ho najmä tým, ktorí si radi pozrú aj obraz, keďže je balené aj s DVD so záznamom koncertu. Ak vám stačí zvuk a dokážete si zvyknúť na to, že po každej pesničke príde krátka prestávka (to na CD asi nie je, tam je záznam plynulý), tak Kinotour odporúčam. Je to skvelý zážitok.

Ako si kúpiť album Kinotour:

Záznam koncertu ostravskej kapely Kryštof vydavateľstvo Supraphon (spolu s 2 700 ďalšími titulmi nielen zo svojho archívu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Na rozdiel od iných obchodov s hudbou získate v Supraphone kompletný album, vrátane pôvodného obalu. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. K stiahnutiu v tomto formáte dostávate skladby vo formáte mp3 automaticky k tomu.

Vydavateľstvo: Richmond Records (online sprístupnené vydavateľstvom Supraphon), 2012

01. DuDuDuu
02. Stár