Dnes je 20. apríla 2018, meniny má a zajtra

Kristína – V sieti ťa mám

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 21.01.2011

Míľovými krokmi vpred sa rozbehla Kristína. V porovnaní s jej debutovým albumom je jej dvojka doslova skvostom.
Kristína – V sieti ťa mám

Míľovými krokmi vpred sa rozbehla Kristína. V porovnaní s jej debutovým albumom je jej dvojka doslova skvostom. Kristína a ľudia okolo nej dokázali na sto percent využiť ošiaľ, ktorý okolo mladej speváčky nastal od jari, keď vyhrala národné kolo Eurosongu a následne nás bola prezentovať v Nórsku. Nasledovali vystúpenia na festivaloch a celkom logickým krokom bola príprava nového albumu, ktorý prinesie nielen tri silné hity, ktorými sa Kristíne podarilo za pár mesiacov prevalcovať slovenské rádiá, ale aj ďalší života schopný materiál, ktorý nadchne rovnako tých, ktorí sa zahľadia v speváčkiných zvodných očiach, ako aj tých, ktorí sa ju snažia vnímať, ako speváčku.

Po relatívnom medzinárodnom úspechu singlu Horehrenie a domácom i českom úspechu skladieb Stonka a titulnej V sieti ťa mám, prináša Kristína na rovnomennej platni niekoľko ďalších silných skladieb. Otázkou je, ktorú verziu albumu poslucháč vlastní. Trochu záhadným krokom bolo súčasné vydanie klasickej i rozšírenej verzie albumu za relatívne rovnaké peniaze. Myslím, že celkom logicky siahne každý po tej bohatšej verzii. Tá prináša trinásť regulárnych piesní a štyri bonusy. Magickú trinástku tvoria tri známe jarno – letno – jesenné single a desať úplne nových pesničiek. Pozerám sa na ich zoznam po vypočutí si celej platne a dovolím si tvrdiť, že minimálne polovica z desiatky má veľkú šancu ešte zamiešať rebríčkom najhranejších skladieb.

...som prekvapený, že som ho dokázal počúvať niekoľkokrát za sebou...

Album štartuje dynamickou skladbou Zatváram oči objímam a v relatívne dynamickom tempe pokračuje ďalej. Rýchlejšie skladby striedajú citlivé pesničky Pri Oltári, či Hotel Mama, ktoré zas nadchnú milovníkov love songov. Kráľom diskoték sa zas bezpochyby môže stať skladba Raz sa nám vlaky rozídu.
Bonusová časť prináša akustické verzie hitov Stonka a Horehronie, obom sa veľmi dobre darilo v susedných Čechách, ďalej pesničku Zblíženie a sezónny song Vianočná nálada, ktorý sa celkom ľahko zapíše medzi stálice vianočných playlistov.

Album vychádza vo vydarenom obale z tvrdého papiera a doplnený je o hodnotný booklet s textami všetkých pesničiek. Po niekoľkonásobnom vypočutí si albumu musím konštatovať, že som prekvapený, že som ho dokázal počúvať niekoľkokrát za sebou. Nestojím v rade medzi fanúšikmi mladej speváčky, jej debut mi prišiel, ako absolútny prepadák, no život je zjavne naozaj zmena. Uvedomil si to jednoznačne aj tím ľudí, okolo mladej speváčky. Martin Kavulič, speváčkin hudobný tútor, po úspechu Horehronia zjavne vycítil, kam by sa mali uberať hudobné kroky speváčky zo Svidníka. V jeho hudbe síce nemožno hľadať nič umelecké, ale pokiaľ by som ho mal hodnotiť z komerčného hľadiska, svoj talent využil na sto percent. Na albume V sieti ťa mám nie je jediný song, ktorý by ma nudil, ktorý by mi prekážal. Skôr naopak, pri niektorých veciach som doslova spozornel. Asi dvakrát som mal pocit, že sa mu do pesničiek podarilo prepašovať kúsky časom overených hitov od Žbirku, či Gombitovej, ale nepátral som potom, ktoré to sú.

Ďalším šťastím mladej speváčky je, že sa jej textársky ujal sám veľký Kamil Peteraj. Kamil (dovolím si takto familiárne) je kúzelník v tom, že dokáže oddeliť to, pre koho píše. Úplne inak (vážnejšie) totiž píše pre Mariku Gombitovú, či Mekyho Žbirku, úplne inak zas pre svoje zbierky. A je fantastické, že sa dokázal prispôsobiť doslova aj mladej žabe. Jeho texty sú ľahké, šteklivé a hlavne pohodové. Peteraj sa nesnaží za každú cenu chytať rýmy, pretože takáto mladá baba to nepotrebuje. A tak som pri niektorých slovných spojeniach pousmial v nádeji, že keď ich veľký textár písal za svojim stolom, pousmial sa nad nimi aj on, mávol rukou a povedal si, že Kristína to odprezentuje tak, že to také ľahkovážne môže byť. Klobúk dolu maestro, myslím si totiž, že za polovicu úspechu albumu V sieti ťa mám môže Kristína ďakovať práve vám.

Záver

Na záver, pre mňa najcitlivejší moment celého projektu – samotná Kristína. Všimol som si, že napríklad v refréne skladby Raz sa nám vlky rozídu sa hlasom i štýlom prejavu podobá Júlii Hečkovej. Fajn, môže byť. Je to iba jeden z dôkazov toho, že v Kristíne ešte niečo je, niečo, čo by mala zo seba vytlačiť von. Oproti jednotke je to obrovský posun vpred, avšak stále sú miesta, kde mám pocit, že Kristína znie plocho a dokázala by to urobiť lepšie, pretože v iných pesničkách dokázala, že to vie. Snáď nabudúce. Faktom ale ostáva, že ak druhý album dokazuje kvality speváka, tak Kristína si pozornosť jednoznačne zaslúži.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2010
Linky: KRISTINA, U-MUSIC, SUPERSHOP

01. Zatváram Oči Objímam