Kompilácie pre všetky generácie
Zdroj obrázku: Supraphon

Hudobny.sk
Na prvej si prídu na svoje fanúšikovia popu 80-tych a 90-tych rokov, tá druhá je určená všetkým, ktorí hudbu vnímali už zhruba o dvadsať rokov skôr.

Velká kolekce písniček o lásce
9/10

Trojalbumový výber prináša celkom päťdesiatšesť piesní, predstavujúcich hviezdne momenty českej populárnej hudby 70., 80. a 90. rokov a pripomína najslávnejšie slaďáky, balady a love songy interpretov ako Karel Gott, Hana Hegerová, Waldemar Matuška, Petra Janů, Pavel Bobek, Jitka Zelenková, Karel Zich, Lenka Filipová, Václav Neckář, Marie Rottrová, Jiří Korn, Jana Kratochvílová, Petr Kolář a rady ďalších. Všetky vybrané piesne sú z tých, ktoré zostávajú v našej pamäti a pre mnohých sú hudobnou spomienkou na dávne lásky, zamilované dni a okamihy šťastia. Nájdeme tu ako veľké hity vtedajších hitparád, tak rad zásadných piesní a duetov, ktoré doslova zľudoveli. V zostave sa ale objavujú aj skladby, ktoré zažiarili na pesničkovom nebi ako kométa, ale ich interpreti svoj úspech už druhýkrát nezopakovali. Pri počúvaní pesničiek o láske musíme stále a znovu oceňovať skvelé texty českých autorov. Mnohé ich slogany, názvy a obraty sa v priebehu rokov stali súčasťou bežnej češtiny. Sú to piesne, ktoré s nami idú životom, pretože dokázali vyjadriť naše emócie, nálady a pocity. Zostava Veľké kompilácie na troch diskoch sa skvele počúva a dobre sa pri nej prežíva intenzita najkrajšieho citu, rovnako ako sa pri nich spomína na dávne lásky a okamihy nehy. Je plná excelentných speváckych výkonov, výnimočných kompozícií, úžasných textov a príbehov.

Legendární československé šlágry
9/10

Pozná ich každý. Legendárne československé evergreeny 50. a 60. rokov na originálnych nahrávkach a s pôvodnými interpretmi. Krásné je žít, Každý jednou velkou lásku potká, Váš dům šel spát, Dej mi pár okovů, My dva a čas, Píseň pro Kristýnku, Schody do nebe, Ach, ta láska nebeská, Cesta rájem, Otvárajte kasíno, Santa Lucia, Tulipány z Amsterodamu, Hospůdko známá… Výber šesťdesiatich „večne zelených“ melódií českej a slovenské populárnej hudby, ktoré sa dodnes v mnohých rôznych verziách hrajú v televízii, rozhlase i tanečných sálach. Na trojalbume Legendární československé šlágre ich nájdete v pôvodnom prevedení tak, ako si ich všetci pamätáme. Skvelé spevácke výkony nezabudnuteľných hviezd a orchestrov nás v spomienkach vrátia do zlatej éry našej tanečnej hudby. Mená ako Yvetta Simonová, Karel Hála, Judita Čeřovská, Milan Chladil, Melánia Olláryová, Rudolf Cortés, Jarmila Veselá, Waldemar Matuška, Edita Štaubertová, Karel Gott a ďalšie sú zárukou skvelej zábavy. Pri počúvaní týchto piesní oceníme neprekonateľnú kvalitu a úroveň, akú mali vo svojej dobe orchestre Karla Vlacha, Václava Hybša a Gustava Broma vďaka rade špičkových aranžérov a inštrumentalistov. Skvelý album (nielen) pre pamätníkov, darček pre všetkých priaznivcov československých pesničiek z rokov päťdesiatych a šesťdesiatych aj lexikón mien a hitov z dejín československej populárnej hudby.

Hudobny.sk