Dnes je 24. apríla 2019, meniny má a zajtra

Joe Cocker – Hard Knocks

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 03.11.2010

Joe Cocker je už viac ako štyridsať rokov jednou zo zásadných postáv hudobného priemyslu. Doteraz vydal 21 štúdiových a štyri živé albumy. Jeho nezameniteľný bluesovo soulový hlas sa právom stal hudobnou obchodnou značkou.
Joe Cocker – Hard Knocks

Joe Cocker je už viac ako štyridsať rokov jednou zo zásadných postáv hudobného priemyslu. Doteraz vydal 21 štúdiových a štyri živé albumy. Jeho nezameniteľný bluesovo soulový hlas sa právom stal hudobnou obchodnou značkou. Za svoju kariéru predal milióny platní a jeho skladby sa stali obrovskými hitmi po celom svete. Dostal ceny Grammy, Zlatý glóbus, aj Oscar a dokonca sa stal nositeľom Rádu Britského Impéria. Joe Cocker je tak bez všetkých pochybností žijúcou hudobnou legendou a jedným z najúspešnejších a najobľúbenejších spevákov posledných desaťročí.

Napriek všetkým týmto oceneniam a miliónom predaných albumov sa ale stále dokáže vcítiť do tých, ktorí nemali šťastie ako on, dokáže sa identifikovať s outsidermi a slabšími, s tými, ktorí prehrávajú. Nie je preto prekvapením, že keď bol požiadaný o svoj názor na televízne súťaže typu American Idol (vo francúzskej a americkej verzii tejto súťaže dokonca sám vystúpil), neprejavil žiadnu veľkú ľútosť, že v časoch jeho detstva žiadne podobné súťaže neexistovali. On je stálicou, ktorej práve vyšiel nový, výborný album s názvom Hard Knocks.

Z názvu sa síce môže zdať, že album bude plný drsných tém a nálad, Cockerovi fanúšikovia (ktorí museli na nové skladby čakať viac ako tri roky) sa napriek tomu nemusia obávať, že by sa jeho hudba uberala do príliš ponurých končín, práve naopak. Hard Knocks je oveľa popovejší než všetky ostatné nahrávky z posledných rokov - najmä v porovnaní s jeho predošlým albumom. Okrúhlych desať nových skladieb na Hard Knocks nahral Joe Cocker s Mattom Serleticom pri kormidle. Je to ich prvá spolupráca. Tento Kalifornčan na seba prvýkrát upozornil, keď v polovici deväťdesiatych rokov spolupracoval s alternatívnou rockovou kapelou Collective Soul. Neskôr Serletic produkoval albumy hudobníkom a kapelám ako Matchbox Twenty, Rob Thomas, Blessid Union Of Souls a Carlos Santana. Album nahrávali v Serleticovom štúdiu Emblem v Los Angeles a ako hostia sa na ňom objavili renomovaní hudobníci ako Ray Parker Jr, Tim Pierce a Joel Shearer (gitara), Josh Freese, Matt Chamberlain a Dorian Crozier (bicie), Chris Chaney (basa ) a Jamie Muhoberac (klávesy). Album zmixoval Chris Lord-Algete a zmastroval Bob Ludwig. Ďalším producentom, s ktorým Cocker na albume spolupracoval, nebol nikto iný ako nashvillská legenda Tony Brown, ktorý kedysi hral na piane s Elvisom Presleyom. U speváka, ktorý je legendou vďaka prerábaniu a vylepšovaniu skladieb druhých prostredníctvom svojho jedinečného hlasu a interpretačného štýlu, môže byť počet celkom nových pôvodných skladieb na Hard Knocks prekvapením, a to aj pre jeho najstaršie a najoddanejších fanúšikov. A albume Hard Knocks je totiž jediná prevzatá vec, záverečná pesnička I Hope. Napokon nedošlo ani k realizácii spoločného duetu s Joss Stone, ktorý Cocker plánoval, avšak, ako sa sám vyjadril: „Nejako sa nám nepodarilo nájsť tú správnu pieseň.“

Už 18. novembra 2010 si Joea Cockera môžete vychutnať v pražskej O2 Aréne, kde zaspieva nielen skladby z nového albumu, ale pridá aj svoje najväčšie hity. Živé hranie je a vždy bolo neoddeliteľnou súčasťou jeho práce, ktorú si navyše zakaždým nesmierne užíva. A ono je to napokon vždy počuť aj na výsledku. Album Hard Knocks je jeden dokonalý celok, ktorého najväčšou nevýhodou je, že prináša iba desať skladieb a veľmi rýchlo skončí. Pesničky na platni sú tak dokonalé, že tvoria jeden famózny ucelený prvok a Cocker ich prostredníctvu predstavuje svoju hudobnícku genialitu a cit pre skvelý song. Takýchto prináša desať a nikto nebude sklamaný.

01.Hard Knocks
02.Get On
03.Unforgiven