Dnes je 20. októbra 2018, meniny má a zajtra

Jitka Zelenková – Bez lásky láska není

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 29.08.2012

V poradí šiesty radový album Jitky Zelenkovej vyšiel v Supraphone v roku 1987 a bol to posledný sólový album speváčky pred revolúciou v roku 1989.
Jitka Zelenková – Bez lásky láska není

V poradí šiesty radový album Jitky Zelenkovej vyšiel v Supraphone v roku 1987 a bol to posledný sólový album speváčky pred revolúciou v roku 1989. Speváčke však v podobe titulnej skladby priniesol nesmrteľný hit jej kariéry.

Album Bez lásky láska není má v diskografii speváčky Jitky Zelenkovej poradové číslo šesť, je to ale piaty album naspievaný v češtine, keďže medzi šestkou jej albumov vydaných do nežnej revolúcie je jeden album naspievaný po anglicky. Speváčka, ktorú mnohí registrovali skôr ako vokalistku Orchestru Ladislava Štaidla, ktorá spevácky sprevádzala najmä Karla Gotta si týmto albumom vyrobila nesmrteľný hit, ktorý dal názov celej nahrávke. Nie je nijakým tajomstvom, že ide o českú cover verziu hitu I Want To Know What Love Is kapely Foreigner.
Jitka Zelenková - Bez lásky láska není

Album prináša jedenásť skladieb a Supraphonline ho v digitálnej podobe vydáva v podstate druhý raz. Zatiaľ, čo prvá verzia bola vlastne rovnomenným výberom hitov speváčky, ktorý vyšiel na CD v roku 1998 vo vydavateľstve Bonton, na konci júla Supraphon uviedol konečne pôvodnú verziu toho skvostu. To označenie je zámerné. Nahrávka speváčky s jedinečným zamatovým hlasom je totiž veľmi zmysluplnou nahrávkou, ktorá nestratila silu a zmysel ani štvrťstoročie od pôvodného vydania.
Jitka Zelenková - Drahý vánku můj

Zelenková lavíruje v podstate na dvoch žánrových hraniciach. Dominuje pop, ale v niektorých, najmä pomalých skladbách sa hudobne blíži až k šansónu, ku ktorému jej zamatový hlas nádherne hodí. Je celkom pochopiteľné, že pomalé pesničky v Zelenkovej prípade dominujú a je to veľmi rozumné. Všetky „pomaláče“, ktoré sa na albume nachádzajú sú absolútne dôveryhodné, naspievané zo srdca a s presvedčením. Dokonalá robota, ktorej poslucháč bez mihnutia uverí aj v roku 2012, aj o desaťročie neskôr.
S fantazií na špacír - Jitka Zelenková

Priznám sa, že doteraz som tento album ako komplet nepoznal. Na Zelenkovej tvorbe som nevyrastal a poznal som iba jej zásadné hity. Nastal čas na zmenu a album Bez lásky láska není je dokonalou štartovacou čiarou na tejto ceste za spoznávaním. Je to album, ktorý má zmysel. Po hudobnej stránke je naozaj dokonalý a úžasné je, že speváčka mala i obrovské šťastie na autorov textov, čo má za následok, že ani dnes, v dobe podstatne inej, aká bola, keď album vyšiel, nepôsobí žiadna z piesní strnulo, či kostrbato. V tomto prípade je fenomenálny i fakt, že celý album otextoval Eduard Pergner, pričom ani jeden z jeho textov na tomto albume nemožno označiť za vatu. Klobúk dole. Toto je dokonalá ukážka nadčasovosti, ktorou sa môže pochváliť iba máloktorá interpretka, či interpret a autor ich piesní.
Ptám se lidí - Jitka Zelenková

Na autorsky pôvodných skladbách sa hudobne podieľali Jan Neckář, Ondřej Soukup, ktorému do klasiky podarilo vcelku zmyselne prepašovať niekoľko moderných hudobných prvkov, Ota Petřina, Pavel Fořt, Jiří Zmožek či Peter Breiner. Okrem repertoáru Foreigner siahla speváčka v prípade jednej skladby aj po repertoári Eltona Johna (Shoot Down The Moon). Zaujímavé, že Ladislav Štaidl, pod ktorého dohľadom (a s jeho orchestrom) väčšina nahrávky vznikla, neprispel na album ani jednou skladbou. Muž, ktorého speváčka podľa rozhovoru, ktorý nám pred časom poskytla považuje za „muža svojho života“ mal nad albumom skôr producentský dohľad. V každom prípade však všetci zúčastnení odviedli dokonalú prácu, ktorá tomuto albumu zaručila nesmrteľnosť.
Hodinky - Jitka Zelenková

Ako si kúpiť album Bez lásky láska není:

V poradí šiesty radový album Jitky Zelenkovej vydavateľstvo Supraphon (spolu s viac ako 3 000 ďalšími titulmi zo svojho archívu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Na rozdiel od iných obchodov s hudbou získate v Supraphone kompletný album, vrátane pôvodného obalu. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. K stiahnutiu v tomto formáte dostávate skladby vo formáte mp3 automaticky k tomu.

01. Bez lásky láska není (I Want To Know What Love Is)
02. Pohlazení jara
03. Bloudné lodě