Dnes je 19. augusta 2019, meniny má a zajtra

Jiří Korn – LP 02 (online album)

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 22.02.2012

Dodnes je tento album považovaný za Kornov najkompatibilnejší projekt, ktorý priniesol dvanásť plnohodnotných skladieb, ktoré už dnes možno označiť za klasiku.
Jiří Korn – LP 02 (online album)

Tucet skladieb na LP 02 nahrával Jiŕí Korn pod taktovkou Orchestru Václava Hybša, medzi textármi jednoznačne dominuje Zdeněk Borovec, album vyšiel koncom sedemdesiatych rokov (1978), pričom drvivá väčšina skladieb bola nahraná v roku 1977. Dodnes je tento album považovaný za Kornov najkompatibilnejší projekt, ktorý priniesol dvanásť plnohodnotných skladieb, ktoré už dnes možno označiť za klasiku.
Jiří Korn - Na perském trhu

Priznám sa, že som musel zájsť na Jirkove oficiálne stránky, aby som sa utvrdil v tom, či označenie LP 02 naozaj znamenalo v poradí druhý album, pretože aj keď to bolo logické východisko, mohlo ísť iba o označenie nejakej série. V tomto prípade však 02-ka bola v roku 1978 pokračovaním 01-ky, ktorá vyšla v roku 1972(!). Priznávam tiež, že keď vyšla dvojka, mal som štyri roky a toto bola vlastne pravdepodobne moja prvá LP platňa, ktorá sa objavila v mojej izbe a na ktorej základe som následne podľahol čaru hudby. A to aj napriek tomu, že v tom čase som absolútne nerozumel tomu, čo ten „ujo“ spieva, ale podľahol čaru muziky a s obsahom som sa pasoval postupne. Spomínam si, že Kornovu 02 som „dával pod ihlu“ ešte aj v polovici osemdesiatych rokov.
Jiří Korn - Rána jsou zlá

Niet sa čo čudovať, keďže potenciál tuctu skladieb je v tomto prípade veľmi silný. Fantastické je, že gro albumu tvorili pôvodné skladby a prevzaté veci som narátal štyri, čo je na svoju dobu relatívny úspech. Na Kornovej 02-ke sa spojil autorský potenciál, tak po hudobnej stránke (Mareš, Hejduk, Kolín a ďalší), ale aj po stránke textárskej, ktorej, ako som už spomínal dominoval Zdeněk Borovec, ktorý otextoval dve tretiny piesní a z dnešného pohľadu sú to tak silné texty, že ich sila a aktuálnosť jednoducho pretrvala celých neuveriteľných 35 rokov.

Potom je tu Václav Hybš so svojim orchestrom, pričom táto zostava sa podpísala pod hudobnú nahrávku, ktorá znie famózne nielen na svoju dobu, ale znie geniálne dodnes. Všetko sa nahrávalo živými nástrojmi a hoci sa Kornova tvorba neskôr vyvíjala iným smerom a Jirko rád experimentoval a skúšal nové veci, tak práve jeho 02-ka je nádhernou ukážkou toho, ako znie muzika, keď je nahrávaná živými nástrojmi.
Jiří Korn - Robinson

Ďalším pomysleným vrcholom ľadovca je samotný Korn. Netuším síce prečo medzi jeho dvoma platňami bol na tú dobu dosť netradičný šesťročný odstup, ale možno to napokon nebolo na škodu. Zatiaľ, čo z jeho jednotky si pamätáme akurát hit Yvetta, pri dvojke možno hovoriť o komplete dvanástich úspešných skladieb. Ich zľudoveniu dopomohlo mnoho televíznych vystúpení, pričom ešte v polovici osemdesiatych rokov sa pesničky objavovali s úspechom v televíznych estrádach, či zábavných programoch ako bol nesmrteľný „kabaret“ Možná přijde i kouzelník. Navyše Kornov prejav na tomto albume je rovnako neprekonateľný.
Jiří Korn - To je moje nová známost

Pôvodný album s dvanástimi pesničkami je v online verzii doplnený o dvanásť bonusov, pričom ide o pesničky, ktoré Jirko nahrával pomedzi svoje dva radové albumy (niektoré nahrávané dokonca pre Panton), na nosičoch však nevyšli. Pri mnohých sa zasmejete, a niektoré si zamilujete na prvé počutie. U mňa dvaja favoriti, ktorých som doteraz nepoznal a keď mi zazneli v aute, rozkričal som sa radosťou – Gorila, nielen kvôli spojeniu s aktuálnou politickou kauzou na Slovensku, ktorú vystihuje aj text napísaný pomaly štyridsať rokov pred jej odhalením, ale najmä skladba Jako mandle pražené. Táto česká cover verzia, to je sila. Tento komplet budete jednoducho milovať – pre dokonalosť jeho prvej časti (v hite Ne, maestro recituje Naďa Konvalinková), pre recesiu druhej časti a pre fakt, že pred 35-mi rokmi vznikali dokonalé platne.
Jiří Korn - Ramona

Ako si kúpiť LP 02 Jiřího Korna:

Druhý radový album Jiřího Korna vydavateľstvo Supraphon (spolu s 2 500 ďalšími titulmi zo svojho archívu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Na rozdiel od iných obchodov s hudbou získate v Supraphone kompletný album, vrátane pôvodného obalu. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. K stiahnutiu v tomto formáte dostávate skladby vo formáte mp3 automaticky k tomu.
Jiří Korn - Jako Mandle Pražené

Otestovali sme www.supraphonline.cz a z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že ide o veľmi jednoduché, zrozumiteľné a rýchle sťahovanie s množstvom spôsobov platenia, od prevodu v banke, až po platbu platobnou kartou, čo uľahčuje sťahovanie zahraničných kupujúcim.

Stiahnuté skladby si môžete napáliť na CD a pre zberateľov je tu tak možnosť vytvoriť si archív v CD kvalite a s titulmi, ktoré bežne nie sú na trhu.

Tento titul kúpiš výlučne v digitálne podobe na www.supraphonline.cz.

Vydavateľstvo: Supraphon (sprístupnené v roku 2011)