Dnes je 19. novembra 2018, meniny má a zajtra

Iveta Bartošová – Noc je království

Hodnotenie: 6 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 02.02.2013

Vaculík s Kočandrlem ukázali, že ešte existujú ľudia, ktorí vedia Ivete napísať hit na telo a to by ju mohlo postaviť na nohy.
Iveta Bartošová – Noc je království

Myslím, že ešte ani raz som nemal tak obrovskú dilemu, ako ohodnotiť album, ako v tomto prípade. Postaviť sa k tomu ako 1658 výberovke hitov Ivety Bartošovej, alebo sa zamerať na dve novinky, o ktoré tu ide v prvom rade a tváriť sa, že nie, nikto zas nechce na tejto chudere parazitovať? Hádžem za hlavu v podstate 18 už tísíckrát vydaných skladieb a som zvedavý na novinky.

A bez mihnutia oka priznávam, že si z nich sadám na zadok. Pavel Vaculík ako autor hudby a Vladimír Kočandrle ako autor textu ma v oboch prípadoch okamžite presviedčajú, že nad Ivetou ešte v žiadnom prípade nemožno lámať palicu a keby ju zobrali do parády takí majstri, ako táto dvojica a nielen tajtrlíci, ktorí na nej neustále parazitujú, mohlo by to mať ešte veľmi dobrý koniec.

Vaculík s Kočandrlem totiž Ivete napísali titulnú skladbu Noc je království a tiež druhú novinku Není cesty zpátky. A stručne povedané, Vaculík s Kočandrlem napísali Ivete hity. Hity, ktoré jej dlhé roky chýbali. Pesničky, ktoré od Ivety očakávajú jej poslucháči – jednoduchý, chytľavý pop, s ľahkým textom a chytľavým refrénom. Samozrejme, ono to určite nebude hodné nominácie na Grammy a dokonca ani na českého Anděla, ale kto už by to pri Ivete očakával?
Iveta Bartošová - Noc je království

A tu je ten problém. Dnes sa, aj vďaka mnohým indivíduám v českom šoubiznise, stala Bartošová značkou nespoľahlivosti, nevkusu a jednoducho márnosti, s ktorou sa neoplatí spolupracovať, ani s ňou nič robiť, pretože je nespoľahlivá a podobné nezmysly. Ibaže Vaculík s Kočandrlem ukázali, že ešte existujú ľudia, ktorí vedia Ivete napísať hit na telo a to by ju mohlo postaviť na nohy.

Pretože človek s problémami, ktorý nevidí jasný zmysel svojej budúcnosti a ktorého každý po krátkom pokuse o spoluprácu odkopne, sa veľmi ťažko stavia na nohy. V tomto prípade celkom rozumiem Bartošovej, že po každej spolupráci s nejakým šarlatánom, ktorý z nej vysal všetko, čo ešte ostalo, tváril sa ako spasiteľ a potom ju poslal do horúcich pekiel, upadla ešte do hlbšej depresie a prepadávala sa sama v sebe.

Iveta potrebuje niekoho, kto jej napíše hit, dokáže ho pretlačiť medzi ľudí a následne s ňou pomaly ale isto ďalej spolupracovať a ukázať jej, že pri nej stojí, dáva jej šancu a hlavne, že to s ňou vie. Iveta potrebuje štartér, ale nie v zmysle, že jej niekto zasvieti na cestu a za rohom škodoradostne zhasne. Iveta Bartošová potrebuje po svojom boku profesionála. Uznávam, že to bude ťažká cesta a bude si vyžadovať kopec trpezlivosti.
Iveta Bartošová - Není cesty zpátky

Ak by ju páni Vaculík a Kočandrle mali, som presvedčený, že z Ivety je do roka opäť kráľovná svojho princezninho kráľovstva. Dve novinky na tejto skladačke sú toho jasným dôkazom. Ibaže Iveta potrebuje takýchto piesní viac, potrebuje pracovať a mať istotu, že to s ňou ľudia myslia vážne, mať podporu. A hlavne mať silu a ochotu ukázať, že je v prvom rade speváčkou a nie bulvárom zničeným bláznom. Chce to veľmi veľa práce, veľmi veľa nervov, veľmi veľa... všetkého. Zvlášť pri Ivete Bartošovej. Som však presvedčený, že ešte nepovedala posledné slovo a verím, že v spoločnosti ľudí, ako Vaculík a Kočandrle sa vráti tam, kam patrí.

Mimochodom, zvyšok pesničiek na tomto albume neriešim, všetci ich poznajú a v podstate sa aj tak stali iba vatou k dvom mimoriadne vydareným novinkám. Tých šesť hviezdičiek je globálne hodnotenie. Keby to bol singel, má plný počet. Fanúšikovia retro návratov si ho však môžu napokon dorátať aj k tejto zostave skladieb.

Vydavateľstvo: EMI, 2012

Linky: IVETA BARTOŠOVÁ

01. Noc je království